5 Reacties
2 jaar geleden
Lieve meisjesmams, wat sneu om dit te lezen! Ook ik zit in een soortgelijke situatie (alleen niet zwanger van een tweede). Als jullie niet getrouwd zijn, moet hij naast erkenning ook voogdij aanvragen en dat moet ondertekend worden door jullie beiden. Zonder dat, heeft hij geen gezag, alleen jij. Het hangt er van af wat jullie willen. Als hij ook voogdij heeft, dan hebben jullie beide gezag.
2 jaar geleden
Reactie op sella
Lieve meisjesmams, wat sneu om dit te lezen! Ook ik zit in een soortgelijke ...
Dat hebben we nooit aangevraagd dus inprincipe heeft hij dan niks, dank voor je reactie, ook jij veel sterkte met de situatie❤️
2 jaar geleden
Onze 2 kinderen zijn buiten ons huwelijk geboren. Hij heeft beide kinderen erkend maar hij heeft geen gezag/voogdij. Automatisch heb ik die volledig. Tenzij je anders op papier laat zetten. Als de kinderen waren geboren binnen het huwelijk heeft hij automatisch ook het gezag over de kinderen en had hij net zoveel rechten gehad als ik. De kinderen dragen wel de achternaam van mijn man dus als we ongetrouwd waren en we zouden uit elkaar willen gaan (wat gelukkig niet zo is) kan de vader het wel aanvechten bij de rechter als de kinderen de achternaam van de vader dragen, getrouwd of niet getrouwd.
Veel sterkte!
2 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/hoe-krijg-ik-gezag-als-ik-niet-getrouwd-ben-en-geen-geregistreerd-partnerschap-heb#:~:text=Bent%20u%20niet%20getrouwd%20of,samenlevingscontract%20heeft%20met%20de%20moeder.
Voogdij moet via de rechtbank.