24 Reacties

5 jaar geleden

Er is een app die heet sixpack in 30 dagen. Deze heb ik eerder gedaan en wil ik nu weer gaan doen. Het heeft me in het verleden echt wel geholpen.

5 jaar geleden

Reactie op Ronielle

Er is een app die heet sixpack in 30 dagen. Deze heb ik eerder gedaan en wi ...
Hoe lang na de bevalling mag je hiermee beginnen?

5 jaar geleden

9 maanden op, 9 maanden af😉 hou er rekening mee dat je strakke buik niet alleen van buikspieren komt maar ook van je huid die 9 maanden langzaam is uitgerekt. Dat heeft even tijd nodig om terug te trekken, als het al volledig terugtrekt. Ik zou heel voorzichtig zijn met buikspiertraining, helemaal als je een keizersnede hebt gehad. Even goed kijken wat je wél en wat je beter nog niet kunt trainen. 😊

5 jaar geleden

Hoi Eldisa, Ik ben ook met een keizersnede bevallen 2 maanden geleden. Het is logisch dat je buik nog groot is, bij een keizersnede duurt het langer voor je baarmoeder weer terug is in normaal formaat. Ik wilde ook graag weer strak zijn, omdat ik in september ga trouwen. Dat gaat hem niet worden helaas. Met sporten moet je namelijk erg voorzichtig zijn, want door de zwangerschap staan je buikspieren uit elkaar. Bij een keizersnede zijn ook nog je buikspieren doorgesneden. Ik ben nu naar een bekken fysio gegaan die mij helpt om op te bouwen zodat ik weer kan sporten. Ze begeleid me bij het aanspannen van de schuine buikspieren zodat er weer een goede basis komt. Ze raad andere buikspieroefeningen ten strengste af omdat je buikspieren dan niet goed meer kunnen sluiten. Ze vertelde dat je weefsel ronde de drie maanden nog niet eens 50 procent is van wat het normaal is. Dat het belangrijk is om heel rustig op te bouwen. Zeker met een keizersnede, wat een zware buikoperatie is. Mijn advies is dus om onder begeleiding op te bouwen. Anders kan je verkeerd gaan trainen waardoor bepaalde spieren taken gaan overnemen die ze niet moeten overnemen, waardoor je pijn krijgt in andere delen van je lichaam. Succes !

5 jaar geleden

Ik heb dit vorige week gecheckt bij de gynaecoloog tijdens de nacontrole. Hij gaf aan dat je na zes weken mag beginnen met de ‘rustige’ sporten. Zoals wandelen, fietsen, zwemmen, skeeleren enz. Vanaf acht weken kun je een beetje beginnen met je buikspieren of je buik in te houden (zodat er spanning op komt) met bijv skeeleren of iets optillen (boodschappen oid) En vanaf twaalf weken ook weer andere sporten. Zoals volleybal want dat doe ik zelf. 🙃

5 jaar geleden

Ik heb dit vorige week gecheckt bij de gynaecoloog tijdens de nacontrole. H ...
Ik volleybal ook en de training start volgende week weer en dan is het bijna 11 weken geleden dat ik met een ks ben bevallen. Ik ga het gewoon proberen en even bekijken hoe het gaat. Vind het wel spannend omdat het natuurlijk best een explosieve sport is... Jij alweer gevolleybald en hoe ging dat?

5 jaar geleden

5 jaar geleden

Een waisttrainer kan ook goed helpen

5 jaar geleden

Reactie op MRJF

Ik volleybal ook en de training start volgende week weer en dan is het bijn ...
Nee nog niet. Ons seizoen begint dinsdag weer en dan is het nog maar zeven weken geleden dus ik vind het nog te vroeg. Ben wel begonnen met skeeleren deze week (conditie) en met kracht oefeningen, maar mijn buikspieren laat ik nog even rusten. En dan vanaf half september ga ik beginnen. Misschien wel al iets eerder aansluiten bij de loop/conditie training maar dat laat ik afhangen van hoe mijn lichaam reageert op dit wat ik sinds een week doe. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!!

5 jaar geleden

Reactie op Mattanja vd Meer

Hoe lang na de bevalling mag je hiermee beginnen?
Volgens mij mag je lichtjes met je buikspieren beginnen na 6 weken. Maar wel oppassen dat je geen last krijgt. Het is best intensief. Je zou ook kunnen zeggen dat je misschien maar 2 oefeningen doet omdat je lichaam nog moet herstellen.

5 jaar geleden

Met een keizersnede mag je na 8 weken nog niet sporten hoor ... Google maar even en anders even je fysio bellen

5 jaar geleden

Met een keizersnede mag je na 8 weken nog niet sporten hoor ... Google ...
Hmm volgens mij gynaecoloog wel 🙃

VRIEND

5 jaar geleden

Dit kun je het beste met een goede trainer of fysio checken. Die kan ook jouw buikspieren checken en zo afgestemd op jouw situatie de oefeningen voorschrijven😊. Ik heb geen keizer snede gehad, maar volgens mij mag je weer lekker lichtjes aan de slag! Wellicht eerst even je buikspieren ontzien en wat cardio doen bijvoorbeeld? Ik gazelle ook met een pt’ er aan de slag binnenkort als ze een flesje accepteert en papa haar dus ook kan voeden😊.

5 jaar geleden

Goed oppassen hoor! Veel sporten zijn ook erg intensief en mag je hoe dan ook pas met een half jaar doen! Zoals hardlopen, tennis en andere actieve sporten waarbij je moet rennen en snelle bewegingen maakt. Je buik moet natuurlijk de tijd hebben om zich ook te herstellen, ook de huid. En rechte buikspieren absoluut nog laten. Als je mag beginnen met buikspieren, begin met de schuine buikspieren. Maar ik zou het wel checken met de fysio eigenlijk.

5 jaar geleden

Ik ben 12 juni bevallen met keizersneden. Ik ben begonnen met sporten elke dag een halfuurtje in de sportschool ik doe elke groep trainen. Behalve mijn buikspieren. Want je heb kans als je dat doet dat er iets gaat verzakken. En dat gaat nooit meer weg. Dus doe nu 5/10 min cardio opwarmen. En 20/25 minuten kracht benen billen rug borst. Ik wou een waisttrainer maar door de keizersneden heb ik een kleine hang buik gekregen. En ben bang door zweet dat het gaat smetten. Maar je lichaam geeft echt wel zelf aan wat kan en niet kan!

5 jaar geleden

Je zou een diastase kunnen hebben dus ik zou eerst vragen aan een dokter of fysio als je al mag beginnen met sporten. Ik ben 2 maanden geleden bevallen en heb een diastase ik lijk nog steeds zwanger ik moet ook nog 5 kilo afvallen voor mijn oude gewicht. Ik ben begonnen met dieeten en oefeningen van de fysio.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Dit kun je het beste met een goede trainer of fysio checken. Die kan ook jo ...
Heb je al iemand ingeschakeld en je buikspieren laten checken?

5 jaar geleden

Op youtube heb je heel goede postnatale workouts van ‘bodyfit by amy’. Deze zijn ook helemaal aangepast aan wat je mag doen. Ze geeft telkens ook opties voor wanneer je een keizersnede hebt gehad of diastase hebt.

5 jaar geleden

Ik ben 16juni bevallen,meteen begonnen met wandelen oppakken, twee weken daarna elke dag 5km fietsen en na zes weken begonnen met de spieren elke dag! En nu a.s zondag twee maanden geleden en ben mega afgevallen en voelt alsof ik de hele wereld aan kan😁🙊. Je voelt zelf wel aan wat je wel en niet kan doen lichamelijk...dit was mijn derde en laatste 🤰