2 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben ook het zelfde naar bed tussen 7/8 uur savonds en vervolgens om 12 uur wakker en niet meer willen slapen maar spelen.. Wij laten hem in z’n bed staan/zitten en gaan het gesprek aan. Soms blijkt het dat hij honger heeft. En eten we een banaan, of hij krijgt een peuterwerk fles (nutrilon nr 5) En vaak valt hij uit eindelijk weer in slaap na een half uur. In bananen blijkt een bepaald stofje in te zitten waardoor ze goed in slaap vallen blijkbaar. Het werkt wel moet ik zeggen. Maar ik ga het gesprek aan terwijl hij nog in z’n ledikant/bed ligt. Ik ga hem er niet uithalen. Dan geef ik hem zijn zin. Maar ik herken het wel!! Verder heb ik geen tips. Ja in gesprek gaan en vraag eens of hij honger heeft. Zoja dan zeg je bijv, Oké dan krijg je nog dit (fles/banaan of iets anders) en dan gaan we slapen. En vaak werkt het wel. Ik geef die fles/banaan wel in bed. Dus haal hem er niet uit. Hopelij helpt het

2 jaar geleden

Zo herkenbaar en hier duurde deze fase 5 a 6 weken. Zingen uren lang... kletsen. Willen spelen. Ik nam hem maar in bed totdat ik het niet uithield en hem weer in bed leggen en als dat niet ging... weer terug bij mij. En nu is die fase voor bij. Hij ligt lekker te slapen in zijn eigen bed. Eigen kamer. Soms nog een keer wakker. Flesje en weer terug in zijn bed. Geen tips. Helaas. Denk dat niks werkt tijdens zo een fase. Uitzitten 🙄ik typ nu makkelijk. Wanneer zo een fase begint.. word ik al moe.