8 Reacties

2 jaar geleden

Heel vervelend deze situatie. Hebben jullie hier samen al een keer goed over gesproken? Echt aan tafel zitten en bespreken hoe jullie de opvoeding zien en samen op 1 lijn proberen te komen. We zijn allemaal wel eens vermoeid en kunnen boos worden op de kleine, maar het is niet de bedoeling dat zij zich gaat verstoppen achter jou, want dat betekent dat ze bang wordt van/door hem en dat lijkt mij niet de bedoeling. Opvoeden kan ook zonder slaan/dreigen. Heeft hij dit miss zo geleerd vanuit zijn eigen jeugd? Ik hoop dat jullie een goed gesprek kunnen voeren 🙏

2 jaar geleden

Reactie op Seleentje92

Heel vervelend deze situatie. Hebben jullie hier samen al een keer goed ove ...
Ja zijn moeder heeft het ook bij hem gedaan we praten maar we komen er niet uit ik zeg hem da ook van ja je doet da niet en hij zegt ja sorry dit maar doet het dan weer opnieuw hij en zijn moeder blijven zeggen dat ik het niet goed doe of als ik zeg van ja papflessen weg kan uit een flesje of beker drinken en dan is het van ja als ze ziek zijn dan drinken ze daar niet uit en dan denk ik van wat ik ook zeg hun beslissen zo zie ik het das net als met de kinderwagen ik wil die weg en hun niet

2 jaar geleden

Oh heel vervelend! Ik kan je verder geen advies geven hierin helaas. Denk wel goed aan je dochtertje en aan jezelf. Want het is niet de bedoeling dat jullie(je dochtertje) in angst gaan leven voor haar vader.

2 jaar geleden

Vervelde situatie. Hier zijn we het ook wel eens niet eens met elkaar. Zo ben ik denk ik iets makkelijker dan mijn man. Mogen ze van mij een ijsje maar vindt hij dat er eerst gegeten moet worden. Wat misschien wel helpt is dat je er niet tegenin gaat op het moment dat jullie dochter erbij is. Heb het erover als ze op bed ligt bijvoorbeeld. In ieder geval het gesprek aangaan hoe jij het nu ervaart. Succes!

VRIEND

2 jaar geleden

Ach vervelende situatie en voel echt je verdriet als hij zo streng doet! Ook mijn man kan bij vlagen wat strenger zijn, we hebben daar dan ook een discussie over en soms zoeken we een middenweg, maar dit is sporadisch en hij doet juist heel veel leuke dingen met haar. Kan het zijn dat je man ene beetje overspannen is? Mijn man werkt ook veel en vanwege dat wij ondernemers zijn met personeel, op level verantwoordelijkheid. Als hij er doorheen zit kan hij onredelijk worden. Misschien moet hij een beetje aan zichzelf werken? Blijf lekker de opvoeding doen zoals je doet zou ik zeker zeggen! Als je merkt dat hij een bepaalde bui heeft, maar wellicht wat meer bij je houden zodat de irritatie zich niet of minder kan opbouwen? Hij zal er zelf uiteindelijk wel wat mee moeten doen.

2 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ach vervelende situatie en voel echt je verdriet als hij zo streng doet! Oo ...
Ja idd ik denk dat hij ergens heel boos over is of overspannen ik merk dat wel aan hem heb het gisteren nog gezegd dat ik zie dat er veel woede in hem ziet maar wil het niet toe geven. Hij is ook zo tegen mij

2 jaar geleden

Reactie op PP

Vervelde situatie. Hier zijn we het ook wel eens niet eens met elkaar. Zo b ...
Ik ben voorlopig thuis en dus heel veel tijd met haar nu en doe nu ook Gwn de dingen die ik wil met haar

2 jaar geleden

Vervelend dat jullie niet op 1 lijn zitten qua aanpak. Ik zelf ben ook wel van de strengere aanpak en zou het vreselijk vinden wanneer mijn partner dat zou corrigeren waar mijn kind bij is. Een tikje over de vingers krijgen ze echt niets van. Je moet je wel afvragen als dat het enige is wat werkt bij je kindje of het allemaal wel goed gaat. Eerlijk gezegd kan ik goed begrijpen dat hij boos wordt als zijn partner hem corrigeert tot ruzie aan toe waar je kind bij is. Dat is echt niet oke! Natuurlijk kan een ouder echt te soft zijn en dan kan een kind nog steeds die ouder knuffels en kusjes geven. Denk dat het heel belangrijk is dat je elkaar respecteert waar de kinderen bij zijn. Dat geldt voor jou en voor hem!