29 Reacties
5 jaar geleden
Wij gebruiken het tegen verborgen reflux niet tegen spugen.. omdat hij enorm last bleek te hebben van zijn keel door elke keer het zuur wat hij op haalt en weer door slikt. Het helpt zeker voor de verborgen reflux maar niet tegen spugen. (Kwamen we achter toen hij anderhalve maand oud was, wou bijna niet meer drinken, oversteken, kromde zijn lijfje als een banaan en haalde steeds op en slikte het meteen weer door)
5 jaar geleden
Reactie op Maris123
Wij gebruiken het tegen verborgen reflux niet tegen spugen.. omdat hij enor ...
Nee precies, tegen spugen helpt het indd niet. Eva spuugt zoveel dat ze er in tussen last van heeft, vandaar de medicijnen. Merk je verschil/bijwerkingen?
5 jaar geleden
Wij hebben het een tijd gebruikt omdat de slokdarm ‘verbrand’ was door de verborgen reflux. Na ongeveer een maand zijn we gestopt en zijn we alle leefregels gaan toepassen om het niet weer zo te laten escaleren. Werkte direct alleen kreeg ons kindje obstipatie hierdoor. We gaven het met dr Brown speen 3 wat opengeknipt en sporen het met een spuitje in de speen. Onze baby vond het wel lekker
5 jaar geleden
Wij hebben het een tijd gebruikt omdat de slokdarm ‘verbrand’ was door de v ...
Hoe kom je erachter dat de slokdarm verbrand was dan? Onze dochter is al 20 weken en overstrekt nog steeds en lijkt ook nog steeds darmkrampjes en lucht in de buik te hebben. Zou zomaar ook een verborgen reflux kunnen zijn maar vraag me echt af hoe je daar achter kan komen
5 jaar geleden
Reactie op sadaf28
Hoe kom je erachter dat de slokdarm verbrand was dan? Onze dochter is al 20 ...
Je hebt bepaalde metingen in het ziekenhuis die de zuurgraad meten. Wij zagen het bij onze zoon omdat elke keer voeding naar boven kwam en hij een pijnlijk en zuur gezicht trok. Dit ontdekte we pas na 12 weken. Onze zoon overstrekte continue, huilde na de voeding omdat hij meer wilde omdat de melk zijn keel verzachtte. Hij rook zuur uit zijn mondje en was eigenlijk een huilbaby. Bij onze zoon is ook koemelkallergie vastgesteld. Hij liet namelijk continue scheetjes en had pijn aan zijn buik/darmen en werd hierdoor ook vaak wakker. Reflux kan veroorzaakt worden door koemelkallergie
5 jaar geleden
Reactie op sadaf28
Oohh jeetje joh, wil mijn dochter daar ook eens op laten testen. Zo herkenb ...
Je kan de voeding eerst proberen in te dikken met johannesbroodpitmeel. Dit maakt voeding dikker en kan helpen bij spugen. Als je koemelk wil laten testen: Probeer met het CB te bellen en vraag of je met pepti mag beginnen. Dit moet je eerst zelf betalen. Na een aantal weken moet je provocatie doen en als de klachten dan weer terug komen krijg je het vergoed van de verzekering! Wellicht is het spugen dan al stuk minder erg? Pepti is wel dunner dan gewone voeding. Bij ons hielp de pepti de eerste paar dagen super goed icm nexium. Heel ander kind. Later was pepti niet meer goed genoeg en kregen we nutramigen. Als dat niet sterk genoeg is kun je neocate krijgen. Zoek ook de leefregels voor spugen op. Je kan het bedje bijvoorbeeld iets hoger zetten en lang rechtop houden na de voeding en minder grote flesjes geven. Succes ermee!
5 jaar geleden
Reactie op sadaf28
Hoe kom je erachter dat de slokdarm verbrand was dan? Onze dochter is al 20 ...
Wij hebben een verwijzing naar de kinderarts gevraagd omdat hij zo ontroostbaar huilde en steeds overstrekte etc. De kinderarts gaf aan dat de klachten vaak passen bij verborgen reflux, hij heeft vervolgens nexium voorgeschreven. Pepti hadden wij al geprobeerd maar gaf toen niet het resultaat waarop we hoopten.
Verborgen reflux schijnt veel voor te komen maar soms lastig op te merken omdat ze dan niet of nauwelijks spugen.
5 jaar geleden
Onze dochter heeft een KMA, hiervoor krijgt ze nu de Neo-cate voeding. Ze staat ook onder begeleiding van een kinderarts in het ziekenhuis. Haar broer heeft ook een voorgeschiedenis met deze allergie, vandaar dat wij direct doorverwezen zijn naar de kinderarts. Yara maakt sinds ze 6 wkn oud was een soort van kakelend kippetjes geluid, uit onderzoek is gebleken dat ze nog een verslapte luchtpijp heeft. Het kraakbeen in de luchtpijp is dan nog niet volledig ontwikkeld. Hierdoor liep haar voeding steeds terug van haar maagje naar haar slokdarm (reflux). En tevens spuugde ze grote golven voeding uit. Deze slokdarm triggert haar luchtpijp waardoor ze begon te kakelen. Nu krijgt ze Nexium voorgeschreven om haar voeding op zijn plaats te houden. De reflux is hierdoor onder controle gekomen en is haar kakelen ook grotendeels weg. Ik merk wel als we haar geen Nexium geven, ze opnieuw weer veel gaat spugen en gaat kakelen. Het is moeilijk en veel werk, maar probeer een voeding of het overstrekken, of een huiduitslag te filmen of te fotograferen op je mobiel. Dan kun je dit de arts laten zien. Zo heb ik dit bij mijn Yara ook kunnen aantonen en de benodigde hulp en doorverwijzingen ontvangen.
5 jaar geleden
Reactie op Suzie8812
Na Hoelang zagen jullie resultaat van de nexium en wat was jullie dosering ...
Eigenlijk direct
5 jaar geleden
Reactie op NandaV
Onze dochter heeft een KMA, hiervoor krijgt ze nu de Neo-cate voeding. Ze s ...
Mag ik vragen hoe jullie erachter zijn gekomen dat ze KMA heeft? En hoe is dit geconstateerd?
5 jaar geleden
Bij mij wordt nexium niet vergoed. Meer hier last van?? Kost €45 bij een afname van 14. Vervolgens nogmaals €45 betalen. Heb t afgewezen