40 Reacties

4 jaar geleden
Ik geef het me zoontje ook en hij geniet er ook echt van lekker doen waar jij je goed bij voelt voor je kleintje als je dochter er goed op doet waarom niet?

4 jaar geleden
Ik geef sinds ze (tweeling) 7maanden zijn ook elke avond een pyjamapapje. Het helpt ze goed de nacht door te slapen en slaap ik ook erg belangrijk 😀
Het zal wel niet schadelijk zijn voor de gezondheid anders mag het echt niet verkochtworden als baby product. En achja wat suikers... zitten ook in de gewone melk die ze krijgen.

4 jaar geleden
Ik geef het niet, ze slapen dan vanwege de enorme suikers die ze binnen krijgen. Ze gaan snel aan de suikers wennen en heb zo moeite om straks andere smaken te waarderen.

4 jaar geleden
Dochter hier krijgt smorgens en savonds een papfles van biobim. Is biologisch. Niet omdat ik dat perse wil ofzo maar toevallig vond ze die lekker dus heb ik die gekocht. Misschien is dat een idee?
Overigens ben ik het met de rest eens dat wanneer het echt echt niet zou kunnen het vast niet te koop zou zijn. Wil niet zeggen dat er geen betere producten zijn. Ma goed hoe zwaar til je aan zulke dingen. Is persoonlijk en daarom respecteer ik iedere keuze van een ouder daarin! Alleen jij als mama weet uiteindelijk wat het beste is voor je kindje en dat lekker doen dan! :-)

VRIEND
4 jaar geleden
Mijn dochter krijgt het niet, dit omdat ze het het simpelweg niet nodig heeft en melk het belangrijkst is. Ze is 7 maanden en krijgt volledig borstvoeding.
Wij geven vast voedsel via de kleintjes methode en deze methode hecht veel waarde aan gezond, puur en biologisch eten. Als je inderdaad naar de ingrediënt kijkt zie je dat er een hoop onnodige, ongezonde dingen inzitten.
Wat betreft opvolgmelk. Dit is voor de marketing! Ze mogen namelijk geen reclame maken voor kunstvoeding 1. Opvolgmelk is minder goed dan nummer 1, daarom wordt vaak aangeraden om geen opvolgmelk te geven. Er zitten namelijk weer oa suikers in en het enige wat er meer inzit is ijzer, maar dat kunnen ze uit vast voedsel halen.
Heb je de aflevering gezien van keuringsdienst van waarde over baby koekjes? Is het terugkijken waard..
koekjes krijgt ze sowieso niet hier. Ze weten nog niet wat het is en kun je ook vervangen door iets gezonds. Hier blijft moedermelk sowieso een jaar de hoofdvoeding.

4 jaar geleden
Hoi,
Ik zou het persoonlijk niet geven. Zit echt veel suiker in. Ik gaf het mijn oudste ( is nu bijna 4), en sliep er echt niet van door en geen goede eter. Mijn dochter van nu 7 maanden nooit gegeven, slaapt door. Zou dan eerder van een papfles gaan.

4 jaar geleden
Dranken als vruchtenyoghurtdrank, vruchtensap of pyjamapapjes klinken gezond, maar leveren veel suikers. Net als siroop, diksap en frisdrank. Bied deze daarom zo min mogelijk aan. Kies voor lauwe (vruchten)thee zonder suiker, of gewoon water, naast de benodigde hoeveelheid zuivel per dag. Dit is ook beter voor het gebit.
https://centrumvoorjeugdengezin.nl/pdfs/gezonde-voeding-van-maand-tot-maand
Het is niet "slecht", maar de vrees is inderdaad dat meer suiker natuurlijk lekkerder is voor kinderen en als ze dit kennen, ze minder eten/drinken van het minder zoete voedsel.

VRIEND
4 jaar geleden
Ik heb bij m'n eerste kindje ook ongeveer met 7 maanden pyjama papje gegeven. Niks aan de hand met haar nu ze 2 jaar is. Vanaf 1 jaar at ze volledig mee met de pot, 3x per dag en kreeg ze geen flessen meer.
Er is geen sprake van goed of slecht. Het is goed en iets beter tot heel verantwoord. Er zitten geen bakken suikers in pyjama papjes anders lagen alle tandjes eruit van kleine kindjes die dit dronken. Ik overdrijf hiermee, maar maak t ook niet groter dan dat t is
Wat er al wordt gezegd, als t slecht zou zijn dan werd t niet verkocht. Maar mijn dochter vond de pyjamapapjes echt lekker en straks krijgt mijn zoontje het ook. Ik heb geen snoep in huis en denk echt wel na wat goed is voor m'n kleintjes
Ik zou zeggen, doe wat jij vindt dat goed is voor JOUW kindje 😉

4 jaar geleden
Reactie op Maartje88
Ik ga het mijn dochter niet geven. Het is net als babykoekjes een commercie ...
Elijah krijgt maïspuffs van ella's kitchen zit geen toegevoegde suikers in

4 jaar geleden
Wij geven het pyjama papje als ze snachts een keer wakker word of laat op de avond. Verder krijgt ze 4 flessen van 180 cc die niet altijd op gaan.
Wij krijgen ook suikers binnen en als kindjes het lekker vinden gewoon doen. Doen wij ook 😉

4 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Mijn dochter krijgt het niet, dit omdat ze het het simpelweg niet nodig hee ...
Zo is er altijd wel wat. Iedereen heeft een andere mening. Als het niet goed was voor babies en slecht voor de gezondheid mogen ze het niet verkopen. Ik zou zeggen laat iedereen in zijn waarde. Door dit soort dingen te zeggen maak je veel moeders onzeker.

4 jaar geleden
Reactie op Moeder2
Ik heb bij m'n eerste kindje ook ongeveer met 7 maanden pyjama papje gegeve ...
Het argument dat dingen niet verkocht zouden worden als het niet goed voor je zou zijn, is erg raar. Snoep, bier, chips, etc.. wordt tenslotte ook verkocht.
Gezonde afwegingen maken is daarentegen een stuk verstandiger. Er zitten veel toevoegingen in dit soort producten die echt niet nodig zijn en waar je veel te veel voor betaald. Ik zou (on topic) gewoon iets van fijne granen geven als je dat al wil aanbieden. Wij hebben hier geen papjes oid en onze meid slaapt gewoon door, dus daarvoor hoef je het iig niet te doen :)

4 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Mijn dochter krijgt het niet, dit omdat ze het het simpelweg niet nodig hee ...
In nutrilon 1 zitten juist meer suikers in dan in nutrilon 2. Opvolgmelk is de verhouding net wat anders maar heeft nog steeds te maken met wetten en regels. ( Verhouding is minimaal anders ) Het hoeft alleen niet als je al borstvoeding geeft. Dan hoef je inderdaad geen opvolgmelk te geven.
Nutrilon 3 en hoger gaan er inderdaad grote verschillen ontstaan wat minder goed is.
Met de baby koekjes ben ik het met je eens. Dat is de grootste onzin wat er bestaat.

4 jaar geleden
En het verhaal over suiker. Suiker is suiker. Of dit nu toegevoegd is of niet. Het lichaam maakt hier geen onderscheid in.

VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Anoniempje88
In nutrilon 1 zitten juist meer suikers in dan in nutrilon 2. Opvolgmelk ...
Bedankt, weer wat geleerd! Lactatiekundigen raden opvolgmelk altijd sterk af en om onder andere de suikers, zie het altijd voorbij komen in de borstvoedingsgroep met lactatiekundigen. De eerste (nul of een, geen idee) is volgens hun het beste; de melk waar geen reclame voor gemaakt mag worden😅.

VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op babygirljuni060620
Zo is er altijd wel wat. Iedereen heeft een andere mening. Als het niet goe ...
Ik maak niemand onzeker, ik geef alleen aan dat ik het niet geef vanwege de suikers. Ik ben ook maar voor het eerst moeder en lees en kijk daarom veel. Daarnaast werk ik in de sportwereld waar ik ook veel met voeding heb te maken. Ik denk dat we elkaar vooral ook dingen kunnen leren. TS vraagt hier niet voor niets naar. Veel dames gaan ervan uit dat wat er verkocht wordt ook geschikt is, logisch! Maar helaas is dat niet helemaal zo en zijn er in dit geval gezondere of betere keuzes te maken.
Kijk de aflevering van keuringsdienst van waarde maar bijvoorbeeld, dan begrijp je precies wat ik bedoel.
Ik vind het juist fijn dat we elkaar scherp houden en zo leer ik ook zeker wat. Iemand op dit forum wees mij op vast voedsel met 6 maanden bijvoorbeeld. Ik ben mij er in gaan verdiepen, lactatiekundige van het cb gevraagd en blij dat iemand mij daarop gewezen heeft!