20 Reacties

5 jaar geleden

Geen tips, mijn dochter doet het ook... heb lakens en dekens uit haar bedje gehaald zodat ze daar niet onder komt met haar hoofd en voor wij naar bed gaan leg ik haar nog een keer recht

5 jaar geleden

Ik heb van die twee rolletjes in bed. Ze kan wel omhoog en omlaag. Maar niet meer rond

5 jaar geleden

Mijn zoontje (13 weken) ligt nu in een slaapzak. Bij 6weken begon het al. Hij schuift nog wel een beetje maar niet zo veel als hij niet in een slaapzak ligt. Hoef nu ook geen dekentjes te gebruiken. Maar op 1 plek blijven liggen zal nu wel over zijn.

5 jaar geleden

Hier ook, maar dan vnd ik hem meestal bovenaan in bed en overdwars. Laat het gewoon doen en merk dat het wat minder wordt. Hij slaapt in een slaapzak. Helaas geen tips.

5 jaar geleden

Ik rol een doek op en zet het bovenaan z’n bed, dan stoot hij z’n hoofd niet als hij naar boven schuift

5 jaar geleden

Misschien is een matrozenbedje een idee? http://tipsentopsvoormama.nl/top-matrozenbedje/ Zelf nog niet geprobeerd, maar wel naar gekeken omdat mijn dochtertje ook naar boven kruipt in haar wieg.

5 jaar geleden

Ik las ook op een ander forum een tip om het onderste gedeelte van een te grote slaapzak aan de onderkant van het bedje in te stoppen. Misschien ook mogelijk met de inbakerdoek?

5 jaar geleden

wij hadden hetzelfde probleem.. nu slaap hij met een slaapzakje 😊

5 jaar geleden

Reactie op Ellesun

Ik las ook op een ander forum een tip om het onderste gedeelte van een te g ...
Hier heb ik indd ook over nagedacht

5 jaar geleden

In een slaapzak doen en die onderin stoppen in het matras. Zo hebben wij het gedaan bij onze dochter want die doet vanaf dat ze 9 weken is precies hetzelfde. Maar ik lees dat meer mensen dat hebben gezegd.

5 jaar geleden

Reactie op Ellesun

Misschien is een matrozenbedje een idee? http://tipsentopsvoormama.nl/top-m ...
Wat een goede tip! Dankje!

5 jaar geleden

En als het nog gebeurd met slaapzak aan, kun je de onderkant met een kort touw aan het bedje vast knopen.

5 jaar geleden

Die van ons kruipt al vanaf de geboorte zijn bedje door 😅 we hebben het maar geaccepteerd, vooral nu hij ook al draait. We merken wel dat een slaapzak hier in enigszins werkt, klein beetje dan. Gelukkig slaapt hij wel gewoon de nachten door 😁 vanaf een week of vier begon hij ook terug te gaan en dus maar vlug in slaapzak gelegd 😅

5 jaar geleden

Ons kleintje ligt nog steeds in zn nestje om dat tegen te gaan. En je kan de onderkant v zn nestje opendoen wanneer hij te groot ervoor is. 😅

5 jaar geleden

Wat een goede tips allemaal dankjewel! Slaapzak hebben we ook geprobeerd maar dan slaat ze haar speen uit. We hebben nu een tussen oplossing met een slaapzak van Fedde en Kees waarbij je de armen vast ritst aan het lichaampje. We gaan aan de slag met jullie advies

5 jaar geleden

Reactie op Lotteten1990

Ons kleintje ligt nog steeds in zn nestje om dat tegen te gaan. En je kan d ...
Daar was onze kraamzorg fel op tegen, aangezien dat de kans zou vergroten op wiegendood... ondanks dat wij een honinggraadstructuur in nestje hadden, zowel zijkant als bovenaan bij hoofdje... ach ja... op de buik slapen was ze ook tegen 😅... lekker doen wat goed voelt!

5 jaar geleden

Wij hebben een bedbumper van done by deer die rondom het ledikantje past. Dochterlief werd wakker mer de afdruk van spijlen op haar hoofdje.

5 jaar geleden

Zie de beste oplossing hier nog niet tussen staan... wij hebben de snoozzz en onze jongen blijft netjes op zijn plek liggen!! Het is echt een verademing en geruststelling voor ons.. hij ligt in een soort band (met slaapzak) of zitje (zonder slaapzak) en hij kan nu ‘geen kant op’. Beste ding wat ik heb aangeschaft! Vooral voor onze rust dat hij niet ondersteboven in bed beland en het is ook handig om mee te nemen op vakantie want ‘de gordel’ past zelfs om 1 persoonsmatras.. succes 😉

5 jaar geleden

Reactie op AmyC

Zie de beste oplossing hier nog niet tussen staan... wij hebben de snoozzz ...
Welke maat heb je dan besteld?

5 jaar geleden

Reactie op AM_Mama

Welke maat heb je dan besteld?
Ik heb nu nog de eerste maat. Onze Lux is een grote baby en volgende week 4 maanden en past nog steeds prima (kan nog steeds een hand tussen). Hij rolt (overdag) nog niet op zijn zij maar zal niet lang meer duren. Als hij straks sterker gaat worden en gaat rollen ben ik ook benieuwd hoe de snoozzz hem tegenhoudt, maar hij ligt nu iig nog op dezelfde plek als dat we hem in bed leggen. Ik ben zeer tevreden 😀