37 Reacties
5 jaar geleden
nu zijn tandjes doorkomen is het drama, maar normaal is hij een 1/1,5 uur wakker tot ik moeheid signalen zie en dan weer lekker naar bedje
5 jaar geleden
Ik ben net met het boek ‘baby in een droomritme’ begonnen. Daar staat heel duidelijk in hoe je een ritme kunt aanbrengen, hoelang je kindje wakker kan zijn en de slaaptijd. Ik vind het super fijn en ben meteen vandaag begonnen met de structuur. Je kindje kan maximaal 90 minuten wakker zijn op deze leeftijd, maar eerder naar bed mag ook. Gemiddeld slapen ze 14/15 uur van de 24. En ze zijn fysiek in staat om door te slapen, maar dat betekent niet dat het ook altijd al gebeurd;) Overdag staan er 4 slaapjes in dit boek.
5 jaar geleden
Onze zoon is nu 11w en 2 dage. Oud.
7:00/8:00 krijgt hij de fles (ligt er aan hoelaat hij wakker wordt.
Rond 11:00 de fles
Rond 15:00 de fles
Rond 19:00 de fles
23:00 de laatste fles.
En vaak na de fles dut hij nog we eens in.
Soms dut hij niet in dan
kijkt hij toch liever babytv.klein half uurtje
Dan even lekker knuffelen en in de box spelen.
En vaak zitten we rond de volgende fles. Het is wel elke keer verrassend wat hij wil na de fles. Slapen of toch wakker spelen.
Der is nog niet echt een slaap en speel ritme. Maar de fles is wel altijd rond die tijden.
Maar vanaf vandaag gaat hij ook 3 dagen in de week naar de opvang.
Waar hij het erg naar z’n zin heeft.🥰
Hij zit op een agrarische opvang.
5 jaar geleden
Reactie op Gabyyy
Ik ben net met het boek ‘baby in een droomritme’ begonnen. Daar staat heel ...
Ja ik heb dit boek ook. Probeer ook 4 slaapjes en dus overdag 5 flesjes, 7-10-13-16-19 , maar moet haar telkens wakker maken om die flesjes erin te krijgen (150cc). en dat 4e slaapje gaat heel moeizaam. Vandaar dat ik in dubio zit of dit ritme het juiste is.
5 jaar geleden
Reactie op Gabyyy
Daar zijn wij ook sinds gisteren mee begonnen. Waar hij eerst overdag niet echt sliep, hebben we nu zowaar een slaapje van 1,5 uur gehad! Verder inderdaad om 3 of 4 uur voeding;
7/8 uur
11/12 uur
14/15 uur
17/18 uur
Daarna douchen en slapen rond half 7/7 uur en de laatste fles rond 22:30.
Telkens 1,5 uur wakker (of net ietsjes meer) en bedoeling is dan 1,5 uur slaap ook.. daar wordt aan gewerkt 😂
5 jaar geleden
Ik hoop dat het leesbaar is. Dit staat er bij 12-18 weken. Wat er ook heel duidelijk staat is dat een kindje pas vanaf 6 maanden te coachen is en echt een ritme aangeleerd kan krijgen. Tot die tijd is slaap het belangrijkst, de manier waarop niet. Dus als je kleintje alleen maar in een draagzak slaapt, dan dat lekker doen.

5 jaar geleden
Reactie op Lindaa36
Dat is een goeie. Maak je haar dan wakker voor de fles overdag?
Nee ik geef borstvoeding op verzoek. Die schema's zijn een beetje om een idee te krijgen :). Ik maak haar nooit wakker voor voeding. En slaapt al een aantal weken van 20-20.30 door tot 6/7.30 uur. Ik houd/probeer in ieder geval wel echt te zorgen dat mijn kleintje maximaal anderhalf uur per keer wakker is, de rest is per dag een verassing 😜 dus nu met de draagzak in de woonkamer aan het rondwaggelen.

5 jaar geleden
Ons meisje heeft op zich een redelijk ritme, alleen zit het doorslapen er nog niet in helaas. Beetje ontmoedigend om dan te lezen dat er zoveel baby’s met 8 weken al doorslapen. Tess is 7,5 week te vroeg geboren en is nu 18 (echte leeftijd) om 11 (gecorrigeerde leeftijd) weken. Tot iets meer dan een week geleden was ze op de goede weg om door te slapen maar nu komt ze weer elke 4 tot 5 uur in de nacht, wij zitten hier dus nog op 6 voedingen helaas. Overdag slaapt ze gelukkig goed en doet ze alles volgens het boekje, inclusief huiluurtje haha
Hoop echt dat het doorslapen snel gaat komen want het slaaptekort begint me langzaamaan op te breken
5 jaar geleden
Mijn dochtertje is nu ruim 10 weken. Ze wordt ergens tussen 06.30 uur en 07.30 uur wakker en dan krijgt ze gelijk haar eerste fles van de dag. Ze drinkt nog 6 flesjes van 120 cc, ik ga snel weer ergens een poging doen om hier 5 flesjes van te gaan maken maar vorige week was ze er duidelijk nog niet klaar voor. Het slapen overdag doet ze vooral in de box of kinderwagen. Ik wil iedere keer de slaapjes bij gaan houden maar iedere keer vergeet ik het te noteren🙈 misschien door het handenbindertje van ruim 14 maanden dat ook nog rondloopt🤣 rond 22.00 uur krijgt ze haar laatste fles en dan lekker doorslapen tot de volgende ochtend 🥰
5 jaar geleden
Onze baby is 11w+2 dagen oud.
Drinkt +- 6 flesjes per dag. Dit komt omdat hij in de nacht al om 5u komt. Ik zie in alle mooie schema’s 1e fles om 6/7u, maar hier lukt dat helaas niet. Terwijl hij wel pas om 22:30/23u de laatste fles krijgt..
verder doet hij sinds vorige week een aantal slaapjes overdag:)
5 jaar geleden
Reactie op ElineTess
Ons meisje heeft op zich een redelijk ritme, alleen zit het doorslapen er n ...
Verkijk je niet op het doorslapen hè! Kan wel 6 tot 12 maanden duren. Ik denk echt dat er meer baby's zijn die 's nachts nog komen dan dat ze doorslapen ☺️ ik begrijp er ook niks van dat mijn meisje wel doorslaapt, zelfs met borstvoeding.
5 jaar geleden
Reactie op Charmant
Dit staat in het boek: slaap, van Susanne Willekes. Ik geef borstvoeding op ...

En in die tijd voedt je dus en speeltijd? Of pas na de fles 1.5 uur rekenen?
5 jaar geleden
Reactie op Gabyyy
Wij doen dit inderdaad ook, bij m’n andere dochtertje ook gedaan. Onze jongste is over een paar daagjes drie maandjes maar na drie kwartier is ze alweer moe en slaapt ze weer tot de volgende voeding.. ze zal het nodig hebben haha.
5 jaar geleden
En in die tijd voedt je dus en speeltijd? Of pas na de fles 1.5 uur rekenen ...
Klopt! Dus maximaal anderhalf uur wakker, inclusief voeden. En het voeden duurt al 30 minuten + 20 minuten rechtop daarna. Dus niet zoveel speeltijd. Ik let wel echt een beetje op de klok. We spelen wel, maar niet te lang. Ze wordt er hyper van en gaat dan maar door en door. 😅 En als ik netjes anderhalf uur wakker per keer aanhoudt, slaapt ze ook veel beter. Ik denk doordat ze dan niet over haar moeheid heen raakt. Maar ze moeten ook nog wel 16-18 uur slaap krijgen op deze leeftijd, dus echt veel slapen ☺️