9 Reacties
2 jaar geleden
We hebben het nu alleen voor overdag gestopt. Voor de nacht wel nog een speen, maar die spuugt ie ook vaker uit in de nacht. Voor overdag hebben we van de een op de andere dag gewoon gezegd dat de speentjes verder gaan slapen en ze dan in bed laten liggen, dat werkte voor ons heel goed! En dan consequent blijven overdag en veel afleiden als hij er naar vroeg. Viel ons tot nu toe reuze mee, maar 's nachts is een ander verhaal denk ik haha!
2 jaar geleden
Wij hebben overdag een paar plekjes waar een speen ligt, maar die moet daar blijven. Zoals bij de commode, hij speelt er vooral mee, en doet hem weer daar in het bakje. Snachts wel nog speen en verder vooral knuffelen ofzo als die verdrietig is en zo min mogelijk meer de speen.
2 jaar geleden
Ons zoontje, net 2 jaar, heeft vorige week zijn speentjes aan de tandarts gegeven in ruil voor een stuiterbal. Ik heb hem uitgelegd dat speentjes niet goed zijn voor zijn tandjes en dat de tandarts zijn speentjes aan de baby's zal geven, want die hebben nog geen tanden.
Hij was echt erg gehecht aan zijn speen dn pakte deze ook wel eens overdag als hij troost nodig had. Ik verwachte een drama maar het is me alles meegevallen. Eerste nachtjes wel verdrietig. Als ik hem dan herinnerde dat hij zijn speentje had afgegeven snapte hij dat maar bleef hij huilen. Eerste dagen bij mij in slaap gevallen, wat extra geborgenheid. Nu slaapt hij netjes in zijn eigen bed zonder speen en zonder mama.
Het duurt wel langer dan normaal voordat hij is slaap valt.. meestal ca 10 minuten huilen, daarna nog 20 minuutjes met zijn knuffels in de weer.
Toi toi toi allemaal
2 jaar geleden
Toen cathaleya twee werd hebben we een speen aan 2 ballon gedaan en die opgelaten de rest heeft ze zelf weggegooid
(de 🎈 kwamen bij de beuren in de tuin terecht en hebben hem voor ons weggegooid) wat soms ook werkt wachten tot Sinterklaas en dan de speen voor babypiet neer leggen bij de schoen
2 jaar geleden
Oke precies het topic wat in NU nodig heb. Onze meid van net 2 heeft alleen met slapen nog een speen. Heb haar nu voor het eerst in bedje gelegd zonder en het is echt KRIJSEN! Vind het ook zo lastig want ze snapt het niet zo goed denk ik. Heb haar wel verteld dat ze nu een groot meisje is en alleen bij haar grote slaapje (snachts) nog een speentje mag. Vind het ook echt een beetje zielig.. maarja het moet toch een keer??
2 jaar geleden
Reactie op Newbird
Ons zoontje, net 2 jaar, heeft vorige week zijn speentjes aan de tandarts g ...
Deze vind ik erg goed! Misschien gaan we dat ook maar doen!