22 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik de tepelhoedjes en ze zijn heel handig! Ook de kleine vind ze fijner als mijn tepel. Na een dag ze te hebben gebruikt, doe ik ze savonds koken en laat ze afdrogen. Mocht je ze gebruiken, koop er meteen 3 stuks en nog een hoesje om ze in te kunnen doen als je ergens naartoe gaat en je wilt de kleine borstvoeding geven. Ik ben er meteen mee gestart.

5 jaar geleden

Ik heb bij me eerste 9 maanden gevoed met een tepel hoedje omdat ze de tepel niet goed pakte. Vond het fijn voor me tepels en aanleggen was heel makkelijk. Is wel even wat lastiger als je in het openbaar gaat voeden (ik deed dat met een speciale doek) en soms slaan ze het tepelhoedje er af, en als er dan al melk in staat dan zit je onder🙈 Nu met de tweede weer begonnen met een tepelhoedje (na 4 weken) heeft toch weer moeite met goed drinken. Waarschijnlijk moet haar tongriem gekliefd worden. Ga daarna wel weer proberen zonder. Een nadeel van de hoedjes vind ik wel dat de borsten (vaak) niet goed leeg gedronken worden. Hierdoor kan je productie omlaag gaan. Ik kolf daarom aan het einde van de dag de borsten leeg. Maar je kan ook advies vragen aan een lactatie deskundige.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik gebruik ook tepelhoedjes. Meteen al na de bevalling had ik ze in het ziekenhuis gekregen doordat mijn tepels vlak zijn en mijn kleine dus moeite heeft om aan te happen. Ik probeer nu wel af te bouwen. Overdag meestal zonder tepelhoedje, S’nachts nog wel met. Vind het wel heel fijn met teplhoedje, maar lees ook dat het negatieve effecten kan hebben, vandaar dat ik het probeer af te bouwen.

5 jaar geleden

Ik heb vlakke tepels en had na de 1e nacht meteen alles alweer kapot net als bij onze eerste dochter. Dit keer 2e dag meteen gestart met tepelhoedjes (zodat de tepel goed uitkomt, klinkt beetje gek) en als ze goed zitten werkt het prima maar ik vond het wel gedoe. Sloeg de kleine meid er met de hand tegenaan en ging die weer af. Of plakte niet goed maar Uiteindelijk na een week kon ik zonder tepelhoedjes voeden en nu geef ik nog steeds af en toe een beetje bv zonder tepelhoedje. Voordeel tepelhoedje is dat je echt kan zien dat er wat uit je borsten komt😉 kost je baby eerst iets meer moeite maar die zuigkracht word volgens mij steeds sterker 🙈 ik geloof dat medela ze per 2 in een verpakking heeft en daar zit een bakje bij. Succes

5 jaar geleden

Ik gebruik ook teoelhoedjes vanaf Senn zijn geboorte. Ik heb vlakke tepels en meneer hapte niet goed aan. Ik probeer nu iets af te bouwen, dit gaat soms wel goed en soms niet. Net hoe geduldig hij is! Vind het persoonlijk wel fijn, kolf wel 1x per dag goed leeg om mijn productie goed te houden 🙂 (kreeg ik als tip van de lactatie verpleegkundige)

5 jaar geleden

Ook meteen gestart vanwege vlakke tepel 🙈 het was pijn en bloederige tepel kreeg maar het heeft wat geholpen om mijn productie en tepel op gang te komen.. ik heb het na 2 weken afgebouwd... na een paar dagen hapte mijn zoon goed en ik had geen bloederige tepel s meer ... nu helemaal zonder al 2 weken lang 🥳 beter voor mij zonder . Met tepel hoed kwam hij niet genoeg aan en ik wilde niet kolven omdat hij steeds honger had. Nu drinkt mijn zoon goed en is goed aangekomen.

5 jaar geleden

Ik geef nu voor de derde keer borstvoeding, en elke keer een tepelhoedje gebruikt. Als ik dat niet doe, glijdt het mondje van de tepel af. Dat werkt gewoon niet. Bij mijn eerste heb ik 12 maanden borstvoeding gegeven en de tweede 10 maanden. Elke keer met tepelhoedje. Ik ga proberen of het deze keer ook zo lang lukt. Maar wel met tepelhoedje 😊

5 jaar geleden

Ik vind ze super fijn! Maar kolf nu alleen nog maar af dus niet meer nodig 🤭

5 jaar geleden

Hier na 2-3 dagen ermee gestart omdat mijn tepel te vlak is en hij niet goed aan hapte. Wat een wereld van verschil kunnen die dingen maken!! Voeding gaat nu super. Hij slaat alleen soms dat ding van m’n tepel af als hij weer eens ongeduldig is 😂 Let bij aanschaf wel even op dat je goede maat hebt! Niet iedereen heeft een ‘standaard M’.

5 jaar geleden

Bij mijn dochter die 1.5 is 7 maanden gebruikt vamaf geboorte. Bij mijn zoontje nu van 5 weken niet nodig! Als ze wat groter zijn kan het zijn dat je tepelhoed niet meer nodig hebt.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik heb ook een tepel hoedje gebruikt de eerste weken. Prima om voeding op gang te laten komen en mijn zoontje te leren drinken. Na een periode kreeg hij niet genoeg met het hoedje en raakte ik gefrustreerd en was ik angstig dat hij niet genoeg kreeg en ging ik kolven. Slechtste besluit ooit en na een week toch weer begonnen met borstvoeding proberen, soms met hoedje en soms zonder. Dat was na een paar dagen succesvol en ik hoefde niet meer bijvoeden met de fles en kon ik borstvoeding geven zonder hoedje. Voor- en nadelen dus!

5 jaar geleden

Oja en iedereen die ook denkt dat ze een ‘vlakke tepel’ hebben: is mij ook verteld en daardoor voelde ik me een slechte moeder. Het is echt onzin. Met elke soort borst kun je borstvoeding geven. Het hoedje kan helpen in het begin, maar je lijf hebben tijd nodig om te veranderen. Meest stomme wat een kraamzorg (of iemand anders) kan zeggen tegen een nieuwe moeder die alles op alles zet om haar kind te voeden.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik vind ze top! De eerste 3 weken mee gevoed omdat ze niet goed aan wilde happen. Ik kreeg te horen dat zekerlijk wat meer lucht hierdoor binnenkrijgt en de drink ervaring met wat anders is (lk) en nu lukt het al zeker een week zonder! Ze had een paar dagen dat ze raar aanpapte en ik pijn had, toen was ik weer even blij met de hoedjes. Wel fijn als we straks echt meer de deur uitgaan dat het kan zonder. Maatcilinder ben heel blij dat ze er zijn!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ik vind ze top! De eerste 3 weken mee gevoed omdat ze niet goed aan wilde h ...
Overigens geen vlakke tepels, maar ze is geboren met netjes 38+6 weken maar het was ons popje van 2800gram en kindjes die licht zijn (of juist zwaar) kunnen moeite hebben met drinken in het begin.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ik vind ze top! De eerste 3 weken mee gevoed omdat ze niet goed aan wilde h ...
Sorry voor alle autocorrect fouten😅

5 jaar geleden

Fijn om te lezen dat meer vrouwen een tepelhoedje gebruiken, soms lukt het bij mij zonder, maar vaker niet dan wel. Hij is nu 4 weken. Maar dan ga ik lekker door met tepelhoedje, hij is gelukkig goed aangekomen en gegroeid dus hij doet het goed!

5 jaar geleden

Ik gebruikte ze na dag 1 al omdat ze niet kon aanhappen. Nu kan ze niet meer zonder. Ik vind het rotdingen; ben ze altijd kwijt en met aanleggen slaat mn kind dat ding er altijd af. Heb van dr Kruidvat.

5 jaar geleden

Ik heb ze gebruikt omdat mijn zoontje 2 maanden te vroeg is geboren en nog niet de kracht had om aan te happen. Hij sloeg ze wel eens weg, dat was wel vervelend maar ik was wel blij om hem zelf te kunnen voeden. Daarna zijn we langzaam gaan oefenen zonder. Eerst starten met en daarna even stoppen en zonder verder gaan (advies in het ziekenhuis gekregen). Ik heb ze ongeveer een ruime maand gebruikt. Zonder vindik fijner, ik hoef ze niet elke keer schoon te maken en mee te nemen.

5 jaar geleden

Ik gebruik ook een tepelhoedje: het aanhappen ging niet goed en zelfs met tepelhoedje had hij mijn tepels tot bloedens aan toe gesloopt na 7 dagen. Even 36u gekolfd en met de fles gegeven en daarna weer gestart. Toch weer met tepelhoedje, omdat zonder nog steeds erg pijnlijk was. Daarna een paar keer geoefend zonder, maar steeds weer pijn, dus nu (bijna 3 weken oud) toch maar met tepelhoedje; liever dat, dan dat ik de kleine niet kan voeden. Hij drinkt er goed en veel mee (laat uiteindelijk zelf los, vaak pas na 45-60minuten), dus tevreden mama. Misschien binnenkort weer zonder proberen en even zien hoe t gaat, maar we zijn nu eerst even bezig iets meer regelmaat in het slapen te krijgen: 1 ding tegelijk😅

5 jaar geleden

Ik gebruikte ze na dag 1 al omdat ze niet kon aanhappen. Nu kan ze niet mee ...
Omg precies het zelfde probleem