5 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje doet die dingen ook allemaal nog niet praten ook nog niet. Hier op de opvang houden ze alles wel goed in de gaten en ze maken zich nog nergens zorgen over. Maar ik heb er soms ook mijn bedenkingen over

2 jaar geleden

Reactie op elinevanwijk

Mijn zoontje doet die dingen ook allemaal nog niet praten ook nog niet. Hie ...
Bij mij zijn ze ook zo "makkelijk" ach jongens zijn vaak wat later. Maar ik zie meerdere van zijn leeftijd die al hele verhalen hebben. Ik heb aangeven bij het cb dat ik mij er zorgen om maakte. Dat was met 18 maanden. Met 20 maanden hebben we een preventie logopedist gezien, en zei was de 1e die het er mee eens was. Traject opgezet en pas in mei hebben we een arts gezien. Op haar aanraden buisjes laten plaatsen en nu in de wacht op een audiologisch onderzoek en een ontwikkelingstest. Maar dat kan wel pas september/oktober worden. Dus als het jou geen fijn gevoel geeft, zou ik een verwijzing vragen. De wachttijden zijn gigantisch en dan ben je alvast gestart. Mocht hij ineens gaan praten etc, kan je altijd nog stoppen. Lieve foto trouwens

VRIEND

2 jaar geleden

Herkenbaar bij mijn 2e. Mijn 1e (meisje) kon al tot 10 tellen voor haar 2e verjaardag. Mijn zoontje kan allicht 10 woordjes uitspreken. Hij begrijpt wel veel en snapt instructies. Ook hij heeft buisjes gekregen en zijn neusamandelen zijn verwijderd. Dit leek even te helpen met zijn taalontwikkeling. In jan/feb worden ook zijn keelamandelen verwijderd. Echter heb ik toch een afspraak gemaakt met t CB, want je wordt niet meer opgeroepen ( alleen tel gesprek). Bij twijfel gewoon doen wat goed voelt. Liever ergens onderzoek naar voor niks, dan dat je te laat aan de bel trekt Succes

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is eind mei 2 geworden maar ik vind dit best wel een dingetje.. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en ik zie veel 2 jarige kindjes van mijn groep over gaan naar de peutergroep die nog niet of nauwelijks praten, enkel een paar woordjes. Mijn zoontje heeft vorig jaar buisjes gehad vanwege vele oorontstekingen. Maar hij begrijpt alles wat je van hem vraagt, begint steeds meer woorden herkenbaar en goed te zeggen en kan duidelijk maken wat hij wilt. Verder heeft hij een eigen taaltje ontwikkeld en kletst hij de oren van je kop, alleen versta ik er niks van. Bij de opvang begonnen ze over logopedie. Terwijl ik dus denk, ook door mijn ervaringen, dat het echt nog wel mee valt. Binnenkort heb ik via mijn werk een cursus avond over TOS, taal ontwikkelings stoornis, dus ben heel benieuwd wat daar uit komt en of ik daar nog dingen van mee kan nemen. En anders ga ik toch een logopediste bellen, voor advies. Ook al vind ik die stap ook best wel groot.

2 jaar geleden

Ik moet zeggen, sommige dingen die je noemt, zijn volgens mij ook gemiddeld gezien wel voor een iets ouder kind (kleuren, cijfers, tellen, vingersopsteken en fantasiespel). Mijn zoontje, ook 26 maanden, doet het in elk geval ook nog niet en ik maak me 0,0 zorgen over zijn ontwikkeling.