10 Reacties

5 jaar geleden

Bij een vriendin raadde de osteopaat johannesbroodpitmeel aan. ;) Precies hetzelfde verhaal met de pepti vanwege koemelkallergie. Succes!

5 jaar geleden

Misschien dat zuivere johannesbroodpitmeel beter gaat. Ik heb nutriton zelf niet geprobeerd omdat ik overal las dat babies daar vaak kramp van krijgen, en ons meisje heeft daar al veel last van. Succes!

5 jaar geleden

Drinkt het kindje gulzig of traag? Ik heb een gulzige en gebruik ook die nutriton en de eerste weken gaf ze ook nog over of gaf ze een beetje terug . Geeft Hij veel over ? Anders spuugt hij wat teveel binnen heeft weer uit ...

5 jaar geleden

Reactie op Shani

Drinkt het kindje gulzig of traag? Ik heb een gulzige en gebruik ook die nu ...
Ik gebruik nu de dokter brown fles en daar drinkt hij goed op gelukkig. Hij spuugd een klein beetje iedere keer ook al drinkt hij zijn fles niet helemaal leeg.

5 jaar geleden

Reactie op Charmant

Bij een vriendin raadde de osteopaat johannesbroodpitmeel aan. ;) Precies h ...
Hoeveel deed ze er dan in?

5 jaar geleden

Van nutriton of johannesbroodpitmeel kunnen baby’s veel last hebben. Kan verstopping geven en flinke krampjes. Ik heb op advies van mijn huisarts nu Gelilact geprobeerd. Dat is ook een poeder om in te dikken, maar geeft totaal geen bijwerkingen als krampjes of verstopping. Je krijgt het alleen in België bij de apotheek of online bestellen. Het is iets minder makkelijk te verwerken wel dan nutriton. Het klontert heel snel. Wat ik doe is een 1,5 liter kokend water in een hoge glazen kan. Dan kleine de Gelilact poeder erin, en met een staafmixer mixen tot alle klontjes eruit zijn. Er zit dan veel lucht in het water maar dat trekt weg met afkoelen. Zodra het afgekoeld is giet ik het om in een lege Spa blauw fles en dat is het 24 uur te bewaren jn de koelkast. Je mixt het dus 1 keer per dag. Uiteindelijk heb je dan ingedikt water waaraan je zoals normaal je melkpoeder aan toevoegt en opwarmt. Het is iets meer werk maar het is makkelijk drinkbaar door geen klontjes, dikt niet na, en geeft dus geen extra krampjes of verstopping. Wellicht een tip!

5 jaar geleden

Hoofdingrediënt van Nutriton is maltodextrine waarvan verstopping en krampjes mogelijke bijwerkingen zijn.

5 jaar geleden

Reactie op LindaSss

Van nutriton of johannesbroodpitmeel kunnen baby’s veel last hebben. Kan ve ...
Ik ga dit ook eens proberen! Kan ik het gewoon online bestellen? Mijn dochtertje heeft verborgen reflux dus hier ook begonnen met JBPM maar ze krijgt er zulke krampjes van, verschrikkelijk! We waren eindelijk een beetje van de krampjes af.. Ga er morgen ook maar weer mee stoppen denk ik want dit is niks zo 😭😭

5 jaar geleden

Reactie op KVL_

Ik ga dit ook eens proberen! Kan ik het gewoon online bestellen? Mijn docht ...
https://www.viata.nl/gelilact-antireflux-baby-kinderwens-overgeven-poeder-60-g-nl Hier kun je het oa bestellen. Het is de eerste keer even oefenen met mixen met de staafmixer maar dat heb je snel door. Mocht je hem iets te dik gemaakt hebben kun je het gewoon weer met water verdunnen. Alleen niet de methode van de gebruiksaanwijzing volgen want dan is t een grote berg klonters. Hopelijk werkt het ook zo goed voor jullie meisje!

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 8 weken heeft ook reflux en koemelk allergie. Krijgt ook de nutrilon pepti. Ze bleef alleen spugen. Bij cb adviserende ze ons om johannesbroodpitmeel toevoegen aan de fles, 120cc met 1 klein schepje johannesbroodpitmeel. Sinds dien spuugde ze niet meer en sliep ze gelijk de eerst nacht door. Heeft wel 2 dagjes meer krampen gehad. Nu heel vrolijk meisje.