19 Reacties
5 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/alarmmatjes#no3
Wordt juist afgeraden behalve als het medisch nodig is.
5 jaar geleden
Wij gebruiken het wel voor ons zoontje, omdat hij een buikslaper is. Geeft mij een heel veilig gevoel (icm AeroSleep matrasje en babyfoon met camera). Er brandt een blauw lampje die laat zien dat er ademhaling geregistreerd wordt. Alarm gaat echt direct af als dat niet meer geregistreerd wordt; ons kleintje is namelijk een keer omhoog gekropen in z'n bedje en toen ging het alarm hard af. Wij hebben de babysense, niet de allernieuwste maar een ouder model via MP.
5 jaar geleden
Vanaf dat onze zoon geboren werd (8 weken geleden) had ik een panische angst van wiegendood waardoor ik de eerste week volledig niet geslapen heb s nachts, samen met man besproken dat dit niet verder kon en op aanraden van vroedvrouw een sensormat gekocht, we hebben deze van Luvion aangeschaft. Vanaf nacht 1 heb ik de slaap teruggevonden dus alleen maar voordeel hier. Zou niet meer zonder kunnen... In de kdv in belgië (sommige) wordt dit tot 1 jaar gebruikt bij elk bedje dus voor mij was dit een logische stap ook.
Wel opletten als je lattenbodem hebt bij bedje dat je een soort van plank moet kopen zodat de sensormatjes plat liggen op een volledige oppervlakte en niet kunnen vallen tussen de lattenbodem.
5 jaar geleden
Wij hebben dit net niet aangeschaft omdat 2 vrienden van ons met oudere kindjes hier vaker paranoia van werden. Soms ging het af als het kindje anders lag of hoger of lager was gekropen. Heb er zelf geen ervaring mee
5 jaar geleden
Reactie op Kells1306
Vanaf dat onze zoon geboren werd (8 weken geleden) had ik een panische angs ...
Oke dankjewel, ik heb dat matje ook op de lijst staan. Maar veel van heb je dat wel nodig. Is een redelijke investering ook. Geeft het vaak vals alarm? En hoe werkt deze? Groetjes
5 jaar geleden
Reactie op Nymphe
Oke dankjewel, ik heb dat matje ook op de lijst staan. Maar veel van heb je ...
Ja idd, was een dure investering maar gemoedsrust was wel nodig (en slaap!!! 😅😅😅) ik heb nog maar 1x vals alarm gehad omdat zoontje helemaal naar andere kant geschoven was in bed en had op dat moment maar 1 van de 2 sensormatjes in gebruik omdat hij nog vrij klein was (stond zo in handleiding). Eerst worden er 3 "tiks" als geluid gemaakt (vrij luid) en dan een heel luid alarm om aan te geven dat er geen beweging en/of ademhaling is. Sindsdien 2de sensormatje aangesloten en geen problemen meer gehad.
5 jaar geleden
Hier slaapt mijn dochter op haar rug op een Aerosleep matje. Dit geeft mij een voldoende veilig gevoel om te kunnen slapen naast haar.
5 jaar geleden
Wij gebruiken ook de Aerosleep. Zelf mijn gezicht in het matrasje gelegd en je kan heel goed doorademen door het honingraat systeem.. echt een aanrader! Als je alleen de topper koopt werkt het systeem al. Alleen kan je geen standaard hoeslakens gebruiken, maar speciale met kleine gaatjes.
Verder geen ervaring met zo’n matje. Wij zijn al erg gerust met dit systeem. Zowel voor in zijn wiegje als ledikantje gekocht. Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed en veilig bij voelt :)
5 jaar geleden
Reactie op ChrissieV
Wij gebruiken ook de Aerosleep. Zelf mijn gezicht in het matrasje gelegd en ...
Ik heb ook een aerosleep, maar heb hem er weer uit gehaald. Net als bij mn oudste leek hij t bed echt kouder te maken. En daardoor snachts meer wakker.
Dus voor de zomermaanden heerlijk als verkoeling, maar nu niet meer..