6 Reacties
één jaar geleden
Ik las in een ander bericht dat iemand met twee tandenborstels werkt...
1 die je zelf gebruikt voor het poetsen en een voor hem. En voor de spiegel, zodat hij kan kijken wat er gebeurt.
Bij mijn jongste van 1,5 bijna mag ik het ene moment zonder problemen en het andere moment absoluut niet en is het een worstel partij.
één jaar geleden
Wij laten hem altijd een filmpje op de telefoon kijken tijdens het poetsen.
één jaar geleden
Hier helpt het heel erg om te benoemen wat we allemaal zien zitten in z'n mondje. "Ik zie nog een broodje pindakaas zitten en nog je lekkere toetje op de kiezen." En zo doorlopen we alles wat hij die dag gegeten heeft. Vaak worden we zelfs verbeterd. "Ook paprika wegpoetsen" zegt ie dan voordat ie zn mondje weer open sperd 😂
Maar andere dagen is het inderdaad een partij worstelen. Het verschilt echt per dag.
één jaar geleden
Dit was bij mijn zoontje ook. Echt verschrikkelijk was het. Ik ben begonnen met een beloningssysteem. Ik heb een tandendoosje gemaakt met een afbeelding erop wat hij super leuk vind (soort schatkistje gemaakt) en heb tandjes uit geprint en als hij elke keer goed poetst mag hij 1 tandje erin doen. En bij 10 tandjes mag hij of iets heel lekkers kiezen of een cadeautje. En dat bouw ik uiteindelijk op na 20x etc. Werkt super! En de ene keer gaat makkelijker dan de andere keer. En we hebben jokie en jet tandenpoetsen opstaan tijdens poetsen