7 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij bijna 23 maanden zoekt ook erg de grens op.. heel vervelend. Ik negeer het gedrag ook daarna gaat die gewoon weer spelen. Belangrijk is consequent zijn want ze weten dondersgoed op deze leeftijd wat wel en niet mag.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar.. super vermoeiend voor je! Hopelijk is het een fase..

2 jaar geleden

T is vreselijk, terwijl als ze verdrietig is of wil knuffelen ofzo komt ze altijd naar mij, ze daagt me wel t meeste uit, word t meeste boos op mij, maar hangt ook t meeste aan mij🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ ik volg t even niet mee.. maar rustig doorademen dus en hopen dat t snel voorbij is!

2 jaar geleden

Reactie op MeisjesMams

T is vreselijk, terwijl als ze verdrietig is of wil knuffelen ofzo komt ze ...
Hier echt precies hetzelfde..

2 jaar geleden

Het past echt heel erg bij haar ontwikkelingsfase. De peuterpubertijd begint al rond de 18 maanden. Natuurlijk heeft elk kindje zijn eigen tempo en ga je er verschillende momenten wat van merken. Mijn dochter begon meteen met 18 maanden. Inderdaad huilen (lees schreeuwen) als iets niet mag of lukt, gooien met dingen, zich dramatisch op de grond laten vallen... Ze heeft heel veel emoties, maar kan die nog niet goed reguleren. Daar heeft ze jou nog voor nodig. Dat ze dat vooral bij jou laat gaan, is waarschijnlijk omdat ze zich bij jou het veiligst voelt (bedenk maar bij wie jij alles het makkelijkst loslaat). Wat je kunt proberen (uitdaging met 37 wkn zwanger): bij haar gaan zitten, emotie benoemen en dat dat ok is, maar dat je niet mag gooien (want kapot) of slaan (want pijn). En er zijn als ze klaar is om getroost te worden.

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Het past echt heel erg bij haar ontwikkelingsfase. De peuterpubertijd begin ...
Ik ga dit is proberen, dankjewel voor je raad, t scheelt dat ze vaak zelf naar me toe komt dus dat ik niet als een walvisje op t droge op de grond hoef te gaan liggen, dus we gaan dit zeker proberen

2 jaar geleden

Ik probeer het woord “nee” zoveel mogelijk te vermijden 😅 en leg uit wat wel kan mag ed. “Nee” Lijkt hier vooral de trigger. Daarom roept hij zelf ook steeds “nee” 🤪