16 Reacties
5 jaar geleden
Ik maak hem zelf elke dag wakker rond dezelfde tijd zodat er een soort van ritme ontstaat ( ook in het weekend 😅). Bij ons is dit 6 uur omdat ik dan zelf nog borstvoeding kan geven. Daan is er nu aan gewend en wordt vaak uit zichzelf rond deze periode wakker
5 jaar geleden
Wij maken hem idd vroeg wakker.
Nu hoeft hij niet zo extreem vroeg meer wakker te worden.
Echter heeft bij onse opvang wel de eis dat de kleine de 1e fles al gehad moet hebben voor die op de opvang komt.
Zodat hun alle tijd hebben om alle kindjes te verwelkomen.
Dus weet niet hoe het bij jullienopvanh zit..
Verder als ik hem thuis de fles gegeven heb. En hem meeneem naar de opvang.
Vaak valt hij in de auto weer in slaap.
En vaak slaapt hij op de opvang nog.
Nu vanwege Corona maatregelen, halen hun de kleine uit de maxi cosi.
En vaak kunnen ze hem zo overhevelen in bed en slaapt hij weer verder.
Ze zijn ondertussen niet anders van hem gewend dat hij slapend op de opvang komt😂
5 jaar geleden
Ik moet ook om 7uur beginnen. Ik maak de mijne om kwart voor 6 wakker. Hij krijgt de eerste fles op de opvang omdat hij het eerste uur alleen is een hun dat zo hadden aangeboden.
Wanneer ik niet hoef te werken, maak ik hem niet eerder wakker maar slaapt hij uit.
Ik zou hem dus niet nu al wakker maken om daaraan te wennen.
VRIEND
5 jaar geleden
Wij worden sowieso 6 uur wakker zodat ik ook kan douchen en eten ( zonder bang te zijn dat mijn dochter mij nodig heeft)😅. Dus daar hoeven we niets aan te veranderen. Soms blijven we daarna even liggen als ik moe ben, dan vallen we lekker samen in slaap zoals deze ochtend of we gaan wat doen! Ik denk dat ze hier aan die onregelmatigheid gewend is en dan slaapt ze wat later of even in de autostoel of draagzak bijvoorbeeld!
5 jaar geleden
Je hebt slaapzakken met gat erin voor maxi cosi... onze dochter werd ook altijd pas laat wakker en op deze manier kon zij in de auto verder slapen en bij opa en oma gelijk terug in bed. Doordat ze lekker warm blijven worden ze niet wakker!
Onze zoon is nu 4 maanden en die is altijd half 7 wakker en ik moet om 7 uur weg. Dus dat is handig haha.
Ik doe eerst mezelf en zorgen dat alles klaar staat.. dan hem een fles en daarna alvast in maxi cosi(valt vaak snel in slaap ).. en dan zus halen uit bed.. die ontbijt bij oppas!
VRIEND
5 jaar geleden
Ik moet rond 10 over 8 de deur uit om hem te brengen en ik maak hem om kwart voor 8 wakker als hij dat nog niet is. Ik zorg dat ik zelf al helemaal ready to go ben. Ik kleed hem aan en doe zijn haartjes en creme en rond 5 voor 8 de eerste fles. (Soms was hij al om 6 uur wakker en had hij al melk op) ik bied hem altijd wel nog een fles aan. Soms drinkt hij maar 60 cc maar ik vind het rot om hem zo weg te brengen en te zeggen oohja hij moet zo gelijk de fles!(ze hebben het druk zat). Ik zeg er wel bij dat hij niet zijn fles opheeft en dat hij waarsch. Eerder trek heeft, werkt prima. Rond half 9 racen naar kantoor 🤪 lekker hectisch wel.
5 jaar geleden
Ik breng de kleine rond 6.10 al bij zijn gastouder. We moeten allebei 6.30 beginnen met werken. Ik hou de kleine gewoon z’n kleertjes aan met slapengaan. Leg hem meestal al slapend in de maxi cosi. Ik kleed hem wel echt iedere avond om. Omdat hij daar natuurlijk ook in moet slapen. In het weekend krijgt hij wel gewoon snachts een pyjamaatje aan.
5 jaar geleden
Ik zou wel van tevoren een keer ‘oefenen’ hoe je het zou gaan doen, dan weet je ook hoeveel tijd je nodig hebt en hem dus dan ook wakker maken.
Toevallig ben ik vandaag begonnen met werken en heb mijn zoontje vanmorgen ook wakker gemaakt. (Nadat ik zelf helemaal klaar was) Ik heb hem een fles gegeven en daarna zijn we vertrokken. Hij is bij de opvang een half uur na aankomst terug naar bed gegaan en heeft 1,5 geslapen :) is allemaal goed gegaan gelukkig! Maar ik vond het dus wel fijn om het alvast een keer te ‘oefenen’
5 jaar geleden
Ligt er een beetje aan of ze de eerste fles daar kunnen doen of niet? Bij ons krijgt ze meestal 7.30/8.00 uur de fles maar op Kdv is dat precies de drukste tijd dat alle kindjes gebracht worden dus daar kan het niet en maken we ons meisje dus eerder wakker voor de fles en dat gaat goed
5 jaar geleden
Ik hoorde ook van CB om nu nog niets te wijzigen. De kindjes leren het snel eens ze constant hetzelfde ritme hebben van de opvang en tot dan kunnen ze nog lekker doorslapen. Ik was blij dat te horen; ons zoontje reageert super zielig als hij niet uitgeslapen wakker wordt gemaakt 🤣