56 Reacties

5 jaar geleden

Ja, hier ook! Ons zoontje van nu 6 weken doet precies hetzelfde! In de avond is hij altijd heel wakker en wil dan eigenlijk alleen maar vastgehouden worden

5 jaar geleden

Ja hoor! Heel vervelend maar heel normaal. Rond 6 weken zou de piek moeten liggen dus betere tijden komen er aan.. ofwel je doet het goed!

5 jaar geleden

Hetzelfde hier. Daan is 3 weken oud en na 7 uur is niks meer goed. Ik lees mee

5 jaar geleden

Herkenbaar, onze zoon Siem is 3 weken oud en het is op 1 hand te tellen hoe vaak wij samen hebben kunnen eten de afgelopen weken. Maakt ook niet uit om welke tijd dit is en of hij wel of niet net de fles heeft gehad. Gister hebben we hem in de wip stoel bij ons op tafel gezet en toen was hij rustig. Verder nog niet echt uitgevonden waarom hij onrustig is rond die tijd.

5 jaar geleden

Bij ons 1e kindje hadden we dit ook. Blijkbaar verwerken ze hun dag in de avond en kan dit leiden tot een huiluurtje savonds. Helpt het niet als je met hem rondwandelt of knuffelt? De draagzak deed hier overuren rond die periode. 😊

5 jaar geleden

Geen tips maar wel heel herkenbaar! Onze zoon van 2 weken heeft hetzelfde dus ik lees even mee. Wij eten nu zelfs om beurten omdat onze man dan behoorlijk moppert (lees: huilt).

5 jaar geleden

Hier ook, mijn zoontje is mirgen 3 weken oud, maar in de avond altijd erg onrustig en wilt alleen maar bij mij hangen

5 jaar geleden

Onze dochter van 6 weken precies het zelfde. Altijd rond etenstijd onrustig of krijgt zelf de fles. Maakt niet uit hoe laat we eten 😂. Wel fijn om erkenning te zien bij andere!

5 jaar geleden

Pak van m’n hart dit😂😄

5 jaar geleden

Herkenbaar hier vandaag 3 weekjes en al 'n paar dagen dat niks goed is savonds alleen bij ons knuffelen. Zoals ik t lees zijn er meerdere met dit ding haha dus ik zou zeggen.. Even doorzetten gaat vanzelf weer voorbij 😊😊

5 jaar geleden

Onze zoon is nu 5 weken oud en wilt ook niet graag in de box als wij gaan eten zetten wij ook de wip stoel op tafel en dan vind ie het goed. Onze man huilt niet echt maar mopperen wel. Nu rond 5 weken krijgen ze hun eerste sprongetje en dat is duidelijk bij onze man te merken dat ie daardoor de hele dag niet wilt slapen, alleen maar bij ons wilt hangen en een beetje humeurig is. Dit is onze tweede en merk toch wel ze zijn zo klein natuurlijk. Ze hebben echt mama en papa in de buurt nodig. Op deze leeftijd kan je ze niet genoeg knuffeltjes geven. Wij laten de boel dan ook de boel en doen het dan maar even als het uit komt. Onze zoon krijgt rond half 9 a 9 uur zijn laatste fles en slaapt dan ook echt pas goed en meteen ook zeker tot een uurtje of 4.

5 jaar geleden

Lekker inbakeren, op een stille plek met de gordijnen dicht gaan zitten en beetje wiegen. Doet wonderen om hier in slaap te komen (zoontje 4 weken). Tv en gezelligheid van mensen lukt gewoon niet meer s’ avonds!

5 jaar geleden

Ook heel herkenbaar! Onze kleine meid is morgen 1 maand en is al een paar dagen savonds erg onrustig, veel huilen en niks helpt. Vind het erg lastig en weet niet zo goed wat te doen dus als iemand tips heeft 🤞🏻

5 jaar geleden

Bij ons helpt ook niks behalve bij ons houden, super vermoeiend 🤭

5 jaar geleden

Ja! Hier precies hetzelfde. Vanaf etenstijd onrustig en veel huilen s avonds. Onze dochter is nu 6 weken en ze is sinds een paar dagen iets beter te troosten en wat minder huilerig op de avond.

5 jaar geleden

Volgens consultatiebureau is het heel normaal dat baby's (zeker) de eerste 6 weken onrustig zijn tussen 18.00 en 22.00. Vooral bij je houden en eraan toegeven werd mij geadviseerd. Vooral je moeder gevoelens volgen met wat je baby nodig heeft. Sinds ik dit doe gaat het in de avond veel beter.

5 jaar geleden

Herkenbaar! Hier doet de draagdoek wonderen. Als ze echt onrustig is loop ik ermee een blokje om. Is ze zo in slaap 😁

5 jaar geleden

Hier ook! Mijn zoon Maes is nu 3 weken en ook onrustig vanaf 18u... wat bij mij helpt is vaak de borst aanbieden en verder lekker inpakken in deken en heel dicht bij me houden. Hoofdje hoog in m’n nek en dan goed rechtop houden. De echte geborgenheid en warmte probeer ik maar na te doen... oh en een speen voor de zuigbehoefte! Avondvullend programma, maar krijg hem vaak wel rustig... succes meiden!

5 jaar geleden

Mijn meisje had dit ook, ze is vandaag 7 weken en sinds een paar dagen is ze niet meer mopperig maar gewoon wakker, van 19.00/19.30 tot 22.30/23.00. Hierna slaapt ze dan wel heerlijk tot een uur of 4. Het is even pittig, maar het komt dus goed. :)

5 jaar geleden

Ons kereltje is nu 4 weken en 3 dagen, de eerste 3 en een halve week ook alle avonden tot 22 uur onrustig. Op de arm was hij rustig en tevreden, dit alle avonden gedaan Nu gaat het beter en slaapt hij vanaf de fles van ong. 19.00..19.30 in z'n wieg tot de laatste fles van 22.30..23.00