34 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 12 weken heeft dit ook. Overdag by elk slaapje leg ik hem op zijn zij, met een zijligkussen. Ene slaapje op zijn linkerzij en de ander op zijn rechterzij, dit wissel ik af per slaapje. S'nachts ligt hy ingebakerd dus op zijn rug..ik weet verder ook niet wat ik er nog meer aan kan doen..

5 jaar geleden

Ja hier een meid die een voorkeurshouding had... Dus ook plat achterhoofd... Maar nu om en om leggen... Idd ook op buik.... Onderste rand is al aan het bijtrekken en de bovenkant kan tot het jaar duren maar nu bij elke meting merken ze al verschil.... Dus komt goed zeggen ze😊 ik heb ook gehoord dat ze speciale hangmatten hebben maar die gebruik ik niet

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 12 weken en vanaf het begin leg ik hem al afwisselend op zijn zij en alleen in de box ligt hij op zijn rug maar dan huilt hij als hij wil slapen en dan wil die op zijn zij liggen

5 jaar geleden

Hi, mijn zoontje van 12 weken had een voorkeurshouding + afplatting. Wij zijn doorgestuurd naar de kinderfysio, nu 3 weken later en voorkeurshouding is eruit, en afplatting gaat ook snel. De fysio zag wel dat z'n nekspieren nog meer getraind moesten worden en daarvoor ook goede oefeningen gekregen die werken. Kan het CB je geen verwijsbrief geven of anders de kinderfysio bellen? Ik was blij dat we het nu hadden gedaan nu er nog makkelijk wat aan gedaan kon worden

5 jaar geleden

Reactie op Jorien27

Hi, mijn zoontje van 12 weken had een voorkeurshouding + afplatting. Wij zi ...
Dit was het advies van de kinderfysio.. maar ze ligt ingebakerd elk slaapje dus nu op haar zij afwisselen tijdens slaapjes gaat helaas nog niet.. wat hebben hun er bij jouw kleine aan gedaan dan ?

5 jaar geleden

Deze heb ik voor overdag, ik gebruik hem inmiddels niet meer maar werkt top!

5 jaar geleden

Ja dit is heel fijn maar ze ligt ingebakerd😉

5 jaar geleden

Okee ja dat heb ik nooit gedaan dus geen verstand van 😌

5 jaar geleden

Mijn zoontje lag ook ingebakerd en had daardoor een afgeplat hoofdje. We bakeren hem nu niet meer in en hij slaapt in zo'n zijligkussen. Het gaat verrassend goed, misschien is het het proberen waard.

5 jaar geleden

Reactie op Saskia27

Mijn zoontje lag ook ingebakerd en had daardoor een afgeplat hoofdje. We ba ...
Oké en hebben jullie het direct in 1 x niet meer ingebakerd of langzaam afgebouwd?

5 jaar geleden

Oké en hebben jullie het direct in 1 x niet meer ingebakerd of langzaam afg ...
In 1x niet meer ingebakerd. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou gaan.

5 jaar geleden

Reactie op Saskia27

Ja met onze 1e werd geadviseerd om in 1x de lange slaap van de nacht gewoob niet in te bakeren. En bij deze word dus door dezelfde persoon geadviseerd dit niet te doen , liever overdag met een korte slaap😩 waren toen wel heel de nacht in de weer mja was wel gelijk klaar

5 jaar geleden

Reactie op Saskia27

Deed jij het voor het eerst ook met de nacht slaap?

5 jaar geleden

Deed jij het voor het eerst ook met de nacht slaap?
We probeerden het even tijdens zijn middagslaapje en hij ging gelijk lekker liggen en was zo in slaap. Toen hebben we het die nacht ook maar geprobeerd en ging heel goed gelukkig. Onze kinderfysio vond het vooral in de nacht belangrijk omdat ze dan het meeste groeien

5 jaar geleden

Ik zou een verwijzing vragen van de fysio, wordt toch vergoed! Hebben altijd fijne tips:)

5 jaar geleden

Reactie op Samantaaa1

Ik zou een verwijzing vragen van de fysio, wordt toch vergoed! Hebben altij ...
Ik loop dus bij de kinder fysio al..

5 jaar geleden

Oké en hebben jullie het direct in 1 x niet meer ingebakerd of langzaam afg ...
Wij hebben niet lang ingebakerd, 3à4 weken. Toen elke dag de doek een beetje losser en na een week konden we zonder doek. Is wellicht een idee voor je

5 jaar geleden

Ik leg mijn kleintje altijd op haar zij. Zo valt ze ook rustiger in slaap en deze kanten wissel ik ook af, het hoofde trekt niet snel meer bij dus hou er rekening mee. Heb wel eens gehoord dat er ook een helmpje hiervoor bestaat

5 jaar geleden

Hier al vanaf 4 weken kinderfysio ivm voorkeurshouding. Ze is nu 11 weken. Onze dochter kijkt / draait veel naar rechts. Omdat we er vroeg bij waren, gelukkig geen afplatting. Dus weet ook niet hoe dit verder bij trekt. Onze dochter ligt ook elk slaapje ingebakerd, maar slaapt wel met haar hoofd opzij. Tips van onze fysio: fel speeltje afwisselen per kant om te stimuleren dat ze hiernaar kijkt, aankleedkussen draaien zodat je bij de voetjes staat, veel tummy time en nek trainen. Zal per geval ook verschillen wat helpt. Helmpje wordt alleen nog in heel extreme gevallen gebruikt, omdat uit onderzoek is gebleken dat het op lange termijn geen verschil maakt.

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft een voorkeurshouding naar rechts en ook een afplatting. We zijn nu 5 weken bezig met fysio en de voorkeur is er bijna uit. Afplatting wordt nu al minder! Wij mochten hem niet op zn zij laten slapen ivm wiegendood (ook omdat hij vast ligt met zn armpjes)