11 Reacties

2 jaar geleden

Hier elke dag hetzelfde!! Net ook weer! Soms moet ik er echt van huilen gewoon omdat het so frustrerend is. Dit is echt een fase! Ik hoop echt dat het snel afgelopen is want het stresst mij teveel🥺🥺🥺

2 jaar geleden

Hier ook. Ik heb altijd geleerd er geen aandacht aan te geven. Ook niet als ze wel eten. Dus ik doe hetzelfde als hij wel eet en als hij niet eet. Ik stimuleer hem dus ook niet om te eten, hij krijgt gewoon zijn bord en we kletsen gezellig en als we klaar zijn eten we een toetje. Soms eet hij geen hap, soms eet hij zijn bord leeg. Ik merk dat als ik er geen aandacht aan schenk, het voor mezelf rustgevender is maar ook voor mijn zoontje. Het werkt toch averechts als ik ga zeggen je moet eten of een hapje anders krijg je geen toetje ofzo. Als hij wel een hap neemt, fijn natuurlijk, dan ga ik hem daar ook geen complimenten voor geven zeg maar. Omdat dit in de hand kan werken dat kindjes gaan overeten uiteindelijk, want als ik eet krijg ik complimentjes.

2 jaar geleden

Hier ook.. probleem is dat ik nog bv geef dus hij heeft dat liever.. Ik lees mee

2 jaar geleden

Niet echt tips, wel herkenning. Overdag eet ze goed maar avondeten is meestal echt geen succes. En dan hoor je van een vriendin dat haar zoontje elke avond 300g groente naar binnen werkt... Hoe dan!!!???

2 jaar geleden

Reactie op Babyjuni01062020

Hier ook. Ik heb altijd geleerd er geen aandacht aan te geven. Ook niet als ...
Dit doen wij ook. Werkt hier ook prima!

2 jaar geleden

Reactie op Josefiennnn

Dit doen wij ook. Werkt hier ook prima!
Geven jullie dan iets anders in de plaats als die niet eet of wachten jullie echt tot ze dezelfde gerecht gaat eten?

2 jaar geleden

Reactie op Bszraa

Geven jullie dan iets anders in de plaats als die niet eet of wachten julli ...
Hij krijgt bij ons niks anders. Hij kan eten wat ik voor hem op tafel zet en anders eet hij maar niet. Hij krijgt wel gewoon altijd een toetje (meestal yoghurt, soms danoontje).

2 jaar geleden

Reactie op Babyjuni01062020

Hij krijgt bij ons niks anders. Hij kan eten wat ik voor hem op tafel zet e ...
Tussendoortjes gaat bij ons wel goed maar met eten idd niet.. dus dan leg je gwn dezelfde eten trg na paar uren?

2 jaar geleden

Reactie op Klavertje 30

Niet echt tips, wel herkenning. Overdag eet ze goed maar avondeten is meest ...
Ja echt he.. ik denk dan ook huh meen je... Hoe dan mag hier met 120 a 150gram blij zijn

2 jaar geleden

Hier lijkt op tafel opscheppen goed te werken. (Allemaal hetzelfde eten) Soms wil hij alleen van mijn bord eten. Ook is stukjes niet meer interessant. Hij wil hele aardbeien, bananen, appels ed 😅 En natuurlijk alles zelf doen. Veel praten tijdens het eten en als hij dat zat is een boekje lezen ed. Werkt hier de laatste tijd best goed.

2 jaar geleden

Reactie op Bszraa

Tussendoortjes gaat bij ons wel goed maar met eten idd niet.. dus dan leg j ...
Nee hoor, eet moment voorbij is ook de kans op eten voorbij. Volgende eetmoment kan hij dan weer iets krijgen. Komt vaak voor dat hij de avond niet eet. Dan krijgt hij dus nog wel een klein toetje en daarna pas in de ochtend weer ontbijt.