Onze zoon is nu 26 maanden oud. En eigelijk ging hij het 1e jaar hartstikke top.
Alle mijlpalen gehaald, precies op schema.
Met z'n 1e verjaardag kon hij lopen. Maar daarna zagen wij heel erg weinig nieuwe ontwikkelingen.
Qua taalgebruik loopt hij zeker achter en daar lopen nu onderzoeken naar. Hij heeft in juli buisjes gehad en daar merken wie iets verbetering in maar niet veel. Hij gebruikt eigenlijk dezelfde paar woorden de hele dag door.
Dit is mijn 1e kindje en ik kan niet vergelijken met andere kindjes. Hij zit op de crèche, maar vind niet echt dat ze daar enorm op z'n ontwikkeling letten. Ze spelen wel superveel..
Ik vroeg mij af of andere kindjes dit ook hebben.
- Gebruikt de paar woordjes die hij kent de hele dag door. Elke lamp, ventilator, tv etc zeg ie bijvoorbeeld aan. Elke deur open. Als ie met een autoje aan het spelen is zegt ie de hele tijd auto auto broem broem. Maar dan echt lang achter elkaar.
-Zegt eigenlijk overal ja op. Ook op open vragen.
-Snapt cijfers en kleuren nog niet. Kan ook niet 2 vingers opsteken om 2 te maken zeg maar.
-Heeft niet echt fantasie spel. Theekransje, telefoontje etc
- kan geen rechte lijn tekenen.
- met puzzels en playdoh wilt ie enkel het in en uit de potjes doen, ipv het spelen ermee.
Waar het op neer komt is dat ik heb nog wat dreumes vind. Ook hoe hij loopt bijvoorbeeld.
De onderzoeken worden gestart ivm het praten en dan gaan ze automatisch ook z'n intelligentie testen. Maar wachttijden zijn gigantisch.
Verder is het echt een onwijs vrolijk mannetje die de hele dag aan het lachen is om alles.
Pfff nieuwe dag nieuwe zorgen.