34 Reacties
5 jaar geleden
-Zoveel mogelijk rechtop voeden.
- voeding goed laten zakken.
-johannesbroodpitmeel door de voeding.
-niet te plat neer leggen met slapen.
-dragen in draagzak
Dit helpt bij onze dochter die ook reflux heeft.
Wellicht heb je er wat aan..
Ik duim voor je dat het snel beter mag gaan!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Mvh88
Omeprazol en zoveel mogelijk dragen in de draagzak. En naar de osteopaat ge ...
Heeft de osteopaat geholpen?
5 jaar geleden
- rechtop, op dr zij voeden. Dus benen op een stoel, je kindje schuin omhoog op dr zij voor je leggen en zo geef ik de fles
- voeding indikken met zuivere johannesbroodpitmeel en niet de nutriton. Want daar krijgen de meesten veel meer krampjes van
- bedje schuin zetten
- na de voeding zeker 30 min rechtop of schuin laten om voeding te laten zakken
- voeding van de voren klaar maken met gekookt water zodat de johannesbroodpitmeel goed dikker kan worden.
- omeprazol kan, maar hier was het middel erger dan de kwaal want ze kreeg er heel erg krampjes van
Enne, mijn dochter is nu 10 weken en sinds week 8 ongeveer is het huilen minder geworden en lijkt ze er minder last van te hebben. Rond die tijd ben ik ook begonnen met zuiveren johannesbroodpitmeel en geen nutriton meer. Nutriton zit maar 30 % johannesbroodpitmeel in en de rest 'troep'. Dat gaf obstipatie en kramp bij mijn dochter.
Succes! En zorg ook goed voor jezelf! Want het is zielig voor je kindje maar ook voor jezelf!💪😘
5 jaar geleden
Op verzoek van het cb begonnen met Nutrilon Omneo, na de voeding rechtop of zelfs even in de maxicosi om de melk goed te laten zakken.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Jansss
- rechtop, op dr zij voeden. Dus benen op een stoel, je kindje schuin omhoo ...
Bedankt voor de tips! Ik heb ook zuivere johannesbroodpitmeel gehaald alleen ben ik nog wat aan het rommelen met hoe veel ik in de fles moet doen.. hoe veel gebruik jij?
5 jaar geleden
Onze dochter heeft ook reflux. Tenminste dat dachten we want bijna elke fles spuugde ze weer uit. Op het cb vertelde we dat ze erg snel en gulzig dronk. We zijn toen doorverwezen naar een pre-logopedist. Die heeft meegekeken en ons tips gegeven om haar beter en rustiger te laten drinken. Het spugen is nu nagenoeg helemaal over!!
En we zijn naar een osteopaat geweest. De spanning in haar nekje kon ook voor problemen in het maag-darmstelsel zorgen..een bezoekje kan zeker geen kwaad!
5 jaar geleden
- Bedje schuin zetten door boeken onder de poten van het hoofdeind te plaatsen. Inmidddels hebben we een schuin kussen van Doomo aangeschaft. Deze is ideaal voor in de kinderwagen of de box!
- Half uur rechtop na de voeding. Soms ook in newbornset van Stokke of in Maxi cosi.
- Indikken met zuivere johannesbroodpitmeel. Bij ons kreeg de kleine ook last van verstopping van de nutriton.
- Veel dragen in de draagdoek.
Mocht je kindje niet kunnen slapen van de pijn, zoals hier het verhaal is/was... Leg hem of haar op de linkerzij! Wij hebben hier nu ook een zij lig kussen voor aamgeschaft zodat het veilig kan. Het klepje van de maagportier blijft beter gesloten op de linkerzijde waardoor de voeding minder makkelijk omhoog komt. Voor ons was dit echt het beste hulpmiddel!
5 jaar geleden
Reactie op Jansss
- rechtop, op dr zij voeden. Dus benen op een stoel, je kindje schuin omhoo ...
Waar haal je de zuivere johannesbroodpitmeel? Bij de normale drogist hier is het niet te krijgen, alleen nutriton🙄 wil liever zuiver geven omdat ons dochtertje al last heeft van krampen
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op MLdstb
Waar haal je de zuivere johannesbroodpitmeel? Bij de normale drogist hier i ...
Ik heb hem van Holland & Barret
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op MLdstb
Waar haal je de zuivere johannesbroodpitmeel? Bij de normale drogist hier i ...
Deze!

5 jaar geleden
Reactie op Loïs2020
Wat voor tips heb je gekregen voor het gulzig en snel drinken? Mijn meisje ...
Wij voeden haar op onze benen op haar linker zij (zie foto)
Zo ligt ze al ontspannen waardoor ze automatisch rustiger gaan drinken.
Na 5 slokjes de speen uit haar mond halen, even pauze en op adem komen, daarna weer 5 slokjes enz.
Het kan even duren maar uiteindelijk moet ze zo in de gaten gaan krijgen dat ze steeds even moet pauzeren.
Af en toe kijken we wat ze doet als we haar gewoon door laten drinken. Soms neemt ze nu zelf al een pauze maar vaak ook nog niet en dan helpen we haar op deze manier om de fles langzamer leeg te drinken.
Oh en een kleinere speen kun je natuurlijk proberen :)

5 jaar geleden
Ik gebruik nu een prematuur speen ipv de nr 1 (Dr Brown flessen) en dat helpt ook veel! Als ik per ongeluk een speen nr 1 pak, merk ik gelijk dat hij meer spuugt.