20 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb ook het idee dat onze dochter niet tegen ei kan. Iedere keer wanneer ze ei krijgt is haar hele kin vol met uitslag. Volgens de huisarts kan dat niet kloppen omdat het zo lokaal is maar toch heeft ze het alleen bij ei. Ik ga vd week ook maar eens op het consultatiebureau vragen.

5 jaar geleden

Kan een allergie zijn. Weet je nog hoelang het duurde voordat ze ging spugen na inname van dr hapje?

5 jaar geleden

Hallo, mijn zoontje heeft het ook bij het eten van vis en kip. Als ze binnen de 4 uur overgeeft dan is het fpies allergie. Zoek FPIES op google voor meer info.

5 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Kan een allergie zijn. Weet je nog hoelang het duurde voordat ze ging spuge ...
Ze heeft rond 17.00 uur gegeten en rond 19.00 uur begon het spugen. Daarvoor was ze al wat onrustig in bed.

5 jaar geleden

Reactie op Nienkev

Ik heb ook het idee dat onze dochter niet tegen ei kan. Iedere keer wanneer ...
Ja toch bijzonder inderdaad. Navraag doen kan nooit kwaad, doe je goed!

5 jaar geleden

Ook hier het geval. Kleine meid is 9 maanden. 1 keer een klein stukje ei gegeten, nou nooit meer! Schrik van ons leven gehad. 't begin met spugen, prima. Vervolgens werd ze rood en begon ze te jeuken. Ze reageerde niet meer normaal, meteen dokter gebeld en moesten er direct naartoe. Bleek dus een extreem allergische reactie te zijn. Ze bleef heel de middag sufjes, keek voor zich uit en reageerde heeell traag. Was echt super eng.

5 jaar geleden

Wij moesten vanwege mijn eigen pinda allergie pinda en ei bij een kinderziekenhuis moeten testen. Ze blijkt gelukkig niet allergisch te zijn voor pinda, maar de huid test gaf wel ei aan. Ik moet over 3 weken een stap voor stap provocatie test met haar doen op de allergie afdeling. Grote kans dat je huisarts je kan doorverwijzen. (Wij zitten in Delft bij Reinier de Graaf zh).

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook. 2 keer ei gegeven, beide keren na een paar uur alles er weer uit gegooid. Zo ontzettend sneu 🥺

5 jaar geleden

Reactie op Yemmaof3

Ook hier het geval. Kleine meid is 9 maanden. 1 keer een klein stukje ei ge ...
Jeetje! Dat klinkt inderdaad heel heftig!

5 jaar geleden

Reactie op MamavanMees2020

Mijn zoontje heeft het ook. 2 keer ei gegeven, beide keren na een paar uur ...
Sneu hè! Zijn jullie er nog mee naar de huisarts gegaan?

5 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Sneu hè! Zijn jullie er nog mee naar de huisarts gegaan?
Nee. Mijn schoonzus is kinderverpleegkundige en ze zei dat het best wel vervelende onderzoeken zijn voor zo'n kleintje en veel kindjes er overheen groeien. Ze gaf het advies om binnenkort een keer iets te geven waar ei in verwerkt zit ipv puur ei, om te kijken of hij daar ook zo op reageert. Consultatie bureau later ook verteld en zij zeiden dat we het met 1 jaar nog eens moesten proberen.

5 jaar geleden

Misschien stomme zet van mij als moeder geweest, maar merk dat toch veel mensen in mijn omgeving het niet weten. Daarom deel ik het liever ook met jullie (newborn)-moeders. Ei kun je niet voor een 2e keer opwarmen! Dan komen er een soort giftige stoffen vrij en kan erg op het maagdarmstelsel slaan. Ik lees het soort vergelijkbare verhalen, als wat is meemaakte, misschien echt allergieën. Maar ons zoontje had dus geen last met ei opbouw. Daarna bij ei in een hapje een keer overgegeven, andere keer wilde hij het ei amper, en ook overgeven. Na zoeken op internet kwam ik er achter. Ik had het ei gekookt, gevoegd bij zelfgemaakt hapje, maar hapje was dus niet helemaal warm dus nog ff in magnetron verder opgewarmd... Savonds hoesten, alles ondergekotst. Helemaal zichzelf daarna leeg gekotst... Nou hopelijk heeft er iemand wat aan! Als is het maa 1 baby en mama die het bespaart blijft 😅

5 jaar geleden

Reactie op MamavanMees2020

Nee. Mijn schoonzus is kinderverpleegkundige en ze zei dat het best wel ver ...
Oké! De huisarts gaf net inderdaad aan dat ze het kunnen onderzoeken dmv een bloedonderzoek maar dat vind ik ook nogal wat dus ik denk dat we voorlopig inderdaad maar ei gaan vermijden en later ook weer eens gaan proberen

5 jaar geleden

Meestal is er binnen een uur reactie te zien bij ei als het om een allergie gaat. Ei is echter wel vettig waardoor de kleintjes er ook echt aan moeten wennen. Ditzelfde geldt voor 100% pindakaas. Het is dan geen allergie maar het vet is nog lastig te verteren en ligt zwaar op de maag (zelf ook oprispingen bij bijv. Friet uit frituurpan). Ik zou nog een keer een kleine hoeveelheid proberen. Als het om een allergie gaat zou ze zelfs na een mespuntje ei al binnen een uur reageren. Als ze dan weer reageert zou ik het bloedonderzoek overwegen. Het bloedonderzoek stelt oprecht niet zoveel voor dus als je het zeker wil weten zou ik het gewoon doen. Het klinkt heftig maar ze geven een prikje in je kindje zijn/haar vinger zoals ze dat bij de hielprik doen. Daarna laten ze het bloed (dmv beetje knijpen) in een buisje druppelen. Dat buisje is ook veel kleiner dan bij volwassenen en dus echt het overwegen waard!

5 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Misschien stomme zet van mij als moeder geweest, maar merk dat toch veel me ...
Wat erg! Dit wist ik niet. Goed dat je het hier deelt!

5 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Meestal is er binnen een uur reactie te zien bij ei als het om een allergie ...
Pindakaas gaat hier helemaal prima! Boterhammen gaan er zo in en komen er ook niet meer uit 🙈 het ei daarentegen komt er na 1-1,5uur volledig weer uit.

5 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Misschien stomme zet van mij als moeder geweest, maar merk dat toch veel me ...
Dit wist ik ook niet! Bedankt!

5 jaar geleden

Hier ook gehad, 2x flink overgeven ongeveer 2-3 uur na het eten van ei. Heb toen contact gehad met een kinderarts van t consultatie bureau en die gaf me dit opbouw schema. Dit is helemaal goed gegaan, nu van de week een kwart eitje door t eten gedaan en hij had nergens last van 🙏🏼 mag een half eitje per week maar vond het zelf nog eng vandaar dat ik een kwart heb gedaan :) https://jgzkennemerland.nl/wp-content/uploads/2018/12/Introductieschema-kippenei-in-zuigelingenvoeding.pdf

5 jaar geleden

Bij mijn 1e ben ik pas met ei etc begonnen toen hij 1jaar was. Ze zeiden toen dat als ze 1 jaar zijn ze alles mogen eten wat wij ook eten. Dus tot 1 jaar geef ik uitsluitend hapjes van groente en fruit aan leeftijd gebonden qua maand. Nooit problemen mee gehad na 1 jaar.. Met onze tweede doe ik precies hetzelfde🤷‍♀️

5 jaar geleden

Bij mijn zoontje (nu 9 maanden) werd dit rond 4maand ontdekt na een bloedafname. We hebben hem nog nooit ei 🥚 gegeven op aanraden van de pediater. Op 18 maanden gaat ze eerst opnieuw testen. 40% kans dat de allergie dan weg is, over de andere 60% probeer ik niet te veel na te denken 😉