12 Reacties

2 jaar geleden

Nee nog niet. Mn dochter is volgende maand 2.

2 jaar geleden

Hier nog lang niet. Ik merk nog geen bewustwording van poep en plas (is een jongen) eind juni 2.

2 jaar geleden

Ook nog niet. Hij is zich alleen bewust als hij aan het poepen is, maar dan gebeurt het al 😂. Jongen half juni. Wel alvast een prentenboekje in huis gehaald (Tuur gaat op het potje) maar daar zijn we nog niet bewust mee bezig.

2 jaar geleden

Hoe moet je hier eigenlijk mee beginnen....

2 jaar geleden

Wij willen er in de zomer mee beginnen waarschijnlijk... Nog even goed inlezen en kijken hoe we het gaan aanpakken. Onze kleine boef gaat al sinds hij 6mnd is regelmatig naar de "wc"... Doen ook gedeeltelijk aan wasbare b luiers. Maar zit al even in een fase dat hij de luier makkelijker vindt voor z'n boodschappen😅 Dus even kijken, hij geeft het soms al wel aan als de luier vol is... We gaan binnenkort in elk geval wel wel over naar ondergoed ipv rompertjes. Lijkt ons makkelijker

2 jaar geleden

Onze zoon gaan we met mooi weer lekker buiten zetten zonder luier van de zomer. Het is echt een buiten kind dus dat zal hij niet erg vinden haha potje erbij. Hij vind het vooral interessant als wij naar de wc gaan en zegt soms wel plassen en poepen. Meestal loopt het dan al dus vandaar nu nog even niet.

2 jaar geleden

Hier al wel af en toe een poep op plas op het potje. Verder inderdaad ook van het zomer echt beginnen

2 jaar geleden

Hier al 2 maanden zindelijk overdag. Ze gaf dit zelf aan toen ze nog een luier aan had. Ze begon te wenen als ze moest plassen en ze werd pas gelukkig als ze op het potje mocht 😊. Het is vooral veel geduld hebben, want in het begin zijn er nog wel regelmatig ongelukjes.

2 jaar geleden

Reactie op Caro003

Hier al 2 maanden zindelijk overdag. Ze gaf dit zelf aan toen ze nog een l ...
Mijn vriend vreest dat alles eronder zit na een ongelukje, bank enzo, niet alleen de kleertjes 🙈 Maar dat lijkt me niet, toch?! Haha

2 jaar geleden

Reactie op JulitaBonita

Mijn vriend vreest dat alles eronder zit na een ongelukje, bank enzo, niet ...
Hier viel dat best mee. Ik denk dat ze maar één keer een ongelukje gehad heeft in de zetel. En toen had ze uiteraard juist geen broek aan 🙈. Wij hebben ook geen tapijten liggen dus dat maakte het ook wel makkelijker.

2 jaar geleden

Reactie op SMadina

Hoe moet je hier eigenlijk mee beginnen....
Ik raad de ‘zindelijkheidsbox’ aan! Onze eerste dochter was binnen 3 dagen volledig zindelijk. Ze leren dan direct om zelf aan te geven als ze moeten plassen ipv dat jij ze zelf telkens maar op een potje zet en vraagt of ze willen proberen om te plassen. Even aantal dagen investeren maar echt top.

2 jaar geleden

En er zijn uitzonderingen maar starten vanaf 2.5 jaar is ook echt prima hoor!