21 Reacties

5 jaar geleden

Ik om de 3 maanden!

5 jaar geleden

Ik elke maand een nieuwe speen.

5 jaar geleden

Moet dat hahaha

5 jaar geleden

Ja ik gebruik em zolang die t overleeft..wel bijna dagelijks uitkoken

5 jaar geleden

Elke zes week alles in de container en nieuwe... fopspenen en fles spenen. Worden op den duur plakkerig waardoor ons kleintje gaat “smakken” tijdens het drinken 🙈

5 jaar geleden

Elke 1e van de maand vernieuw ik de fles spenen en de fopspenen.

5 jaar geleden

Heb net na 3 maanden een nieuwe bibs speen gekocht. De oude was namelijk aardig groot geworden (dat schijnt te horen), maar nu wil hij die nieuwe niet pakken omdat deze speen weer klein is... Herkent iemand dit?

5 jaar geleden

Als de speen beschadigingen heeft en stuk is of als die niet meer lekker fris ruikt, dan pas vervang ik 'm.

5 jaar geleden

Elke 6 weken

5 jaar geleden

Wanneer de speen beschadigd is. Goed schoonhouden en regelmatig uitkoken!

5 jaar geleden

Fopspeen om de 6 weken, steriliseren dagelijks. Flesspeen langer omdat ik haar sporadisch flesje geef, normaliter bv

5 jaar geleden

De bibs spenen worden groter naar een tijdje.. Daardoor wou de mijne geen nieuwe na veel moeite eindelijk gewent en nu vervang ik het na 6weken omdat voorkomen

5 jaar geleden

Reactie op Angela Van Der Hoek

Heb net na 3 maanden een nieuwe bibs speen gekocht. De oude was namelijk aa ...
Absoluut, heb dit ook gehad. Ben er daardoor echt achter gekomen dat ik sowieso iedere 6 weken wel een nieuwe speen moet geven. Doordat hij hem niet meer wilde pakken, ben ik overgestapt van maat 1 naar maat 2 van bibs spenen. Deze pakt hij gelukkig wel weer

5 jaar geleden

De bibs spenen moet je echt wel regelmatig vervangen. Ze worden namelijk groter en dan is er een te groot verschil met de nieuwe. Wij zijn daar ook de fout mee ingegaan. Te lang gewacht waardoor mijn dochter de nieuwe niet meer pakte. Na lang proberen pakt ze eindelijk de nieuwe weer

5 jaar geleden

Op de site staat: Gebruik een speentje nooit langer dan 4 à 6 weken. Na verloop van tijd vervormt de fopspeen door de zuigkracht van je baby waardoor die iets groter wordt. Ook naar hygiëne toe, en de erosie van het natuurlijke rubber, is het aangeraden om de speentjes tijdig te vervangen.

5 jaar geleden

Ik vernieuw alleen zonodig. Zoals dat hij nu wat vlotter wil drinken .. koop ik een fles speen met grotere opening. Fopspeen heb ik tot nu niet vernieuwd. Hij heeft er 3 van avent smoothie 2 van tot 3 maanden en 1 voor pasgeborenen. Hij is nu 18 weken en pakt de newborn speentje ook nog.

5 jaar geleden

Reactie op DaphneVvdH

Absoluut, heb dit ook gehad. Ben er daardoor echt achter gekomen dat ik sow ...
Zat inderdaad ook te denken om dan maar maat 2 te geven, want hij wil de nieuwe 1 echt niet...

5 jaar geleden

Beetje off topic, maar die bibs spenen vind ik super bitter smaken. Is dat altijd zo met die speen?

5 jaar geleden

Ik heb 6 bibs spenen die ik regelmatig afwissel. Ik kook ze iedere vrijdag even uit.

5 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Beetje off topic, maar die bibs spenen vind ik super bitter smaken. Is dat ...
Nou inderdaad. Hier heb ik ook een Bibs speen liggen maar gebruik hem niet. Hij smaakt bitter en ruikt naar rubber. Heb hem al regelmatig schoongemaakt en uitgekookt maar die nare geur blijft. Herkenbaar?