11 Reacties

5 jaar geleden

Molkosan. Verdunnen zoals op Verpakking staat en na de voeding plekjes mee aanstippen met gaasje en speentje in dippen. Wij liepen er 4 weken mee en na 3 dagen molkosan van vogel er vanaf

5 jaar geleden

Gentiaan violet hielp hier. Krijgen ze wel even een paars mondje van, maar helpt wel echt

5 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Molkosan. Verdunnen zoals op Verpakking staat en na de voeding plekjes mee ...
Heb je daarvoor ook nystatine geprobeerd?

5 jaar geleden

Hier ooit ook spruw meegemaakt en nystatine werkte voor geen meter. Kregen toen micozanol en met een paar dagen was het weg!

5 jaar geleden

Hier daktarin oraal bezig op voorschrift. Zowel voor in zijn mondje als op mijn tepels. Gisteren begonnen en zie al verschil!

5 jaar geleden

Reactie op Alegonda

Heb je daarvoor ook nystatine geprobeerd?
Ja vreselijk. Wekenlang een hel. Arme kind werd er ook super misselijk van en werkte voor geen meter!

5 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Ja vreselijk. Wekenlang een hel. Arme kind werd er ook super misselijk van ...
Ja die van mij dus ook, en veel krampen, ik weet geen raad meer. Maar ga het proberen

5 jaar geleden

Ik heb via de kinderarts miconazol (daktarin) mondgel gekregen, nystatine werkte ook niet. 2dagen 2-3x gesmeerd en t was weg! Officieel moet je minimaal 2 weken smeren, maar heb t gwn geprobeerd om te stoppen en dar ging goed

5 jaar geleden

Reactie op CharH88

Ik heb via de kinderarts miconazol (daktarin) mondgel gekregen, nystatine w ...
Ook hiervan kunnen ze misselijk worden, vandaar sneller geprobeerd te stoppen

5 jaar geleden

Ik heb nu ook gentiaan violet gekregen, hopelijk help het. Het drinken is echt een hel. De huisarts zei dat ze nog te jong is voor daktarin.

5 jaar geleden

Reactie op Alegonda

Ik heb nu ook gentiaan violet gekregen, hopelijk help het. Het drinken is e ...
Het kan wel hoor, maar is off-label voor die kleintjes. Daarnaast moet je heel voorzichtig zijn ivm verstikking/verslikking. Maar als je weet wat je doet en voorzichtig bent kan t prima. (Ben zelf verpleegkundige en geef reanimatieles tav kinderen en volwassenen)