13 Reacties
5 jaar geleden
Dus dit bericht staat hier al 3 dagen
Titel is overduidelijk een noodkreet
1 reactie?
Dit vind ik heel zielig. Op andere topics worden er bijna om de minuut gereageerd.
Lieve Jnine. Ik zal nu mijn zus bellen. Haar kindje had ook verborgen reflux. Ze heeft afgezien. Zowel zij als haar baby. Ik reageer zodra ik haar heb gehoord 💕
Nog even dit. Ik weet dat het niet gemakkelijk is voor jou? Maar mag ik je misschien een klein beetje moed inspreken? Dit gaat allemaal over? De meeste baby's met verborgen reflux zijn er van af gekomen. Je bent een sterke mama. Xxx
5 jaar geleden
Reactie op FinallyIB
Dus dit bericht staat hier al 3 dagen
Titel is overduidelijk een noodkreet
...
Wauw, tranen in mijn ogen! Zo fijne reactie!!
Ik had niet meer verwacht dat mijn topic belangrijk genoeg was voor reacties
Echt super lief dat je dit wil doen en bedankt voor wat je zegt.
Het is inderdaad afzien en je hebt het gevoel dat je moet toekijken hoe je kindje lijdt. Zonder dat je ze echt kunt helpen.
Echt 1000 maal dank voor je reactie, dit doet me echt heel goed 🙏❤
5 jaar geleden
Reactie op Jnine
Ze heeft hero standaard 2 en dr brown flessen
Dokter brown is al super! Drinkt ze er goed uit? Ons zoontje heeft ook maandenlang reflux gehad ( verborgen) en was echt vreselijk . Wij hebben de difrax flessen gehaald ( s vorm) maar dr Brown is even goed ! Wij hadden de nan evolia ha 1 melk is tevens hypoallergene melk dan weet je al zeker dat baby niet allergisch kan gaan reageren of dat nu vastgesteld is een allergie of niet.
En .... een 7 tal beurten bij een osteopaat voor baby's was hier dé oplossing... En lang rechtop houden na voeding En goed recht houden ook tijdens het drinken.
En ik zeg... ons zoontje is nu 7 maanden, krijgt al groentepap sinds 3.5 maand en nu geeft hij bijna nooit meer terug ( enkel als hij te snel gedronken heeft heel klein beetjr) maar de reflux is weg. Maagklep is dicht en is zo zalig nu. Geloof me meid, dit komt goed. Ook al geloof je er nu geen snars van en is dit zwaar en sta je machteloos. Wat ook kan helpen is de melk wat indikken met johannesbroodmeel dat hebben ze bij de apotheek.
En laatste tip: haal u aub een tube polysilane gel en geef dat wat op haar tut na elke voeding. Is een wonder maar echt wondermiddel. Gaat het branden in slokdarm tegen , zorgt voor betere vertering v de melk enzov. De eerste keren moest ons zoontje het niet Hebben. Inmiddels aan derde tube toe ( is heel grote tube) en hij krijgt het tussendoor nog eens als hij veel gegeten heeft, snel neergelegd wordt of voor onderweg voor wat comfort. Hij valt er ook goed mee in slaap. En doe zeker die osteopaat want dat helpt het allerbeste v alle tips.
Veel moed en denk aan me het komt goed !!!! Grtjs
5 jaar geleden
Noo momenteel drinkt ze dramatisch, zo slecht dat de kinderarts besloten heeft toch koemelkvrije voeding te gaan geven
Jaa mijn meisje loopt al vanaf de 3 maanden bij een osteopaat, wat haar idd enorm helpt!
Helaas vanwege corona mogen osteopaten hun werk niet doen 🥺
Bedankt voor xe tip van de gel die ga ik zeker proberen
Dankjewel 🙏❤
5 jaar geleden
Reactie op Jnine
Noo momenteel drinkt ze dramatisch, zo slecht dat de kinderarts besloten he ...
Graag gedaan, ik duim voor je!!!! Probeer de polysilane gel eens en hou me maar op de hoogte xx
6 maanden geleden
Hoi, ik weet dat dit al 4 jaar geleden is. Maar ik zit met onze dochter met een exact zelfde probleem. Verborgen reflux, ook erg geconstipeerd geraakt en dus nu echt flessen weigeren en met moeite drinken. Wat was je ervaring met de polysilane gel? Dat is inderdaad nog mijn enige redmiddel😣. Dank je wel
4 maanden geleden
Reactie op elinexvh
Hoi, ik weet dat dit al 4 jaar geleden is. Maar ik zit met onze dochter met ...
Hoi :) mijn meisje is 3 weken te vroeg geboren en had in haar groeispurtweek 6 dezelfde problemen. Verborgen reflux, de stoelgang er niet uit kunnen duwen,krijsen en weet ik veel wat nog.
Wij hebben volgende dingen gedaan:
- overgeschakeld naar nutramigen melk. Echt geen fijne melk maar werkt. Ons meisje kan nu zelfstandig stoelgang eruit duwen.
- osteopaat. Na de geboorte kan er nog wat spanning op middenrif en neus zitten.
- polysilane gel. Tot 6x per dag na een voeding of als ze echt niet wil drinken tijdens ook.
- goed rechtop houden na een voeding en ze de tijd geven om te boeren
- tip van onze vroedvrouw: een hoes van een verschoon kussen rond een voedingskussen gedaan en een hellend nestje gemaakt. Daar rust ze overdag in
- cosleeper en park hellend gezet.
- omeprazole geprobeerd maar het gaf geen verschil. Dit heeft ook een slechte invloed op de darmen, dus dit enkel onder medisch toezicht en na controle pediater.
- tutje na de voeding om goed te kunnen door en wegslikken. Dat helpt als er na de voeding toch nog beetjes terugkomen.
- op de rechterzijde leggen (al dan niet tegen je aan) zodat de maag sneller leeg loopt
(Werkt echt)
- inbakeren
- in een draagzak ronddragen
De laatste 2 helpen vooral met het kalmeren. Als ze kalm zijn kalmeert de buik ook en kunnen ze eenvoudiger verteren.
We doen dit hele procedé dagelijks en herbekijken elke dag wat werkt en wat niet. Maar bon, hopelijk kunnen deze tips je al wat verder helpen <3