17 Reacties

4 jaar geleden
Hoi,
Ik zou teruggaan naar 1. Opvolgmelk is stukje marketing en nergens voor nodig. Het klopt idd als je opvolgmelk geeft hij minder flessen per dag mag ivm teveel vetten die hij anders binnenkrijgt.
Zou lekker teruggaan en geven naar de behoefte van je kind. Succes! ☺️

4 jaar geleden
Ja dat sowieso! Maar ik vraag me af of dat met die opvolgmelk ‘mag’. Omdat daar andere voedingsstoffen in zitten. Ik vraag me af of dat kwaad kan, en of hij er misschien teveel van binnen kan krijgen..?

4 jaar geleden
Reactie op mamavannoor
Hoi,
Ik zou teruggaan naar 1. Opvolgmelk is stukje marketing en nergens vo ...
Ja toch wel hè! Dan doe ik dat! Bedankt voor je reactie! 🙂

4 jaar geleden
Ja toch wel hè! Dan doe ik dat! Bedankt voor je reactie! 🙂
Graag gedaan hoor☺️

4 jaar geleden
Ja dat sowieso! Maar ik vraag me af of dat met die opvolgmelk ‘mag’. Omdat ...
Of elke fles 1 schepje minder geven, dus 150 met 5 ipv 180 met 6. Het gaat namelijk om het aantal schepjes in totaal, je mag 24 schepjes voeding per dag geven van opvolgmelk. Maar terug naar voeding 1 kan ook hoor :)

4 jaar geleden
Reactie op Babyjuni01062020
Of elke fles 1 schepje minder geven, dus 150 met 5 ipv 180 met 6. Het gaat ...
Ja dan doe ik dat liever. We hebben namelijk echt te maken met een rupsje nooitgenoeg! 🙄 Dan ga ik ook weer terug naar flessen van 210cc. 😄

4 jaar geleden
Wij hebben ook Kruidvat 2, er zit meer ijzer in, na 6 maanden is ijzervoorraad op bij de baby die wij meegegeven hebben. Maar dat mag ook maar maximaal, daarom 800 ml max. Wij geven 5 flesjes van 165 ml. Als hij alles opdrinkt, dat doet hij meestal niet, dan komt hij op 825 ml.

4 jaar geleden
Ik doe de laatste fles met olvarit fijne granen pap verdikken zodat hij snachts geen extra voeding meer hoeft

4 jaar geleden
Reactie op mamavannoor
Graag gedaan hoor☺️
Ho stop hier gaat iets fout hahaha 😂 Ik heb hier gisteren nog contact over gehad met cb 2 is wel degelijk anders er zit iets meer van alles in en de bereiding is aangepast op de leeftijd van de zuigeling noemde ze het. Als je terug gaat kun je waarschijnlijk nogsteeds meer geven. 😅 Bij Elijah namelijk wel. Je kunt dan beter naar gewoon 2 met 4 x 180cc met 6 schepjes en de laatste verdikken met pap

4 jaar geleden
Reactie op Joëlle-Elijah
Ho stop hier gaat iets fout hahaha 😂 Ik heb hier gisteren nog contact over ...
Grappig dat iedere cb het anders zegt. Bij mij gaven ze juist aan dat het niet nodig is. Voedingstoffen in 1 zijn nog het beste voor ze. Ijzer en vetten halen ze uit voeding. Heb een dochter van 4 en van 7 maanden, bij beide alleen 1 gegeven. Genoeg bronnen waar bij is is aangegeven dat opvolgmelk niet nodig is en het echt marketing is. Ik zal het voor je opzoeken. Uiteindelijk moet je als ouder doen waar jij je het beste bij voelt. Er is geen goed of fout. Maar alles zomaar klakkeloos aannemen zou ik persoonlijk niet doen, ik zoek het zelf ook uit. Maar in dit geval heeft de jeugdarts het zelf tegen mij gezegd.

4 jaar geleden
Reactie op FML
Nou, ik zou even terug naar normale 2. je hebt het over forte, die mag mind ...
Omdat we ook van 1 de forte hadden. Hij dronk met gemak 5 flesjes van 210cc leeg per dag. Toen ging het een tijdje anders, hij ging doorslapen en kreeg 3-4 flesjes per dag. Dus toen ben ik overgestapt omdat deze hoeveelheid mag met opvolgmelk. Maar nu zit hij alweer een tijdje op 5 flessen per dag.

4 jaar geleden
Reactie op Yes-24
Wij hebben ook Kruidvat 2, er zit meer ijzer in, na 6 maanden is ijzervoorr ...
Ja maar onze heeft echt eigenlijk nog meer nodig dan 5 flesjes van 165cc. Dus dat gaat bij ons niet werken helaas..

4 jaar geleden
Reactie op Joëlle-Elijah
Ik doe de laatste fles met olvarit fijne granen pap verdikken zodat hij sna ...
Pap wil hij niet. En hij is ‘s avonds vaak te moe waardoor hij teveel moeite moet doen om het uit de fles te krijgen. Dus hebben we een Y speen en daar verslikt hij zich alleen maar mee. Met als gevolg dat hij de fles weigert omdat het of te moeilijk gaat, of omdat hij zich verslikt.

4 jaar geleden
Reactie op mamavannoor
Grappig dat iedere cb het anders zegt. Bij mij gaven ze juist aan dat het n ...
Ik meen dit ook ooit eens ergens gelezen te hebben. Mijn vriend was van mening dat hij echt naar opvolgmelk moest, dus vandaar de keuze. Maar ik ga gewoon weer 1 geven en dan weer terug naar 5 flesjes van 210cc.