25 Reacties
5 jaar geleden
Exzeem! Krijgt ze tandjes? Liv heeft dit ook gehad, babyexzeem zei de huisarts. Goed vethouden met cetomacrgrol/vaseline, kan je bij de apotheek halen. Als ze tandjes krijgen word het erger
5 jaar geleden
Mijn zoon heeft dit ook en de huisarts geeft aan dat het dauwworm eczeem is, bij ons ging het helaas niet weg met vet houden dus hebben wij nu hormoonzalf gekregen van de huisarts en nu is het bijna weg. Ik merk inderdaad ook dat als hij in bad is geweest het roder is, maar dat trekt later wel weer weg. Wij gebruiken alleen nog maar wat olie voor in bad. Onze zoon reageert niet goed op de vette crèmes dus wij gebruiken sudocrème en voor hij naar bed gaat smeren we hem in met talk poeder, hier reageert hij het beste op, maar is natuurlijk per kindje verschillend!
5 jaar geleden
Hier ook een plek op zijn buik, ik smeer het bij het verschonen van de luier in met vette crème en daarmee trekt het weg. Zo ging het ook bij de plek op zijn bovenarm en bovenbeentjes. Dit was overigens ook het advies van het CB!
5 jaar geleden
La roche possay heb je twee pompkes van voor het wassen en daarna insmeren dit op advies van dermatoloog gekocht helpt enorm!
5 jaar geleden
Daarnaast ook vaseline vet houden en niet te vaak en te heet douchen en bad
5 jaar geleden
Reactie op Michelle1994
Mijn zoon heeft dit ook en de huisarts geeft aan dat het dauwworm eczeem is ...
Heb even op Google afbeeldingen gekeken.. Hier lijkt het idd wel heel erg op, of ringworm.. Maar zou niet weten hoe ze daar aan zou moeten komen 🤷♀️ ik hoop dat ik morgen naar de huisarts kan.. Wil het toch graag weten
5 jaar geleden
Reactie op Anneliesje11
Ons zoontje had eerst ook zn hele rug onder de exceem

Och ook al zo sneu.. Zo lijkt het bij mijn meisje ook, alleen zit er meer 'ruimte' tussen de plekken
5 jaar geleden
Reactie op Anoukrijks
Exzeem! Krijgt ze tandjes? Liv heeft dit ook gehad, babyexzeem zei de huisa ...
Foutje, kan het niet meer veranderen.. Ze heeft nog geen tandjes.. Lijkt ook nog niet te komen, ze is erg laat ermee haha.
Ik zal het insmeren met vaseline.. Heb het nu met neutrale olie ingesmeerd..
5 jaar geleden
Reactie op Sharon Denise
Heb even op Google afbeeldingen gekeken.. Hier lijkt het idd wel heel erg o ...
Ringworm durf ik niets over te zeggen.. Dauwworm eczeem houd in dat het met vocht/dauw (in bad of bij zweten) erger word en worm, omdat het in kringen op het lichaam zit. Dit was de uitleg van onze huisarts en heb ik ook terug kunnen vinden op internet. Ik had eerst dit op Google gevonden en aangegeven bij de huisarts waardoor ik toen nog dezelfde dag terecht kon en toen heeft de huisarts het bevestigd. Bij ons is het erfelijk, mijn partner en ik hebben beide hooikoorts en ik heb zelf in de winter eczeem op mijn handen, onze huisarts gaf aan dat dit dus ook een allergie is die zich dus bij hem uit in eczeem doordat wij zeg maar die allergie gevoeligheid hebben doorgegeven.
Ik hoop voor je dat je inderdaad snel terecht kan en dat je kleintje er snel vanaf komt, succes! ☺️
5 jaar geleden
Het lijkt idd op eczeem, heeft me zoontje ( nu bijna 4 jaar) ook, als baby al.. had toen lanette zalf geadviseerd gekregen maar hielp toen niet echt toen 2 x per dag hormoonzalf van de huisarts.. was voornamelijk in de winter, nu nog alleen op zijn arm.
Ik smeer het nu nog met uierzalf als het droog word en dat helpt goed...
Maar het is echt heel erg geweest toen die 1,5 was en het open kon krabben, dus houd het goed in de gaten en gelijk smeren als je wat droge plekjes vind, en na het douchen droog deppen en lanette of iets voor een droge huid erop ff zoeken wat werkt en huisarts of cb raadplegen, zou ik doen
5 jaar geleden
Zojuist bij de huisarts geweest.. Zegt dat het gewoon soort eczeem is.. Hebben nu vette zalf gekregen om 3 x daags te smeren als dat niet werkt hormoon zalf maar dat wou ze nu nog niet geven ivm haar leeftijd.. Dus we gaan het zien 🤷♀️ vind het wel erg sneu..
5 jaar geleden
Reactie op Michelle1994
Ringworm durf ik niets over te zeggen.. Dauwworm eczeem houd in dat het met ...
De huisarts gaf hier aan dat het om eczeem gaat idd, ze weet niet wat voor.. Hebben vette zalf gekregen.. Ze zegt dat ons meisje een laag imuunsysteem heeft en daardoor dit ook krijgt. Ze heeft ook altijd een ontstoken oogje, oorontsteking gehad.. Mijn partner heeft ook veel last van hooikoorts.. ik heb MS.. Dus ook niet z'n goed imuunsysteem.. Hoop dat het snel over is en dat ze er niet al te veel last van heeft..