21 Reacties

5 jaar geleden

Wil dat ook weten

5 jaar geleden

Om in het begin de productie goed op gang te krijgen moest ik na elke voeding 5-7 minuten kolven.

5 jaar geleden

Ik heb zo gedaan

5 jaar geleden

Bij mij werkt(e) het goed om 1 dag lang elk uur te kolven (alleen overdag)

5 jaar geleden

Of zo

5 jaar geleden

Of zo

5 jaar geleden

Reactie op mari*

Of zo
Ik snap deze techniek niet kan je het uitleggen aub? Ik wil mijn productie verhogen want ik kolf om de 3 uur van beide borsten samen maar max 60 ml en dit is noet genoeg voor mijn kleine

5 jaar geleden

Ik kolfde 's avonds 1 uur lang. 10 min masseren en warme kruik op de borsten, 10 min kolven en dit tot het uur vol was. Na al 2 avonden nam productie behoorlijk toe :)

5 jaar geleden

Om de 3 uur kolf je 20 to 30 min

5 jaar geleden

Reactie op Betl

Ik snap deze techniek niet kan je het uitleggen aub? Ik wil mijn productie ...
Om de 3 uur kolf je 20 tot 30 min

5 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/294-te-weinig-melk-oplossingen La leche league heeft veel bruikbare info, ze hebben ook een gesloten facebook pagina 👍

5 jaar geleden

Ik kreeg van lactatie kundige, uur lang 10 min op 10 min af en dat 2 of 3x even doen die dag.

5 jaar geleden

Ik moest van de lactatiekundige power pumpen ofwel een uur lang kolven. 10 minuten op, 10 minuten af, dus 3x 10 minuten per borst. Dit heb ik een aantal dagen gedaan om de borstvoeding op gang te krijgen én kolven na iedere voeding

5 jaar geleden

Inderdaad een uur lang, 10 min kolven en 10 min rust. Elke dag 1 keer. Ik had het 3 dagen gedaan en had daarna overproductie. Is ook geen pretje dus wel voorzichtig zijn ermee

5 jaar geleden

Dank voor jullie reactie. Ik ga de manier 10min kolven, 10min rust een uur lang proberen!

5 jaar geleden

Ik ga dit ook doen. Productie is afgenomen 😔. Geen idee waarom... Iemand advies hoe je dan kan zorgen dat je niet weer overproductie hebt en straks borstontsteking?

5 jaar geleden

Ik ben van 4x kolven per dag(enkel kolf apparaat) naar 6x kolven met dubbel kolf apparaat gegaan. Ben van krap 500ml naar 700ml per dag gegaan nu

5 jaar geleden

Reactie op kworld

Dank voor jullie reactie. Ik ga de manier 10min kolven, 10min rust een uur ...
Heeft dit geholpen?

5 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Ik kreeg van lactatie kundige, uur lang 10 min op 10 min af en dat 2 of 3x ...
Yes dit advies heb ik ook gekregen! Goede manier!

5 jaar geleden

Heeft dit geholpen?
Nee, deze techniek niet echt. De techniek waarbij je een tijdspanne neemt van 3 uur en elk uur om de 20 min even kolft. Dit drie dagen volhoud weer wel. Toen schoot m’n productie omhoog. Kon met m’n dubbele kolf 260- 300ml kolven per keer.