24 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoon heeft hoogst waarschijnlijk een pinda en notenallergie. 10 dec kwamen we erachter na het 2e oefenhapje een halve theelepel 100% pindakaas. En daarna na een kus op zijn wang toen mijn partner noten had gegeten. Mijn baby kreeg binnen een uur grote rode vlekken van 2 bij 2cm over zijn hele lijf (galbulten) en bultjes op zijn wang. Gelukkig niet benauwd. Ik heb er foto’s van gemaakt en gebeld met de jeugdverpleegkundige van de GGD en foto’s doorgestuurd. 27 Jan kunnen we eindelijk bij de kinderarts terecht in het ziekenhuis voor een consult. Ik heb astma en dier-pollen allergie. Mijn zoon heeft dus helaas een erfelijke aanleg voor voedselallergie. Bij twijfel zou ik altijd het consultatiebureau bellen en foto’s maken. (Zij zien meer en vaker kinderen dan de gemiddelde huisarts)
5 jaar geleden
Reactie op Lisanne04
Mijn zoon heeft hoogst waarschijnlijk een pinda en notenallergie. 10 dec kw ...
Oh joh wat heftig. Sterkte!
5 jaar geleden
Hebben kindjes altijd een reactie op de huid dan? Ons kindje gaat iedere keer spugen een tijd later. Terwijl dat al normaal lange tijd niet meer is, tuurlijk begin met melk wel (pakte hij teveel). Maar idee dat nu de pindakaas eruit komt...
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Hebben kindjes altijd een reactie op de huid dan? Ons kindje gaat iedere ke ...
Oh nouja, hij geeft dan plots wat over...
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Oh joh wat heftig. Sterkte!
Dankje! ja we waren enorm geschrokken ik gaf ook borstvoeding tot vorige week en we hebben allebei alle producten met zelfs sporen van noten vermeden. En geen ingevroren moedermelk meer gegeven van toen ik nog noten en pindakaas at. Bijzonder is dat de heftige stink winden van mijn zoon ook meteen zijn gestopt. Dit had hij sinds de geboorte. Dinsdag is hij 7 maanden geworden
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Lisanne04
Dankje! ja we waren enorm geschrokken ik gaf ook borstvoeding tot vorige w ...
O heftig zeg! Ik las op de link van de pinda poli dat het niet uit maakt met de borstvoeding. Ik was eigenlijk al gerustgesteld🤷🏻♀️. Ik vind het heel spannend. Ei gaat goed, maar sinds kort eczeem in haar gezichtje (ze is 7 maanden), heeft jouw kindje eczeem?
Zelf veel pindakaas gegeten in de zwangerschap en nu nog en nul reactie ism de borstvoeding. Wel misschien op avocado🤷🏻♀️.
Zaterdagochtend wil ik voor het eerst de 100% pindakaas gaan geven.
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Dit bericht is verwijderd
Uitslag/eczeem/roodheid is alleen een stressreactie. Voor een allergie moet je kindje meer reacties vertonen zoals braken, raspende ademhaling enz.
In pindakaas zit veel vet en daar moeten de kleine lijfjes ook nog aan wennen. Zijn lijfje zal daar best even last van hebben gehad maar zoals je zegt: de volgende keer gaat het alweer veel beter! Ze raken er aan gewend.
5 jaar geleden
Reactie op Minienmama
Uitslag/eczeem/roodheid is alleen een stressreactie. Voor een allergie moet ...
Jaa stressreactie op het allergeen vanuit voeding.. ik heb zelf enorme allergie gehad voor koemelkeiwit en heb van 4 maand tot 4 jaar onder de eczeem gezeten. De punten die jij benoemd zijn idd ook uitingen van allergie.
Maar oedeem in gezicht en huiduitslag kunnen dat ook zijn. Dit zien we in t ziekenhuis maar al te vaak.
Maargoed we blijven t aanbieden en de allergische reactie observeren. Was erg blij dat t de vorige keer goed ging.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Lisanne04
Hij heeft geen eczeem. De arts van het CB raadde aan om de borstvoedingsmel ...
Haha heel goed, kun je alsnog geven😄! En als je kindje het niet via een fles wil kun je het ook in het eten verwerken!
Mijn dochter heeft volgens mij geen last van wat ik eet (hoop ik) maar alleen wat ze zelf eet.
Heb je al vooruitzicht wanneer je je moedermelk mag geven?
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Via t cb van een vriendin, was er heel blij mee! Zal hem proberen te delen. ...
Zie hem, Dankje😄! Gek, maar ei vond ik niet zo spannend. Heb het nu ineens met pindakaas.. we hebben gisteren de goede pindakaas in huis gehaald in ieder geval.
Hoe ga je het ei geven? Wij bakken een omelet in roomboter en snijden reepjes. Ze heeft hier geen reactie van ei zover ik weet. Eigenlijk is het bij ons omgedraaid haha. Hoezo laat? Als het maar tussen 8-10 maanden gegeven wordt! Wij moeten ook de pinda nog doen en ze is 7 maanden.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Even kijken hoe ik dat ga toepassen met kleintjes methode (geen potjes)😅.
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Zie hem, Dankje😄! Gek, maar ei vond ik niet zo spannend. Heb het nu ineens ...
Ze geven aan voor 8 maand is t beste. Maar idd overal wisselende adviezen.
Verwacht je een reactie dan liever vroeger beginnen.. achja..
Je kan deze dagen ook een keer een peren/appelmoesje maken ofzo ;)
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Ze geven aan voor 8 maand is t beste. Maar idd overal wisselende adviezen.
...
Dacht ik ook al aan, een appelmoes zonder toevoegingen😊! Peer erdoorheen is ook lekker! Ja veel wisselende adviezen hè! De een weet het beter dan de ander🤷🏻♀️. Heb nog 3 weken voor ze 8 maanden wordt, dat zou moeten lukken 😅..