8 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Geef je stukjes dat hij het op eigen regie eet of bepaal jij hoeveel hij eet? Aan zijn leeftijd te zien kunnen beide nu! Ik zou je kindje de eigen regie geven zodat ze zelf bepalen wanneer genoeg ook genoeg is.
Mijn dochter heeft zelf de regie en die eet echt verre can 200gram met 8 maanden.
Mijn man heeft haar 1x geholpen met eten (banaan) en heeft die avond het er allemaal uitgegooid.
Je kunt bijvoorbeeld kijken naar Kleintjes Methode of Rapley. Wij doen Kleintjes Methode.
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Geef je stukjes dat hij het op eigen regie eet of bepaal jij hoeveel hij ee ...
Hij is nu 7,5 maand oud. We geven gepureerd groenten en fruit, zelf gemaakt. Maar ik laat wel hem zelf bepalen hoeveel. Wil hij veel eten geven we veel (max. 200), wil hij weinig eet hij weinig (50gr). Geeft hij goed aan zelf.
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Geef je stukjes dat hij het op eigen regie eet of bepaal jij hoeveel hij ee ...
Ja ik heb gekeken en nagedacht over Rapley en Kleintjes Methode. Maar ik weet niet of het zo geschikt is voor ons. We vinden het zelf eng, hij kwam eerst niet zo goed aan nu met hapjes wel en hij is geneigd alles in 1x in zijn mond te proppen (bijv. broodkorst)
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Ja ik heb gekeken en nagedacht over Rapley en Kleintjes Methode. Maar ik we ...
Snap ik, wij vonden het eerst ook heel spannend!
Moedermelk blijft de hoofdvoeding. Mijn dochter eet nog niet veel en ook niet 3 keer per dag, maar volgt wel mooi de groeicurve. Je kunt beginnen met niet zulke spannende dingen! Broccoli en banaan bijvoorbeeld😊. Broodkorst vond ik spannender haha. Als ze er nog niet aan toe zijn, dan lukt het ze niet😊. En lukt het wel dan zijn ze er aan toe! Kokhalzen is ook heel goed, dan werken ze zelf eruit wat teveel is. Ik heb mij goed ingelezen wat te doen bij stikken. We hebben de eerste keer ingegrepen, maar dat was waarschijnlijk meer onze spanning! Nu zitten we gezellig met z’n drieën aan tafel, zo leuk!
Hoeveel voedingen (melk) geef je ongeveer op een dag?
5 jaar geleden
En dan komt hij altijd zelf nog een keer savonds en 1, tegenwoordig 2x snachts

5 jaar geleden
En dan komt hij altijd zelf nog een keer savonds en 1, tegenwoordig 2x snac ...

Die 14.30 had ik er al uitgehaald betreffende dag. Omdat het anders misschien wat veel was
VRIEND
5 jaar geleden
Die 14.30 had ik er al uitgehaald betreffende dag. Omdat het anders misschi ...
Klopt het dat je dan maar 5x borstvoeding geeft? Ik geef 6-8 en soms meer. Kan ook helpen dat je kindje dan wat kleinere hoeveelheden drinkt een n plaats van minder voedingen waarin je kindje dan waarschijnlijk meer drinkt. Ook mijn reactie gezien over de stukjes?