17 Reacties
3 jaar geleden
Wat leuk! Onze zoon wordt in juni ook 2 jaar en onze 2e verwachten wij in augustus :)
Ik heb van vriendinnen wel eens gehoord dat een peuterbed vanaf 2 jaar een goede optie is.
3 jaar geleden
Hier wordt mijn zoontje in juni ook 2 jaar en eind juni uitgerekend van de tweede. Wij worstelen vooral met de vraag: moeten we niet in april bijv. Al overgaan op een peuterbedje zodat het niet te veel veranderingen tegelijkertijd zijn? Anders én nieuwe kamer, en nieuw bed en broertje of zusje.. Beetje veel tegelijk misschien? Of juist wachten met peuterbedje en nieuwe kamer als de kleine er al twee maanden is? Want de kleine slaapt toch het eerste halfjaar op onze kamer...
3 jaar geleden
Wij hebben er zelf voor gekozen om hem tot ruim na de bevalling in zijn eigen ledikant en kamer te houden. De baby slaapt eerst in de cosleeper.
Het advies is over het algemeen (mits het veilig is ivm klimmen enzo) om pas na de derde verjaardag over te gaan naar een open bedje. Vanaf die leeftijd begrijpen ze afspraken en het moeten blijven liggen beter.
Wij zijn zelf van plan een 140x70 ledikant aan te schaffen die om te bouwen is tot peuter/kleuter bed wanneer het tijd is om de baby in de babykamer te leggen:)
Die van ons wordt ook in juni 2.
3 jaar geleden
Onze dochter van 1,5 ligt in een peuter bed
Vind het helemaal geweldig en gaat erg goed 🥰
3 jaar geleden
Onze dochter is 19 maanden en wij verwachten ieder moment ons tweede kindje. Wij zijn sinds 2 a 3 maanden over naar een volwassen bed. De eerste nachten was het even huilen en zijn wij erbij blijven zitten. Wij hebben ook zoon rekje van de prenatal die je onder het matras kan stoppen, zodat ze er niet uit kunnen vallen. Ja, het is wat vroeg en ze moest er even goed aan wennen, maar het is nu helemaal haar bed, dus naar mijn idee optijd beginnen en dan is er niets mis mee.
3 jaar geleden
Hier verwachten wij ook ons 2de kindje als de eerste 2 jaar is. Wij zijn vrij makkelijk met alles, maar vinden het lastig omdat de kamer dan ook echt helemaal peuter proef moet zijn aangezien ze zelf hun bed uit kunnen komen. We hebben via marktplaats een Ikea ledikant gekocht waar de zijkant uit kan. Zo kan hij er nog ruim een jaar in en heb je niet 2 bedden in korte tijd, maar kan je de zijkant eruit halen wanneer je wilt. (Ik rek dit het liefst zo lang mogelijk🙈)
2 jaar geleden
onze zoon van 18 maanden slaapt nu een week in zijn peuterbed. ik heb hem eerst een maandje laten spelen op zijn nieuwe kamer zodat hij alles leuk zou vinden. de eerste nacht in zijn nieuwe bed was spannend voor mij, maar hij sliep gelijk de eerste avond door. ik heb wel voor de zekerheid een matras eronder gelegd zodat hij er niet hard uit kon vallen. tot zover nog niet nodig gehad
2 jaar geleden
Reactie op Gizmo-24
Hoe slapen jullie kids in vredesnaam in een peuterbed. Die van mij slaapt n ...
Dat vraag ik mij ook af, wil die kleine van ons echt niet los hebben lopen nu hoor😂zo lang mogelijk een ledikant en zo lang mogelijk een slaapzak. Dat is fijn voor ieders rust hier in huis!
2 jaar geleden
Reactie op Gizmo-24
Hoe slapen jullie kids in vredesnaam in een peuterbed. Die van mij slaapt n ...
mijn zoon heeft nooit echt de neiging gehad om uit bed te klimmen. nu ligt hij in zijn puckababy slaapzak in het peuterbedje. zoals je ziet heeft een dekentje nog niet echt zin 😅 maar die ligt er puur om eraan te wennen
2 jaar geleden
Onze zoon van bijna 18 maanden wordt binnen nu en maand grote broer. Wij hebben sinds begin januari een eenpersoonsbed voor hem, met met uitvalbeveiliger en matrasje op de grond, maar gaat eigenlijk perfect. Gaat keurig slapen en als hij s ochtends wakker wordt gaat die soms zijn bed om te spelen of uit het raam te kijken.
Wij hadden als back up eerst nog zijn ledikantje en anders campingbedje maar is niet nodig.
Wij hebben bewust 3 maanden voor de geboorte van zusje, zijn nieuwe bed neergezet, zodat hij niet door haar uit het ledikantje gejaagd wordt.
Zelfs de wisseling van een slaapzak naar dekbed is hier zonder moeite gelukt. Wel ligt hij 9 van de 10x op zijn dekbed en overdwars in bed, maar slaapt helemaal top!
2 jaar geleden
Ik zit in een vergelijkbare situatie en heb voor een meegroeibedje 140x70 gekozen van Petit Amelie, de evolutif. Ben niet super blij met de aankoop want vind de bed niet bepaald stevig maar werkt op zich wel heel goed. Mijn zoontje slaapt er sinds 1 maand in en zijn inslaaptijd is echt korter nu en hij slaapt vaker door. Dus een ledikant in 140x70 voor een 1,5-jarige vind ik sowieso een dikke aanrader! Ik heb dan voor meegroei gekozen omdat we dan niet wéér een nieuw bed moeten kopen maar kunnen ombouwen. Echter heeft de evolutif geen uitvalbescherming voor peuters. Dus het bed kan ik niet verder adviseren maar een ledikant in maat groter dikke aanrader. Verder is het denk ik totaal afhankelijk van je kind hoe snel het over kan naar een bed zonder hek. ik zal dat zo lang uitstellen totdat je kind zelf laat zien dat het hieraan toe is door bijvoorbeeld proberen om eruit te klimmen.