3 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon even loslaten. Hier was dat ook en idd hoe meer ik pushte hoe minder ze at....nu eet ze weer normaal. Hoort ook beetje bij 2 nee. Als ze echt honger krijgen eten ze wel weer

2 jaar geleden

Ik zou proberen hem te helpen zonder er teveel aandacht aan te geven. Hapje op z'n vork of lepel doen en die op zijn bordje leggen. Met een beetje geluk stopt hij dan zelf de hap in z'n mond. En anders met appelmoes o.i.d. er doorheen. En anders wachten tot hij zelf gaat eten, kinderen hongeren zichzelf over het algemeen niet uit. Dit is de minst makkelijke manier, maar soms voor jezelf wel de minst belastende, als in de minste frustratie. Heeft bij ons dochtertje ook gewerkt. Een (zichtbare) timer zetten. Bord niet leeg, geen toetje en met honger naar bed.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 22 maanden eet ook echt niet in de avond. De dag goed. Maar avondeten het is een drama. Ik krijg er zelf enorme stress van, maar de adviezen om me heen klinken allemaal hetzelfde. Blijven aanbieden, hou het simpel en het is een fase. Het is dat hij overdag goed eet en dat ze overal wel zeggen dat hij er goed en gezond uitziet. Maar man man man ben blij als dese fase coorbij is😭