Ik heb even een mening nodig van jullie...
Mijn zoontje gaat vanaf vorig jaar oktober 2022 naar de peuterspeelzaal. Vanaf het begin had ik al wel wat dingetjes maar wilde niet die zeur moeder zijn dus hen het voor mijn gevoel lang genoeg aangekeken.
Het is nu dus zo, mijn zoontje komt iedere keer thuis met een bomvolle luier aan plas en poep, dit al meerdere keren aangegeven maar het blijft hetzelfde.
Bij de intake had ik al aangegeven dat hij geen melkproducten mag ivm dunne ontlasting, nu ben ik er na een tijdje achtergekomen dat dit toch gebeurt en dit aangegeven. Mij werd toe verteld dat hun dit niet wisten en dit nooit is verteld.. zucht ... wat dus wel zo is geweest.
Ik ben er nu achtergekomen dat ze daar tv kijken, waar ik niet achtersta en dit dus ook niet word vermeld.
Je mag je kind niet eerder brengen als 8:25, ik was afgelopen vrijdag om precies te zijn 30 seconden te vroeg. Ik werd weer naar buiten gestuurd. Nu is het dus wel zo dat het normaal tot 12:30 is maar ze 9 van de 10 x al om 12:20 naar buiten komen met het ding dus dat vele ouders samen met mij er nog niet zijn omdat het nog geen tijd is.
Er word niet met je gecommuniceerd hoe de dag is geweest, het hek gaat open en alle kinderen komen tegelijkertijd naar de ouders gelopen, zonder overdracht of niks. Dit ook al aangegeven maar er word niks meegedaan. Ze komen alleen naar je toe wanneer er iets negatiefs te melden is, zo is het een keer gebeurt dat de juf naar mij toe kwam en zei dat mijn zoontje gemeen is, zonder uitleg van de dag en bij navraag geen concreet antwoord kunnen geven. Ik vind het erg onprofessioneel om zo over 2 jarige kinderen te praten zonder ook maar te kijken na een situatie of het kind.
Bij dingen aangeven word er altijd gezegd, ja maar wij hebben 16 kinderen. Dit is nooit zo het geval en laten we duidelijk zijn, ik ben zelf ook werkzaam in de opvang, ik weet hoe stressvol en hectisch soige dagen kunnen zijn maar heel simpel, daar kies je voor, je kiest voor dat beroep.
Ik heb nu dus de twijfel om mijn zoontje van de peuterspeelzaal af te halen, hij word over een half jaar 4 en gaat dan naar de basisschool.
Wat zouden jullie doen? Een half jaar thuis houden en zelf bezig zijn met zijn ontwikkeling en uitdaging bieden thuis of toch op de peuterspeelzaal houden?
Er is verder in de buurt bij mij geen andere peuterspeelzaal anders had ik hem nog ergens anders aan kunnen melden maar dit is helaas niet het geval.
Sorry voor mijn lange bericht maar hoop hiermee verschillende meningen te horen om hierbij beter na te kunnen denken over de keuze die ik ga maken.