21 Reacties
5 jaar geleden
Ik kreeg van het CB het advies om beide 1x per week te geven. Pindakaas doe ik door het fruithapje. En ei door de groente. Gewoon de ei heel fijn snijden en erdoor roeren, werkt hier prima!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op pidefi
Het advies is tussen de vier en de zes maanden.
Ik dacht vanaf 6 maanden. Eerst groente of fruithapje (beginnend met groente ivm neutrale smaak) en met 5 maanden groente en fruit plus aardappelen mogen ook al en vanaf 6 maanden ook andere dingen (ei enzo) en vanaf 1 jaar zo goed als alles.
Dat is wat ik begreep!
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Ik dacht vanaf 6 maanden. Eerst groente of fruithapje (beginnend met groent ...
Ik begin nu ook met oefenhapjes. Het leek mij ook handiger om daar eerst aan te wennen. En ze eet nog niet eens 100 gram! Ik wacht er dus ook nog even mee. Maar goed, het is wat ze op het cb adviseerden (vooral bij kindjes met grotere kans op allergieën) en ook hier heb ik het gelezen: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/geef-baby-al-vier-maanden-pindakaas-en-ei/
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Ik heb advies gevraagd aan cb, vind t beetje eng. Zelf heb ik walnotenaller ...
Als je zelf een noten allergie hebt, kan je een verwijsbrief krijgen om naar een pinda poli te gaan. Dan gebeurt het onder toezicht. Wel pas met 6 maanden.
(Ik heb zelf pinda allergie 😲)
5 jaar geleden
Reactie op pidefi
Ik kreeg dit mee. Hetzelfde geldt voor het ei. Vermengen met 100 gr babyvoe ...

De handleiding heb ik ook voor mijn dochtertje (19 wkn). Advies van de kinderarts wa om dit tijdens haar fruit- of avondhapje te mengen. Heb het zelf ook geproefd, vond het niet vies smaken.
5 jaar geleden
Ik at gister een boterham met pindakaas en toen heb ik hem een beetje pindakaas op zn lip gegeven, vond ie heerlijk 😅
Ze zeggen ook dat je het op een klein beetje bruin brood kan doen
5 jaar geleden
Hele kleine stukjes brood met een heel dun laagje pindakaas 😊 en ze is vandaag 18 weken.... En het gaat heel goed.... Maar heb het echt over inimini stukjes brood hé..