10 Reacties
2 jaar geleden
Bij ons pampers premium protection, pampers billendoekjes. Koelzalf van de aptheek (6 euro) en zwitsal babypoeder.
Vooral het poederen helpt heel goed.
Ik ken het dilemma hoor met de hormoonzalf. Wij hebben het zelf door jack zn contactdermatitus. Krabt zich helemaal kapot en dan smeer je weer even. Maar dan na 1,5 dagje stop ik er toch weer mee.
Wij gebruiken de hormoonzalf echt voor het ergste en de koelzalf voor het onderhoud.
2 jaar geleden
Wat doen jullie al ontzettend goed jullie best om de billetjes mooi en pijnvrij te houden. Respect voor al dat extra werk dat jullie erin steken!! Balen dat dit nog niet genoeg is. Wij zweren bij alles wat jullie ook al doen én Bepanthen babybillenzalf.
Wellicht nog even een belletje naar de huisarts om te vragen hoe je de hormoonzalf precies moet gebruiken. Ik ben zelf ook een hormoonzalfgebruiker en vaak is juist een iets langere periode doorsmeren beter dan meteen stoppen bij een mini of kleine verbetering. Je wilt de huid echt goed zien herstellen voordat je weer stopt en overstapt op de natuurlijkere middelen. Soms is de regel 3 dagen twee keer per dag hormonen, 4 dagen niet. 3 dagen op, 4 dagen af.
Succes en sterkte.
Gelukkig ligt de zomer voor de deur. Lekker veel blote billen dagen voor de boeg.
2 jaar geleden
Och erg hè?! Hier ook met regelmaat prijs. Helemaal kapot, vaak krijgt ze dan ook nog een schimmelinfectie. Zo zielig; gillen en huilen tijdens het verschonen. We doen hetzelfde als jij al doet. Daarnaast smeren wij altijd (echt altijd) zinkzalf of sudocreme, ook als het er goed uit ziet. Zo proberen we een extra barrière tegen de boosdoeners neer te leggen.
2 jaar geleden
Ik zet m'n zoontje gewoon even een paar minuten onder de douche als hij zulke kapotte billen heeft. Hij vindt dit zelf fijner en hoeft dan minder te huilen.
Daarnaast smeren wij op zulke dagen oridzazalf. Zelfs als z'n billen helemaal tot bloeden toe kapot zijn, zijn die wondjes de volgende dag weer dicht. Echt top spul!