27 Reacties

6 jaar geleden

Rustig blijven, komt wel goed 😊

6 jaar geleden

Wat fijn dat je dan eindelijk je kindje mag ontmoeten! Ga kijken hoe jij je het beste kunt ontspannen. Welke gedachten zijn helpend voor jou? Hoe wil jij dat je omgeving er op dat moment uitziet? Juist de angst zorgt ervoor dat je lijf verkrampt en er problemen kunnen ontstaan. Vertrouw op je lijf en je kind!

6 jaar geleden

Hooi ik ben over 13 dagen uitgerekend en begin ook aardig bang te worden haha en heb ook geen curcussen gehad rn al en ben echt bang dat het verkeerd gaat kwa puffen ofso haha

6 jaar geleden

Hoi hoi.. Kijk.. Nu heb ik dit gevoel ook... Terwijl ik al een keer bevallen ben 6 jaar geleden.... En toen ging alles perfect.. Dus eigenlijk als ik naar die bevalling mag terug kijken zou ik geen angst mogen hebben.. Maar toch.. Ik denk dat dit natuurlijk is hoor.. ;) Alles komt echt wel goed ;) .. En dan nog.. Wat erin zit .. moet eruit :p haha ..

6 jaar geleden

Reactie op Carmen🌹

Hoi hoi.. Kijk.. Nu heb ik dit gevoel ook... Terwijl ik al een keer bevalle ...
En.. heb ook geen cursussen gedaan.. toen niet.. En nu opnieuw niet...

6 jaar geleden

Hoewel ik je gevoel 100% snap en de angst bij mij ook af en toe hevig op komt zetten, heb ik er grotendeels juist zin in. Ik ben 2 jaar geleden bevallen van onze zoon en hoewel die bevalling zo snel ging dat we het amper meegekregen, was het ook zoiets magisch 🥰 Het is zó bijzonder hoe je lichaam werkt en het volledig overneemt. Vertrouw echt op je lichaam, die weet echt wat het moet doen. En dan aan het einde dat glibberige baby'tje op je borst, ik kan niet wachten ❤️ Ja, het doet pijn. Ja, je weet op sommige momenten niet hoe je adem moet halen. Maar ook ja, je kunt het aan, je lichaam is ervoor gemaakt en je zult je daarna zó krachtig, trots en sterk voelen! Dat exacte gevoel ervaar je denk ik alleen maar na een bevalling en dat is het allemaal meer dan waard! Oh en puffen op "altijd is kortjakje zieeeeek" (1,2,3,4,5,6,7 (die 7 lang uitblazen) helpt je er ook doorheen! Houd dat ritme vast en het komt allemaal goed! Voor je het weet ben je mama 🥰

6 jaar geleden

Het kan voor degenen met behoefte aan een cursus misschien ook helpen om de app "how about mom" te downloaden. Een heel fijne (nieuwe) app die je voorbereidt op alles in het moederschap, het niet mooier maakt dan het is maar je ook zeker gerust kan stellen!

6 jaar geleden

Het is en blijft een spannend moment natuurlijk. Ik denk dat je het beste je angsten met de verloskundige kunt delen zodat die daar ook van op de hoogte is. Je verloskundige die kan je door de hele bevalling praten dus zou zeggen luister daar gewoon goed naar. Ik ben tot 2x toe bevallen zonder cursus en heb wederom geen cursus gedaan. Vertrouw op je lichaam en doe tijdens de bevalling wat goed voelt voor jou. Bij mij hielp het om alleen met mezelf bezig te zijn dus laat verder de boel de boel. Dat komt later wel!

6 jaar geleden

Eng hoef je het echt niet te vinden. Het is wel erg hard werken. 😉 Om je angst weg te nemen is heel lastig, want neem aan dat het je 1ste is? En dan ga je het onbekende tegemoed. Een cursus heb ik ook nooit gedaan. Mijn mening hierin is dat dit ook echt niet nodig is. (Ik ben inmiddels zwanger van de 3de.) Je wordt goed begeleid door de verloskundige of gynaecoloog. En ik kan je 1 ding vertellen een bevalling is niet te plannen zoals jij dat wil. Het gaat zoals het gaat. Toi-toi-toi met de allerlaatste loodjes! 💪🏻

6 jaar geleden

Hier over 14 dagen (eerste kindje) en ook geen cursus.. Merk ook dat ik het wat meer spannend vindt nu het dichterbij komt.. Maar denk ook dat het gewoon komt door het onbekende en je niet weet wanneer.. Ik probeer er wel nuchter onder te blijven en de verloskundige zal zeker leiden en tips geven, die hebben zoveel ervaring..

6 jaar geleden

cursus hielp mij wel om van 'waar ben ik aan begonnen!?!? help naar: ach het wordt pittig maar komt wel goed' te komen. Ook gesprekken met vriendinnen. en vertrouwen dat miljarden vrouwen ons voor zijn gegaan en we in NL wonen

6 jaar geleden

Hier wel cursus gedaan bij de eerste. Ik wou weten wat ik kon verwachten en wat ik kon doen. Ik vind het knap dat vrouwen het zonder cursus doen, ik zou de ademhalingen niet willen missen. Nu voor de 3e (5 jaar geleden dat vorige kwam) geen cursus gedaan maar ik ga binnenkort wel even weer kijken en oefenen hoe de ademhalingen gingen! Het kan vast goed zonder maar ik vind iets van houvast wel erg fijn. Geeft mij het gevoel het prima aan te kunnen.

6 jaar geleden

Wat mijn angsten goed beperkt is praten en lezen over de bevalling. Informatie over wat er gaat gebeuren is goed, maar pas op met te veel lezen: alles wat kán gebeuren, hoeft niet te gebeuren. Ik heb een boek gelezen 'wat als bevallen spannend is', erg fijn boek. Ik sta ook onder psychische controle bij het ziekenhuis, en daar praat ik over al mijn zorgen.

6 jaar geleden

3jr geleden ook bevallen, zonder cursus, zonder kennis over puffen of wat dan ook.. De bevalling duurde 30+ uur en had me hier nooit op voor kunnen bereiden.. Je lichaam gaat vanzelf in overlevingsstand en sleept je er wel doorheen!

6 jaar geleden

Ik ben 2x bevallen met uiteindelijk een spoed keizersnede. Nu een geplande keizersnede en snap je angst wel. Ondanks dat ik weet wat me te wachten staat, ben ik me er nu bewust van dat ik geopereerd ga worden. Dat was bij de andere 2 niet zo gepland dus dan denk je daar niet aan. Ik had bij mijn andere 2 zoiets van het gaat vast lukken. Ieder kind komt eruit. Dus die van mij zal ook niet blijven zitten😉. Maar angst hoort erbij. Je zet een heel nieuw leven op de wereld en gaat vooral op het einde opeens overal over nadenken. Maar het komt goed. Ook jij kan het.

6 jaar geleden

Het boek "duik in je weeën" vond ik een heel goed boek met eigenlijk alle basics ook over ademhaling en meegaan in de pijn ipv er tegen in. Daar staan hele goede tips in, die ze allemaal ook in een cursus geven. En verder: vertrouw op je lichaam, maak je niet te druk en bespreek met je partner en verloskundige de dingen die voor jou belangrijk zijn omtrent de bevalling.

6 jaar geleden

Lekker op je af laten komen, een bevalling zal nooit gaan zoals gedacht of gepland 😅 Maak je niet te druk Het is altijd een beetje eng over hoe en wat maar ga je geen zorgen maken Na de bevalling zijn je gedachtes gelijk op anderen dingen gefocust 😘 succes

6 jaar geleden

Het enige waar ik mee zit is dat je niet weet wanneer... voorderest laat ik het gewoon op me afkomen. Het is me eerste kindje en ik hoor van iedereen dat hoe goed je het ook zou bedenken het loopt altijd anders.. 😄 ik heb ook geen cursussen gedaan vond het ten eerste heel duur en ten tweede vroeger hadden ze dat ook niet..

6 jaar geleden

Proberen er zo min mogelijk aan te denken. Ik ben volgende week zaterdag(6 juni) uitgerekend van mijn eerste kindje. Ben ook heel bang. Geen idee wat ik moet verwachten en ik wil sowieso geen horror verhalen horen. Ook geen cursus gedaan, dus allemaal heel spannend en eng.

6 jaar geleden

Wij waren uitgerekend 20 juni We moesten 15-05 Even langs het ziekenhuis ivm slijm prop verloren en Ik lig daar op een bed pats boem een wee tegelijkertijd met vliezen breken en binnen 2 uur was onze zoon geboren met 34+6 Alles ging door me gedachte behalve de pers weeën die moeste nog komen.. maar ik had geen tijd om daar over na te denken Voor ik t wist lag hij op me buik