5 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook een jongen die best druk kan zijn. Iets gaan eten met hem is niet altijd een pretje. Hij heeft weinig geduld. Echt tantrums heeft hij wel weinig. Hij is over het algemeen heel vrolijk. We weten dat we nergens moeten gaan waar weinig ruimte is of waar je niet echt kan spelen.

2 jaar geleden

Ja, ons zoontje is ook zo. Mijn zoontje is zelfs zo temperamentvol dat hij last had van breath holding spells (adem inhouden omdat hij boos is om iets en flauwvallen, heel eng). Ik moet wel zeggen dat ik er heel goed mee kan omgaan en rustig kan blijven. Rustig blijven is ook belangrijk want als ik zelf ook boos zou doen wordt het nog erger. Ik moet wel zeggen dat ik geen dingen ga vermijden omdat m’n zoontje bijvoorbeeld een tantrum kan krijgen. Wel vind ik het belangrijk om hem echt op tijd een slaapje te laten doen, op tijd te eten en te slapen. En ik ben ook heel blij dat Youtube bestaat:) En zoals je zegt: ik vind het ook heel fijn dat hij zo is, heb dan het idee dat hij echt weet wat hij wil, nu en later! Maar ik wil wel even wachten met een 2e kindje want ik ben echt heel druk met hem nog💕😂

2 jaar geleden

Hier net zo! Hahahahahaha fijn om te lezen🤣

2 jaar geleden

Onze zoon van bijna 2,5 gooit sinds 2 dagen opzettelijk de afstandsbedieningen in de prullenbak. Laatst 4x op 1 dag. En vooral als wij het niet door hebben. nu leggen we ze op de kast . Maar ook op de salontafels staan en roepen: kijk mama! Staan mag niet (ik liep gewoon naar de keuken en negeerde het negatieve aandacht trekken) vanuit me ooghoek keek ik mee. Driftbuien van 30min huilen en boos zijn, zijn spullen op de grond gooien. heel vermoeiend om 06:00 s’ochtends bijv. Als je moe bent. Wat helpt bij ons is (sensitief responsief reageren) ik zie dat je boos/verdrietig bent, dat mag. Dit kan nu niet, ander keertje weer. We negeren veel maar bij gooien, slaan, of bord met eten opzettelijk op de grond gooien dan zeggen we : stop, ik vind dit niet leuk, laatste waarschuwing en anders op de gang zitten. en dan consequent naast traphekje op de gang zetten. Laatst van 06:00-10:00u 4x op de gang gezet en soms wilde hij zelf gewoon op de gang zitten en liep er al Heen🤣 echt peutergedrag, grenzen zoeken, eigen ik en het geweten ontwikkelen. heel pittig. ik heb sinds kort op ons weekplanbord getekend wat we die dag gaan doen (kdv, bezoek, papa/mama dag) en zet vaak een wekker aan op meMobiel om aan te kondigen dat als de wekker gaat dan gaan we: jas aandoen/naar kdv/buiten/slapen etc. die wekker werkt goed omdat hij dan niet boos wordt als wij zeggen dat hij ergens mee moet stoppen of we vertrekken. Hij weet nu, wekkertje betekent: klaar, volgende activiteit. Van de week schreeuwde hij aan tafel: mama stoppen met praten! toen ik zei wat is er? Wil je iets vragen zei hij: mag ik avocado asjeblieft. Dan smelten we en zie je hoe fijn het is dat je peuter kan zeggen wat die wil 😁

2 jaar geleden

Yep hier mijn peuterdochter... wat een pittig ding 🙈❤️