8 Reacties

5 jaar geleden
Ja ik herken het heel erg. Had er voor mijn zwangerschap ook wel eens last van, 2 keer per jaar ofzo, maar tijdens de zwangerschap blijft het hangen.
Heb al 2 weken uitwendige crème gebruikt en gisteren een tablet ingebracht van 500 mg clotrimazol. Dat is alleen wel de laatste die ik doe, denk ik. Mijn zus had er namelijk 9 maanden last van en het je kunt het niet eindeloos gebruiken.
Wat sowieso goed is om te doen, is dagelijks of twee keer daags (zou zo vaak mogelijk doen) te smeren met kokosolie. Let op dat dit dan wel biologische en koud geperste is. Baby's die spruw hebben, krijgen dit van zo'n schimmelinfectie en ook tegen spruw helpt die kokosolie. Je vk zal dit misschien ontkennen, want het is niet medisch, maar bij mijn eerste heeft de kokosolie geholpen met het genezen van spruw en de medicatie hielp niets. Daar werd hij alleen maar misselijk van.
Maar die kokosolie kun je dus prima ook gebruiken voor downunder tijdens je zwangerschap! Gewoon ruim op smeren. Let erop dat je het dan niet met je vingers eruit haalt, maar even met een schoon lepeltje en het dan erop smeert. Dan kun je de kokosolie ook gebruiken om lekker op je buik te smeren en de rest van je huid. Heerlijk!

5 jaar geleden
Nog als aanvulling: als je baby straks spruw blijkt te hebben, smeer je de kokosolie op je tepels en op z'n lipjes en iets daarbinnen.
Het is antibacterieel, dus voor veel dingen goed!
En ook voor de blaren in je liesstreek, het ontsmet en verzorgt!

5 jaar geleden
Reactie op smurf3
Goeie tips. Inmiddels is mijn lies weer bijna over, door de crème van de hu ...
Ah dat is fijn! Het zou mooi zijn als je er nu vanaf bent! ☺️

5 jaar geleden
Reactie op Laëtitia
Waar haal je deze? Kruidvat?
Ik heb em online besteld! Via https://www.deonlinedrogist.nl/royal-green-kokosolie-extra-virgin-p-20181.html

5 jaar geleden
Ik heb een tijdje terug zo'n inwendige pil gebruikt van canasten en daarna ben ik consequent gaan smeren met kokosolie.
Heb het nu gelukkig helemaal onder controle, maar door de hormoonwisselingen kan het altijd weer ff terug komen.