4 Reacties

2 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje heeft ook bloedarmoede. Zit op het moment aan een ijzerkuur. Advies om wel forlax erbij te doen voor het poepen. Mijn zoontje heeft chronische oorontstekingen. En door die ontstekingen wordt er heel veel van het lichaam gevraagd en daardoor worden die waardes lager. "Eet" al je goede dingen weg. Dus je reserves worden aangetast. Dus wordt moeilijker om daar goed van te herstellen. Begrijp je hiermee wat ik bedoel? Hihihi. Mag ik vragen hoe hoog die waardes waren van haar ontstekingen?

2 jaar geleden

Reactie op Hippebanaan

Hoi! Mijn zoontje heeft ook bloedarmoede. Zit op het moment aan een ijzerku ...
Wat fijn om iets te horen van iemand met een zelfde soort verhaal! Stelt mij weer een beetje gerust. Hoe zijn ze bij jou zoontje achter de oorzaak van het lage hb gekomen? Hebben ze hier nog verdere bloed onderzoeken naar gedaan om andere dingen uit te sluiten? Ik weet niet hoe hoog de ontstekingswaarde precies was. Ijzergehalte was 4 en ijzer verzadiging 7. Hoe hoog/laag waren de waardes van je zoontje?

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje waren alle 2 de waardes 6. Dus ijzergehalte is iets hoger dan bij jullie. Maar bij jongens is dat ook nog ietsje anders dan bij meisjes volgens mij. Ze hebben inderdaad volledige bloedonderzoeken gedaan om echt alles uit te sluiten zowel kanker als afweersysteem problemen/ziektes. Gelukkig kwam daar niks geks uit. Wel zaten we echt elke week in het ziekenhuis met de pus uit zijn oren. De kinderarts denkt dus ook echt dat het daar vandaan komt. Want je lichaam moet elke keer ontstekingen opruimen en het gevecht aan gaan waardoor die van andere waardes gaat snoepen. Wij zijn nu nog steeds bezig (dit is al zijn 2e kuur. Vorige keer was zijn ijzer nog lager, rond de 5) en de kans is groot dat hij een scan bij ons moet (vermoeden dat de anatomie van het oor niet goed is en daardoor ontstekingsresten achter blijven... daardoor chronische ontstekingen) Stel ze gaan bloedprikken bij je meisje vraag of ze eerst verdovingspleisters willen plakken. Dan moet je even een uurtje wachten, maar geloof me. Dat is het waard. De eerste keer moesten wij 10 buisjes bloed afleveren en zonder verdoving. Nou mn zoontje was toen nog net geen 2, maar hij kon menig mens aan qua kracht. En ze kunnen gemakkelijk een trauma oplopen. 2e keer hebben wij een super kinderarts gehad en die heeft verdovingspleister gedaan. Nou echt wat een verschil. Heb mijn zoontje afgeleid tijdens het prikken en hij heeft niks gemerkt. Ik hoop voor jullie ook dat er verder geen gekke dingen uitkomen. De kans is groot dat je een volledig bloed onderzoek krijgt en vanuit daaruit ga je verder met het behandelplan

2 jaar geleden

Reactie op Hippebanaan

Bij mijn zoontje waren alle 2 de waardes 6. Dus ijzergehalte is iets hoger ...
Bedankt voor de info, wat zal het een heftige tijd voor jullie zijn met veel ziekenhuis bezoekjes. Lijkt me zo naar om je kind zo ziek te zien en niet te weten wat het is! Hopen dat jullie er gauw achter komen. Ik ga vrijdag bij de huisarts in iedergeval aansturen op een volledig bloedonderzoek. Dan kunnen er dingen uitgesloten worden en geeft mij ook veel meer rust als hier niks uit komt. Bij onze dochter hebben ze de vorige keer inderdaad ook verdovingszalf gebruikt, ze heeft geen kik gegeven. Echt top spul.