28 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 17 weken en drinkt ook slecht. Moet moeite doen om aan 5 voedingen te komen. Geef hem nu maar vaker te drinken want met 60 cc per voeding komen we er niet🙈

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Begon idd ook toen ongeveer. Ze is nu 20 Weken en het gaat net een paar dagen weer “normaal”. In mijn geval was het borstvoeding dus kon niet zien wat ze binnenkreeg maar Merkte dat ze veeel Korter dronk en dan losliet en om Zich heen gaat kijken. Hoort echt bij het sprongetje. Kan paar weken duren maar komt wel Echt goed!

5 jaar geleden

Hier ook!

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, al 4 weken drinkt hij weinig (bv) laat snel los, veel boertjes tussendoor en huilen, word en na 4weken toch wel onzekerder door..

5 jaar geleden

Jup hier ook 16 weken en hetzelfde!

5 jaar geleden

Reactie op Yfje

Hier hetzelfde, al 4 weken drinkt hij weinig (bv) laat snel los, veel boert ...
Ja dat hebben wij hier dus ook. Toch die twijfel of het echt bij de sprong hoort. Ben al gewisseld van fles en flesspeen, van voeding etc. Maar het veranderd niet, hopelijk gaat die sprong snel voorbij 😴

5 jaar geleden

Ps. Morgen 17 weken, gisteren 2x 40ml kv gegeven en dat drinkt hij rustig op....

5 jaar geleden

Hier hetzelfde geef ook bv maar drinkt erg kort en komt idd nu op voor hem 'vreemde' tijden in de nacht weer. Is 17 weken maar is vorige week begonnen, hoop idd ook dat het bij het sprongetje hoort

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is nu bijna 17 weken en is al 5 weken dramatisch. Na 40 ml wil ze vaak al niet meer. Het enige wat helpt is als ze slaapt de fles geven. Dit doen we dan ook als ze echt weinig heeft gedronken. Vandaag ben ik begonnen op verzoek te gaan voeden. Tot nu toe gaat het super goed!!!! Ik hoop echt dat dit gaat werken want ik begin er ook echt klaar mee te raken. Het is natuurlijk best logisch dat een baby slecht drinkt als hij/zij geen honger heeft. Hopelijk kan dit bij jou ook helpen??

5 jaar geleden

Reactie op Yfje

Hier hetzelfde, al 4 weken drinkt hij weinig (bv) laat snel los, veel boert ...
Hier hetzeldfe en nu komt ze weer twee keer in de nacht aan de borst. Vandaag was ik helemaal kapot op kantoor

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde vanmorgen maar 70 cc gedronken bij de oppas....en vannacht ineens om 0.30 wakker en om 05.15 terwijl ze normaal gewoon doorslaapt. Hoort bij het sprongetje lees ik...nou ja even door bikkelen dan maar. Heb namelijk s'avonds het idee dat ze aan borstvoeding niet helemaal genoeg heeft.

5 jaar geleden

Hier blijft het ook, al lijkt het ook met krampjes, poepjes te maken te hebben, dus twijfel soms ook of het aan de sprong ligt... Maar als ik dit dan weer lees.. wel intensief, flesjes geven is iig niet meer zo gezellig helaas!

5 jaar geleden

Hier ook 🙋‍♀️ alles is leuker dan drinken. En ik geef borstvoeding en soms draait ze heel gezellig haar hoofdje om alles mee te krijgen en vergeet dan dat ze mijn tepel nog vastheeft (au!) En de nacht ging redelijk maar er sluipt langzamerhand weer een extra voeding bij... hier ook al een aantal weken gaande. Ik wacht het rustig af...

5 jaar geleden

Thank god dat dit forum bestaat!! Dacht echt dat ik als moeder faalde. Al is onze kleine man pas 15.4w Het is afgelopen 2 dagen hels! Flesjes van 40-100cc en dan snachts (slaap) 2x volledig. Veel huilen/krijsen wegdraaien en spelen met speen tijdens voeden.

VRIEND

5 jaar geleden

Zijn er nog mama’s waarbij het omgekeerde waar is? Ik geef al flesjes van 210 cc aan onze meid van 15 weken en ze blijft vragen, lijkt net onverzadigbaar... 😳

5 jaar geleden

Pff heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 17 weken maar het gaat al ca 2 weken slecht. Vannacht was het toppunt met om de 20 minuten (met soms een uurtje ertussen) wakker. Echt zo slopend 😓. En drinken doet hij ook slecht de laatste tijd. Hij knort ook veel. Zijn er mensen die dit ook hebben? Doet hij al best lang, maar wordt nu erger. Voor de zekerheid morgen een afspraak bij de ha, want ik vind het niet lijken op verkoudheid..

5 jaar geleden

Reactie op LieveFL

Hier blijft het ook, al lijkt het ook met krampjes, poepjes te maken te heb ...
Ik merk dat dit soort dingen (reflux, krampjes) ook weer erger wordt tijdens een sprong... En dat maakt het er inderdaad niet gezelliger op 😆

5 jaar geleden

Reactie op mamavan3meiden

Hier ook 🙋‍♀️ alles is leuker dan drinken. En ik geef borstvoeding en soms ...
Hahaha ja dat 😂. Alsof je tepel een stuk kauwgom is. Auuuuu

5 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Hahaha ja dat 😂. Alsof je tepel een stuk kauwgom is. Auuuuu
Haha, check! Exact hetzelfde hier. Als mijn man een onverwacht geluid maakt heb ik het geweten 😬. Hij neemt ook wel af en toe pauze om dan stralend te lachen naar mij, dus dat maakt het een beetje goed 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Veerzy

Zijn er nog mama’s waarbij het omgekeerde waar is? Ik geef al flesjes van 2 ...
Onze dochter drinkt nog wel rond de 160/170 ( van de 200) maar wil in de nacht nu opeens ook weer een fles. Dan drinkt ze vaak wel minder, maar ik heb ook het gevoel dat ze constant honger heeft. Maar ze drinkt nu juist meer dan voorheen door de nachtvoeding..