Dag lieve ouders,
Hebben jullie tips/advies voor het volgende issue:
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden en heeft lang bij ons op de kamer geslapen in zijn ledikant. Slapen ging goed daar en lukte alleen. Gewoon erin leggen en weg gaan was ok. Net voor zijn 2de verjaardag hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd in een peuterbedje.
Sindsdien is het echt problematisch. Hij wil dat ik er altijd bij blijf tot hij vast slaapt (dit kan soms zelfs langer dan 30min duren..) Soms moet ik mezelf zelfs in zijn mini bedje wurmen en er echt naast gaan liggen.. ik ben bijna 30 weken zwanger en dit is alles behalve ideaal. Hij slaagt in paniek als ik slaapwel zeg en weg ga. Dan komt hij ofwel direct zijn bedje uit. Ofwel wordt hij hysterisch en blijft hij huilen tot kokhalzen toe, echt compleet overstuur..
Ik zit te denken aan het moment dat de newborn er is.. ik kan de baby toch moeilijk zo lang alleen laten omdat de peuter niet wil slapen. Want ja.. een newborn heeft nog geen ritme..
M'n man kan helaas in de avonden niet helpen met het slaapritueel want hij werkt.
Ik vind het zo zielig voor hem want hij huilt echt omdat hij niet alleen wil zijn. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen..
Middagdutje is hetzelfde probleem. Dan laat ik hem gewoon geen dutje doen in de hoop dat hij dan savonds beter slaapt.. maar het is hetzelfde gedoe..
Graag tips/advies 😥😥😔😔