5 Reacties

5 jaar geleden

Bekende klacht ik heb het vanaf 4e trimester maar dan links. Bij mij is er een onderliggende reden: scoliose. Het hangt wel ook samen met hoe kleintje ligt hier. Vaaks is de pijn niet te hanteren maar soms een poosje wel. Ik probeer maar gewoon door te bijten. Andere 2 keer ook gehad maar nu veel heftiger en veel last van bekken instabiliteit. Sterkte het is niet leuk

5 jaar geleden

Kan zijn dat je kindje juist met zijn voetjes daar duwt. Zo is het in ieder geval bij mij. Hij duwt soms flink op de lever. Dat voel én zie je echt wel; ik heb dan een flinke bult meteen onder mn rechter ribben. Heel onprettig en inderdaad pijnlijk. De kans dat hij ook op je maag zit te trappelen - die ligt er immers direct náast-, is vrij groot. Daar zou dan weer die branderige pijn in buik en rug vandaan kunnen komen. Anderzijds is het misschien ook een goed idee om je bloeddruk goed in de gaten te houden. Pijn/drukkend gevoel rond het middenrif kan ook in héél enkele gevallen duiden op zwangerschapsvergiftiging of HELLP. Niet iets om je direct zorgen over te maken, want dat is gelukkig maar zeldzaam.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

VRIEND

5 jaar geleden

Dat heb ik ook!! Ik vond het ook zo raar.. sinds week 26 denk ik Darick het echt voel, bij mij aan de linkerkant. Via Google denk ik dat het kan komen door het uitzetten vakje ribben. Mijn beha staat nu ook op 2 haakjes wijder. Daarnaast door de groei van je baarmoeder en je organen die daar wat meer op elkaar geperst worden. Ik heb hier voor mezelf een geruststelling in gevonden, maar ga het dinsdag wel even aangeven bij mijn gynaecoloog. Ik voel het vooral als ik even op mijn rechterzijde ga liggen (af en toe wordt ik die linkerkant ook een beetje zat!).

5 jaar geleden

Pfff ja ik ga dinsdag bellen want de pijn is heel heftig

VRIEND

5 jaar geleden

Zoals beloofd zou ik nog wat laten weten! Net bij de gynaecoloog geweest en ze ligt met haar voeten bij die kan van mijn ribben. Het meest logische is dat ze een beurse plek heeft getrappeld op die plek😉.