3 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje doet dit ook, tijdens het buiten spelen. Het gebeurt vaak als hij op een voertuig zit (loopfiets, skelter etc). Hij doet dan motor geluiden na… Super irritant voor mij/ons maar hij is zich van geen kwaad bewust. Dus ik herken het zeker. Ik heb niet echt tips. Als ik het heel vervelend begin te vinden dan vraag ik of ‘de motor’ wat minder lawaai kan maken. Ik leg altijd uit waarom ik dat nodig vindt, vaak werkt dat wel voor even.

één jaar geleden

Hier soms uit frustratie of als hij zijn zin niet krijgt. Of iets zint hem niet. Ik vraag hem soms wel wat er is of hij zich niet lekker voelt. Boos is of verdrietig of niet blij etcetera. Soms komt er een antwoord. Meestal niet.. Hij zegt wel af en toe dat hij weer blij is of niet meer verdrietig is 🤣 als het gegil over is.

één jaar geleden

Reactie op Okkie

Hier soms uit frustratie of als hij zijn zin niet krijgt. Of iets zint hem ...
Wat bij ons werkt is eerst verbinding maken (knuffel), daarna zeggen welke emotie je ziet (ben je verdrietig?), daarna pas het onderwerp aansnijden of de correctie toepassen. Als onze peuter in een bui is kom je er toch niet tussen.