7 Reacties

2 jaar geleden

Heeft ze haar knuffel mee naar de psz?

VRIEND

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft de eerste twee weken veel gehuild. De eerste week heb ik haar twee keer eerder opgehaald. De tweede week hebben we afgesproken dat ze tot eindtijd bleef. Daarna nog twee weken gehuild bij het wegbrengen (maar wanneer wij uit zicht waren, snel getroost en vond ze het fantastisch). Sindsdien is ze er dol op. Ik probeer haar dagelijks wel nog steeds voor te bereiden op de bezoekjes. Isabelle gaat morgen met de juf en de peuters spelen. Mama brengt jou. Daarna gaat mama weg en gaat Belle zelf spelen. Mama komt jou weer ophalen. Met name dat ophalen merkte ik op dat ze die bevestiging belangrijk vond. Als we het er dan over hadden, vroeg ze steeds: en dan komt mama ophalen? Ja, dan komt mama ophalen😊. Geef het tijd, hoe akelig het ook is om te zien. En mijn tip zou echt zijn om haar dagelijks voor te bereiden. Steeds de planning doornemen en enthousiast maken. Good luck, vond het als moeder even pittig🥲❤️

2 jaar geleden

Heeft bij ons ook twee weken geduurd. Maar nu is het gewoon normaal. Elk kind is anders. Bij ons belde ze ook op na 30 minuten dat ze ontroostbaar huilde. Dat hadden we ook van te voren afgesproken

2 jaar geleden

Reactie op Gessel302

Heeft ze haar knuffel mee naar de psz?
Ze heeft geen knuffel.

2 jaar geleden

Reactie op pien2794

Mijn dochter heeft de eerste twee weken veel gehuild. De eerste week heb ik ...
Ja ook ik heb gister dus gezegt dat ze gewoon tot het einde moet blijven. Maar ik denk nu ook dat ze beetje van gedrag begint te veranderen omdat haar zusje binnen nu en 2 weken kan komen. Ook ik bereid haar voor dat ik haar ga brengen samen met papa en daarna kom ophalen.

2 jaar geleden

Op deze leeftijd duurt het wennen in elk geval wel langer dan een week. Geef het de tijd en vooral haar de veiligheid. Het is niet niks voor zo'n kleintje zonder mama!

2 jaar geleden

Mijn dochter is 4 weken geleden ook begonnen. 1ste week 2x ontzettend huilen bij weg gaan. Uit het zicht was het goed en ze was o zo blij toen ze me weer zag. Week 2 merkte we dat ze graag haar knuffel of iets houvast bij zich wilde hebben en toen was het een pruillip en het was prima Week 3 was het 1x huilen en daarna vroeg ze mama straks ophalen. Ja mama komt jou ophalen Week 4 loop ik mee te klas in, vertel haar kady gaat naar school. Ik loop even met je mee, dan mag je zwaaien en gaat mama boodschappen doen. En komt mama daarna jou weer ophalen. Voor ik haar neer gezet heb begon ze te zwaaien en mocht meteen gaan.