10 Reacties

2 jaar geleden

Eventueel onder de douche zetten en dan afspoelen?

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde bij ons zoontje. Spant zyn billen en benen ook helemaal aan en draait dan ook nog weg. Dit schijnt ook een fase te zijn heb ik mij laten vertellen.. Wij houden ons daar maar aan vast en tot die tijd moet het even op deze manier..hij moet toch verschoond worden :(

2 jaar geleden

Reactie op Lovesxmor

Hier precies hetzelfde bij ons zoontje. Spant zyn billen en benen ook helem ...
Onze dochter draait inderdaad ook vaak weg waardoor het ook echt een vieze bedoeling wordt 😭😅 Oke, dan hoop ik dat de fase heel gauw voorbij is. Dit is echt niet leuk 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Gessel302

Eventueel onder de douche zetten en dan afspoelen?
Zou kunnen maar dan moet ze 2/3x per dag afgespoeld worden. En dat kost best wel even tijd. We hebben nog een dochtertje van 4 maanden dus soms tijd/handen te kort 🙈😅

2 jaar geleden

Onze dochter deed dit ook een paar weken! Drama elke keer. Maar nu is het weer normaal. Stil liggen is nogsteeds niet haar favoriete bezigheid maar het is absoluut niet meer zo moeilijk. Dus ik geloof zeker dat het een fase is.

2 jaar geleden

Bij ons werkt de duo-inzet-met-afleiding. Dus de een speelt kiekeboe, leest een boekje, laat de haren kammen etc. terwijl de ander verschoont. Wanneer ik alleen ben en ze gaat heel dwars geef ik haar nog wel eens de iPad met een filmpje als afleidingsmanoeuvre. Zoiets al geprobeerd?

2 jaar geleden

Reactie op Floor92

Bij ons werkt de duo-inzet-met-afleiding. Dus de een speelt kiekeboe, leest ...
Hmm ja, al geprobeerd maar ze trapt er niet in. Filmpje kijken wil ze heel af en toe maar vaak ook niet.

2 jaar geleden

Ik ben begonnen met haar knuffel (aap van IKEA) eerst een luier om te doen als ik ruik dat het tijd is. Ze mag dan helpen en zitten samen op de grond. Inmiddels doet ze het zelf; kussen pakken, luier pakken en zalf pakken. Ze legt aap neer en komt met de sudocreme om de deksel eraf te laten halen. Daarna is het makkelijker om haar te doen. Ik denk dat aankondiging helpt en dat ze weet wat er gaat gebeuren. En tja, niet verschonen is gewoon geen optie. Dat zeg ik ook tegen haar; ik kan het niet laten zitten. Dan krijg je straks weer zere billen. Ze heeft pas ontzettend heftige luieruitslag gehad, tot bloedens toe. Dat was gillen en schoppen. Maar ik merk dat ze dan juist blijft liggen. Ik denk omdat de poep pijn doet en ze het weg wil hebben. Dan heel veel prijzen als ze blijft liggen. Ze klapt dan ook wel eens voor zichzelf 😅

2 jaar geleden

Alvast alles klaar leggen zodat ze zien dat je ze gaat verschonen. Dan idd iets geven wat ze Bijv in en uit elkaar kunnen doen of afleiden, kiekeboe, waar is/zijn je voeten/neus/oren/ haren/navel/knieën. Anders een filmpje wat hij erg leuk vind Teletubbies leeuw / beer stukje of waar is de poes op YouTube.

2 jaar geleden

Ja hier ook zo. Gelukkig wel door te zetten en als het een keer te moeilijk wordt geef ik iets om af te leiden. Een potje creme of wat in de buurt ligt op de commode.