21 Reacties

5 jaar geleden

Ik kreeg van het CB het advies om beide 1x per week te geven. Pindakaas doe ik door het fruithapje. En ei door de groente. Gewoon de ei heel fijn snijden en erdoor roeren, werkt hier prima!

5 jaar geleden

Ik ben ook heel benieuwd! Hoe geef je de pindakaas dan? Gewoon een lepeltje of op je vinger? Of maak je het dunner met water?

5 jaar geleden

Ik kreeg dit mee. Hetzelfde geldt voor het ei. Vermengen met 100 gr babyvoeding en meerdere malen per dag aanbieden. Eerst een halve theelepel en gedurende de dag steeds meer. Beginnen met twee dagen achter elkaar. Wekelijks herhalen.

5 jaar geleden

Met hoeveel weken moet je hiermee beginnen dan??

5 jaar geleden

Reactie op Cov

Met hoeveel weken moet je hiermee beginnen dan??
Het advies is tussen de vier en de zes maanden.

5 jaar geleden

Ik doe dat in overleg met de pinda poli hier bij het LUMC omdat ik zelf pinda allergieën heb.

5 jaar geleden

Ik heb advies gevraagd aan cb, vind t beetje eng. Zelf heb ik walnotenallergie, maar oudste zoon heeft nergens last van. Cb gaf aan, eerst wennen aan groentehapjes, daarna kun je af en toe iets pindakaas of ei toevoegen. Hier nog niet mee begonnen.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op pidefi

Het advies is tussen de vier en de zes maanden.
Ik dacht vanaf 6 maanden. Eerst groente of fruithapje (beginnend met groente ivm neutrale smaak) en met 5 maanden groente en fruit plus aardappelen mogen ook al en vanaf 6 maanden ook andere dingen (ei enzo) en vanaf 1 jaar zo goed als alles. Dat is wat ik begreep!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ik dacht vanaf 6 maanden. Eerst groente of fruithapje (beginnend met groent ...
Afgelopen vrijdag bij cb geweest hiervoor😊.

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ik dacht vanaf 6 maanden. Eerst groente of fruithapje (beginnend met groent ...
Ik begin nu ook met oefenhapjes. Het leek mij ook handiger om daar eerst aan te wennen. En ze eet nog niet eens 100 gram! Ik wacht er dus ook nog even mee. Maar goed, het is wat ze op het cb adviseerden (vooral bij kindjes met grotere kans op allergieën) en ook hier heb ik het gelezen: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/geef-baby-al-vier-maanden-pindakaas-en-ei/

5 jaar geleden

Reactie op CharH88

Ik heb advies gevraagd aan cb, vind t beetje eng. Zelf heb ik walnotenaller ...
Als je zelf een noten allergie hebt, kan je een verwijsbrief krijgen om naar een pinda poli te gaan. Dan gebeurt het onder toezicht. Wel pas met 6 maanden. (Ik heb zelf pinda allergie 😲)

5 jaar geleden

Reactie op Svemke

Als je zelf een noten allergie hebt, kan je een verwijsbrief krijgen om naa ...
Hmm, hebben ze t bij mij niet over gehad. Misschien ook omdat mn oudste geen allergie heeft, zal nog eens vragen

5 jaar geleden

Reactie op pidefi

Ik kreeg dit mee. Hetzelfde geldt voor het ei. Vermengen met 100 gr babyvoe ...
De handleiding heb ik ook voor mijn dochtertje (19 wkn). Advies van de kinderarts wa om dit tijdens haar fruit- of avondhapje te mengen. Heb het zelf ook geproefd, vond het niet vies smaken.

5 jaar geleden

Ik at gister een boterham met pindakaas en toen heb ik hem een beetje pindakaas op zn lip gegeven, vond ie heerlijk 😅 Ze zeggen ook dat je het op een klein beetje bruin brood kan doen

5 jaar geleden

Hele kleine stukjes brood met een heel dun laagje pindakaas 😊 en ze is vandaag 18 weken.... En het gaat heel goed.... Maar heb het echt over inimini stukjes brood hé..

5 jaar geleden

Brood werd bij ons nog afgeraden, pas met 6 maand mag dar werd gezegd..

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op CharH88

Brood werd bij ons nog afgeraden, pas met 6 maand mag dar werd gezegd..
Ja hier ook. Brood mag vanaf 6 maanden. Dan zou ik nu eerlijk pindakaas op mijn vinger doen en het zo laten eten als je het nu al zou willen geven.

5 jaar geleden

Ik kreeg te horen van ons cb dat dit pas vanaf 8mnd mocht?

5 jaar geleden

Reactie op Mamales

Ik kreeg te horen van ons cb dat dit pas vanaf 8mnd mocht?
Die bij ons zei 6 maand vandaag... liggen ook weer mooi op 1 lijn haha

11 maanden geleden

Reactie op pidefi

Ik begin nu ook met oefenhapjes. Het leek mij ook handiger om daar eerst aa ...
Dit dus…ik zie overal dat het begin enkele theelepels eten zijn max 10-20 gram. Geen idee hoe ze dit voor zich zien die 100 gram bij 4 maanden