20 Reacties

5 jaar geleden

Magnesium! :-)

5 jaar geleden

Bij mij helpt het om de benen een stuk hoger te leggen, dan trekt het langzaam weg. Hopelijk helpt het bij jou ook 🤞🏻

5 jaar geleden

Ik volg ... Zelfde probleem vooral savonds als ik wil slapen

5 jaar geleden

Ijzertabletten

5 jaar geleden

Bekend kwaaltje bij ijzer te kort.... Ben je daar al op getest? Ik had het ook nu na in nemen van ijzertabletten veel minder last van en met me benen omhoog slapen hielp ook wel eens

5 jaar geleden

1 paracetamol nemen s' avonds, doe ik. Magnesium hielp bij mij niet. Met je benen 15 minuten omhoog liggen tegen de muur (luie kaars) helpt ook.

5 jaar geleden

Bij mijn zwangerschapscursus had ze het over wisseldouches (tussen warm en koud) maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

5 jaar geleden

Ik zag gisteravond dit topic verschijnen als pop-up op m’n telefoon, terwijl ik rusteloze benen had. Ik probeer echt letterlijk alles. Ik gebruik mijn telefoon niet meer in bed, want het blauwe licht schijnt je te triggeren . Voor het slapengaan neem ik magnesium tabletten, floradix en paracetamol. Vervolgens ga ik voor de tweede keer douchen maar dan alleen gericht op m’n benen, warm koud warm koud. Maar dan ook echt heel koud. Verschild per avond hoe laat het is, meestal dan al rond een uur of 12 aangezien ik nog steeds niet in slaap kan komen. En dan lig ik eindelijk in bed en dan denk ik na 10 minuten, Hey het is weg - en bam dan begint het weer door alleen de gedachte. Volgens mij zit het echt in ons hoofd. Gelukkig hier nog maar uiterlijk 6 weken. Nadat ik het al 3 maanden heb elke fucking avond/nacht. Succes!

5 jaar geleden

Zeepje aan t voeteneinde onder je laken

5 jaar geleden

Sun light zeep t liefst (zeer ouderwetse zeep, als t goed is bij de ah verkrijgbaar)

5 jaar geleden

Het advies dat ik bij zwangerschapscursus heb gekregen is s avonds de "luie kaars". Oftewel met je billen tegen de muur gaan liggen en je benen rechtop de lucht in tegen de muur. Ik doe dit nu een week elke avond minimaal een kwartiertje (ondertussen een boek lezen ipv telefoon) en ik slaap nu goed zonder restless legs!!! Heel fijn! En matras bij voeten hoger dan de rest van mn bed maar dat had ik al. Misschien helpt het je! Het is een beetje apart maar alles voor lekker slapen ;) ik werd zooo gek van dat gevoel in mm voeten en benen dat ik dit met liefde doe

5 jaar geleden

Voor mij helpt het soms om het voedingskussen onder mijn knieholtes te leggen. En daarnaast zoveel mogelijk je voeten omhoog!

5 jaar geleden

Ik volg een lesje zwangerschapsyoga op YouTube en strechts veel, helpt wel.

5 jaar geleden

Op je rug op de grond liggen. Knieën omhoog. Linkervoet over rechterknie slaan. En dan rondjes draaien met je voet vanuit je enkel (15x vooruit 15x achteruit) en dit ook met je andere been. Dit helpt bij mij, hopelijk bij jou ook!

5 jaar geleden

Ik gebruik Gewohl Been-Balsem het lijkt een beetje qua effect op tijgerbalsem. Ik val hierdoor beter is slaap. De verloskundige raadde me het aan is te koop bij de Kruitvat.

5 jaar geleden

Ik heb DE tip tegen rusteloze benen en kramp. Magnesium tauraat. Met magnesium is het lastig om de juiste, goed opneembare vorm te vinden. Spul van t Kruidvat doet weinig. Maar Magnesium tauraat gaat je helpen, echt! Ik heb heel de zwangerschap al nergens last van en slaap prima. Twee capsules voor t slapen. Ik gebruik van Vitakruid en die bevalt dus uitstekend. Succes want ik weet hoe vervelend het is😘

5 jaar geleden

Vreselijk die rusteloze benen.. mijn vriend heeft gisterenavond mijn benen gemasseerd, dat werkte goed moet ik zeggen!!

5 jaar geleden

Ik heb er al jaren last van maar nu dus extreem. Man masseert me dagelijks. Koud stromend water erover helpt ook en af en toe een paracetamol ... voor mij de enige dingen die helpen. Heel lang magnesium genomen maar had geen effect.

5 jaar geleden

Reactie op Gorecki

Ik heb er al jaren last van maar nu dus extreem. Man masseert me dagelijks. ...
Kijk even naar mijn post beneden. Hopelijk helpt t voor jou ook!

5 jaar geleden

Ik gebruik hiervoor een massage handschoen van Flowee