Hallo allemaal,
Gisteren had ik een positieve corona zelftest. Toen ik de uitslag las ontglipte mij een 'kut', terwijl mijn dochtertje van 19 maanden naast me zat 😬 nu zegt ze dit heel vaak, en ook nog in de juiste context 🤦♀️ ik schaam me diep en baal er stiekem echt van dat ze dit door mij zegt..
Ik ben niet op zoek naar commentaar over het feit dat ik gevloekt heb in het bijzijn van mijn kind: ik snap echt wel dat dit niet opvoedkundig verantwoord is 😉
Ik was alleen benieuwd of er mensen zijn hier die dit ook per ongeluk aan de hand hebben gehad en of er tips zijn om het af te leren!
Mijn zus zei het toen heel vaak.. zat ik dus met m'n neefje in de auto hoor ik vanaf de achterbank keihard KUT.. ja ik wist gelijk wie de schuldige was, maar ik kon er wel om lachen. Ik snap ook dat dat niet de bedoeling was maar inhouden was geen optie😂 daarna wel uitgelegd dat het niet netjes is.. maarja leg dat maar een kindje uit van 19 maanden.. gaat vanzelf over (denk ik dan)
Onze zoon zegt heel vaak Jezus. Mijn schuld… Ook in de juiste context. Ik merk dat als ik er niet op reageer en het woord een tijd niet gevallen is het vanzelf afneemt.
😂 overkomt iedereen hoor! Ik zou ook proberen niet teveel aandacht aan te schenken + zelf even opletten met je eigen woorden en dat het dan afneemt/stopt 🤞
Het kan gebeuren, en op zijn moment is het ook grappig.
Erg herkenbaar😊 we geven geen aandacht en we lachen ook niet als ons zoontje erbij is. Gaat vanzelf weg. Succes en beterschap.
Ah goede tips bedankt! Geen aandacht aan geven hadden we eigenlijk nog niet eens aan gedacht 😂🤦♀️ wel het slimste lijkt me ja, we waren nu bezig om te leren dat ze dan iets anders moet zeggen als iets misgaat maar daar is ze nog te klein voor..
Thanks allemaal! 😊