4 Reacties
2 jaar geleden
Net hetzelfde meegemaakt tot een paar weken terug, ook geprobeerd met wel of geen middagdutje maar niets lukte, 's avonds was ons dochtertje soms wakker tot na 22.00 uur en dan nog ging het slapen moeilijk, ik moest uiteindelijk zelfs haar handje vasthouden tot wanneer ze in slaap viel en van het minste geluid werd ze terug wakker. Uiteindelijk advies gevraagd aan de kinderarts en die zei dat we heel consequent moesten zijn: het uur dat ze normaal naar bed moet haar in bed leggen, als ze begint te wenen 5 min wachten, dan kort bij gaan zodat ze weet dat je er nog bent en dan opnieuw naar buiten en dit blijven herhalen tot wanneer ze slaapt. Eerste avond 1,5 uur mee bezig geweest, dan 20 min en daarna nog een paar avonden 1 keer moeten bij gaan maar sindsdien slaapt ze terug zoals daarvoor met een middagdut van 2 uur dus die heeft ze echt nog wel nodig. We hebben ook een vast slaapritueel, na haar badje nog even een boekje lezen of samen in de zetel zitten, slaapzakje aan, knuffel nemen, dikke zoen van mama en papa en dan naar boven en dat lukt perfect. Routine is heel belangrijk heb ik al ondervonden. Hopelijk heb je hier iets aan!
2 jaar geleden
Reactie op Vanessa83
Net hetzelfde meegemaakt tot een paar weken terug, ook geprobeerd met wel o ...
Dit werkt idd alleen vind ik 5 min heel erg lang om alleen te liggen huilen hoor. Ik ging bijna direct terug even 30 sec uitademen en weer hetzelfde doen en lukte evengoed. Voor mensen die het zo lang niet kunnen volhouden zoals ik 😂