4 Reacties

2 jaar geleden

Misschien is hij toe aan korter middag slaapje of niet meer ?

2 jaar geleden

Reactie op Lbs192022

Misschien is hij toe aan korter middag slaapje of niet meer ?
Ja hij durft idd vaak 2u te slapen tijdens het middagdutje. Als ik het eens uitzonderlijk overslaag, is hij vaak zooooo moe dat hij gewoon gaat slapen. Ikzelf geniet nog zo hard van die uurtjes rust met tijdens zijn dutje. Maar ja.. het draait hier niet enkel om mijzelf uiteraard. Thanks!

2 jaar geleden

Hier net hetzelfde meegemaakt: ´s avonds nier naar bed willen, soms er terug moeten uithalen want echt niet willen slapen, enkel nog in slaap willen vallen als ik haar handje vast hield en uiteindelijk ook 's nachts niet meer deftig slapen en soms 2 uur aan een stuk wakker en daardoor de volgende dag doodop. Ik ben toen langs geweest bij de kinderarts en die vertelde mij dat het waarschijnlijk een stukje verlatingsangst was maar ook de grenzen aftasten hoe ver ze kon gaan. Haar advies was zoveel mogelijk routine, elke dag op hetzelfde uur naar bed en nadat ze in bed ligt elke 5 minuutjes gaan kijken en troosten tot wanneer ze slaapt en hierin consequent zijn dus niet voor 1 keer toegeven want dan kan je helemaal opnieuw beginnen. Ik ben dit nu 1 week aan het toepassen en dit lukt echt, de eerste avond heeft het 1u15 geduurd vooraleer ze sliep dus elke 5 min gaan kijken (was een heftige avond 🥴), de tweede avond duurde het nog 20 min eer ze sliep en daarna elke avond maar 1 keer moeten teruggaan om nog even slaapwel te zeggen. Ze slaapt ook terug de ganse nacht door zonder 's nachts mama nodig te hebben. Ik had ook geprobeerd om haar middagslaapje over te slaan omdat ik dacht dat het daar aan lag maar dan is ze in de late namiddag echt doodop en niet te genieten. Nu slaapt ze 's middags terug gewoon haar middagdutje van 1 a 1,5 uur en gaat om 19.15 uur naar bed tot 06.30 uur de volgende ochtend. Hopelijk heb je iets aan deze tip en alvast veel succes! 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Vanessa83

Hier net hetzelfde meegemaakt: ´s avonds nier naar bed willen, soms er teru ...
Bedankt. Het is idd een kwestie van volhouden en dat is moeilijk want je moederhartje breekt wel. Maar ja moet het echt is gaan toepassen dan! Bedankt Vanessa!